Gå til innhold

Gigahertz på K7n2 delta MSI socket A

JeanMP

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor mye gigahertz K7n2 delta MSI socket A støtter.

Skal kjøpe ny prosessor og trenger å vite det. Kom gjerne med anbefalinger av prosessorer!

Har ca 1000 kr til disposisjonl.

Min gamle cpu er en AMD Athlon 2000+ , bare så dere vet det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde foresten Athlon XP 2000+ på min forige maskin..hehe..Det jeg da fant var 3 delta hovedkort..2 av de støttet:Supports 600MHz up to Athlon XP 3000+ processor or higher..Platinum versjonen støttet Supports 600MHz up to Athlon XP 3200+ processor or higher..Jeg ville holdt meg til Athlon XP på Socket A platformen. Selv om det blir vanskligere og vanskligere å finne de..multicom.no fører fortsatt de prosessorene. Var da den 1000 lappen eksl. eller inkl. vifte?Må nok slenge til med en ny der..Kan gi deg 2 forslag til deg..Følgende:

Uten vifte: AMD Athlon XP 3000+ 640kb 333FSB som koster 1019,-

Med vifte: AMD Athlon XP 2600+ 333FSB 1,917GHz (775,-) og GlacialTech Igloo 2450 socket-A 20dB silent, Passer opptil AMD XP2800 (utvalget var ikke det beste av Socket A vifter..119,- totalt 889,- dvs. underkant av 1000 lappen inkl.porto og frakt..Håper inlegget var til hjelp

:w00t:

Lenke til kommentar
Da er det sikkert bedre å kjøpe AMD Athlon XP 3000+ 640kb 333FSB..Mer L2 Cache og bedre prosessor..Sempron er oppfølgeren til Duron..

Sempron 3000+ er bygd på Barton-kjerne, og har derfor også 512kB L2 cache... :yes:

Men det må trolig en BIOS-oppdatering til for at hovedkortet skal "godta" Sempron

Lenke til kommentar
Da er det sikkert bedre å kjøpe AMD Athlon XP 3000+ 640kb 333FSB..Mer L2 Cache og bedre prosessor..Sempron er oppfølgeren til Duron..

Sempron 3000+ er bygd på Barton-kjerne, og har derfor også 512kB L2 cache... :yes:

Men det må trolig en BIOS-oppdatering til for at hovedkortet skal "godta"

Sempron

Info på nettshop.no:

AMD Sempron 3000+ 2.0 GHz Socket A

Model: SDA3000BOX

Model: AMD Sempron

Core: Thorton men jeg mener også at den er Barton....

Operating Frequency: 2.0GHz

FSB: 333MHz

Cache: L1/64K+64K; L2/ 512KB

Volt: 1.65V

Process:0.13 Micron

Socket: Socket A

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

På prisguiden til hardware står det:

AMD Sempron 3000+

Spesifikasjoner:

Spesifikasjoner

Sokkel: Socket A

L2 Cache: 512kB

Hastighet: 2000MHz

Funksjonalitet: 3DNow! Professional

FSB: 166MHz (166x2)

Familie: Barton

..................OG..........................

AMD Athlon XP 3000+

Spesifikasjoner:

Hastighet: 2170MHz

Familie: Barton

Sokkel: Socket A

FSB: 333MHz

Funksjonalitet: 3DNow! Professional

Og gjennom tester så er Xp bedre. Ho div store testersider (bla. Tomshardware) betegner Sempron 3000+ som Barton..Man sparer seg gjerne noen sekunder når man jobber i Windows og vil få noen ekstra fps og sparer litt penger hvis man kjøper

XP isteden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...