Gå til innhold

ris/ros til denne siden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt for brei! Du burde plassere bildet ned på sida en plass, slik at folk med 800x600 oppløsning må scrolle en meter til sida for å sjå ;)

 

Bruk sans-serif fonter på web;

font-family: Arial, Tahoma, Trebuchet MS, sans-serif;

...for eksempel ;)

 

Veldig grått og kjedelig, ingen grafikk i layouten. Prøv å få inn litt meir farger ;)

Lenke til kommentar

ja, det var mange feil der, rydder i dem nå, siden er ikke ferdig, den skal ha noe på toppen.. er bilder av snowboard der også, men de bildene er jo ikke de som skal være der når siden er ferdig :)

skal fikse fonten straks..

 

EDIT: la inn snowbaordbilder som første galleri i steden! :p

 

EDIT: - Javascript-meny *grøsse* (dette var lite kontruktivt) kom med konstruktiv kritikk, ikke bare sleng ut at man ikke liker en løsning om man ikke har tips til forbedring.

Endret av opticus
Lenke til kommentar

har nå lagt til dette:

<script language='javascript'>
if(screen.width>=1280){
document.write("<link rel='STYLESHEET' type='text/css' href='site.css' title='TOCStile'>");
}else if(screen.width>=1024){
document.write("<link rel='STYLESHEET' type='text/css' href='site1024.css' title='TOCStile'>");
}else if(screen.width>=800){
document.write("<link rel='STYLESHEET' type='text/css' href='site800.css' title='TOCStile'>");
}else{
document.write("<link rel='STYLESHEET' type='text/css' href='site.css' title='TOCStile'>");
}
</script>

 

men de er forløpig like... må gjøre noe med design for 1024*768 også, det er litt digert... og klumpete på denne oppløsningen og 800*600 er håpløst

Lenke til kommentar
hvorfor ikke ha dynamisk bredde? slipper du javacript og mange flere stylesheets. Poenget med css faller litt bort da, siden du må gjøre samme endring i mange filer dersom du skal gjøre noe med utseendet på sida.

dynamisk bredde vil ikke funke noe særlig med den galleri funksjonen. enig i at noe av poenget med css faller bort ja, kan jo begrense meg til å lage to forskjellige, en for 800*600 brukere, men er det noen bruker 800*600 lengre?

Lenke til kommentar

Finnes en del som bruker det enda, ja. Skal du lage forskjellig flash-sak til hver oppløsning og da, eller?

min-width kan brukes hvis du ikke vil ha den mindre enn 800px for eksempel.

 

edit: glemte å nevne at flashen blir for stor i forhold til designet i 1024x768 pixlers oppløsning.

edit2: det var tydeligvis i stad ja, glem det :)

Endret av LoS
Lenke til kommentar

den flash saken er for stor, den må lages mindre... men jeg vil at det skal være mulig å se bildene i større format.. hmm.. dette blir vanskelig.. hehe..tror jeg skal låse størrelsen på menyen, de forresten i % og har vært det hele tiden. men tenker jeg låser menyen og har midten dynamisk og har flash saken låst i størrelse som menyen. også gjør jeg det mulig å vise bildene på større format, så slipper jeg tenke på forskjellige oppløsninger! :p mulig dette bare høres lurt inni hode mitt fordi det er tidlig på morran nå

Lenke til kommentar

- Jeg synes siden var firkantete og noe kjedlig

- For lite bruk av farger, kunne kanskje hatt noe annet enn den blåfargen overalt?

- Må anstrenge meg for å se at det står "previous" og "next", ellers likte jeg bildefremvisningen!

- Savner footer

- Ok header

Endret av <ingve>
Lenke til kommentar

at den ikke valid er fordi php genererer kode fra text dokument.

 

har tenkt til å bruke samme fargen på hele siden, hva ellers? litt rødt her og litt blått der og kanskje litt grønt innimellom? :p

 

footer kommer med litt greier, sliter litt med å plassere den, kom gjerne med kode eksempel på det. men det er vell ganske obvious at det er next til høyre og previous til venstre(var forresten et helvete å lage den bilde saken)

 

firkantet, ja, det er jo firkanter ting kommer i, skal ikke være alt for fancy det her vettu, er for folk som skal finne ferieleilighet, må tenke på det også, skal ikke være for mye som forstyrrer, hadde det vært min egen hjemmeside hadde den ikke sett slik ut :hmm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg hadde jo håpet at noen kunne hjelpe meg litt da! men det ser ikke ut som det er noen som kommer med ris hvertfall, eller ros.. men det var jo opprinnelig ris jeg spurte etter så det er kanskje et godt teng :p haha

 

anyway, siden er lagt ut og den er vel egentlig ferdig, eneste var at jeg la merke til at den på IE for mac 5,5 eller 5,1 eller hva det nå er som kjører på mac av IE så har den scroll på div'ene horisontalt og vertikalt! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...