RuZleBIFf Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 jeg regner med at jeg kan spørre om dette her, siden det har med programering i C++ å gjøre! (Visual C++ hvis noen lurte) #include <iostream.h> int main () { unsigned long n; do { cout << "Enter number (0 to end): "; cin >> n; cout << "You entered: " << n << "\n"; } while (n != 0); return 0; } Hvis jeg da skriver 0, så må jeg alikevell trykke på en tast for å avslutte! "Press any key to continue" kommer opp... åssen kan jeg få vekk dette? Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
søppel Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Kjør programmet fra konsollet. Det er altså IDEet/editoren som "legger til" denne 'Press any key to continue' for deg -- automatisk -- og det er kjekkt at det er sånn. Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 men jeg skriver inn koden, og trykker på ctrl+F5 eller Build->Execute program.exe er ikke det å kjøre fra konsollet a? :S er så nybegynner at det er helt flaut! Lenke til kommentar
søppel Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Nei, konsollet startes ved å gå til: Start ==> Kjør/run ==> cmd (eventuellt command hvis du bruker Win98) Hvordan du bruker et konsoll er offtopic og noe du kan ta opp i "Programmer ==> Wintendo" -forumet. Endret 15. januar 2005 av søppel Lenke til kommentar
søppel Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Du kan også starte programmet v.h.a. Explorer. Naviger deg frem til programmets .exe-fil og dobbeltklikk. For å være helt ærlig ville jeg ikke hengt meg noe opp i dette i det hele tatt. Edit: Det beste hadde vært om du la inn *nix og lærte deg å bruke det. Du kan fint kode Windows-programmvare under Linux v.h.a. cross-platform-biblioteker, og det er helvettes så mye mer behagelig. Endret 15. januar 2005 av søppel Lenke til kommentar
genstian Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Edit:Det beste hadde vært om du la inn *nix og lærte deg å bruke det. Du kan fint kode Windows-programmvare under Linux v.h.a. cross-platform-biblioteker, og det er helvettes så mye mer behagelig. er enig der Lenke til kommentar
genstian Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 ON: tror du kan skrive system("exit"); i windows Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå