Gå til innhold

Maskinen slår seg av i hl2.

Scrubs

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har problemer med å kjøre Half Life 2, skjermen slår seg av når jeg er kommet et stykke i menyene. Jeg har XFX6600GT, sempron 2500+ og abit nf7 v2.0.

Har installert de nyeste driverne til skjermkortet, men det samme skjer stadig. :(

Noen som vet noe om hva som kan være feil ?

Endret av Scrubs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ut ifra at du ikke har en eldgammel skjerm? isåfall kan det være temperaturproblemer, har du sjekket temperaturen på PC'en etter at den har stått på en stund? er problemet unikt for hl2 eller skjer det i andre spill også? har du prøvd å kjøre 3DMark f.eks ?

Lenke til kommentar

Tror ikke det er noe med bare skjermen, siden lyden henger seg/blir repetert ca 0.5 sec før skjermen slår seg av. Kan det ha noe med on-board lydkortet?

Rett etter pcen hengte seg sjekka jeg i bios for temperatur og fant, system temp 27 grader og CPU temp 41 grader.

Har ikke prøvd å kjøre 3Dmark og slikt, men kan prøve.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er noe med bare skjermen, siden lyden henger seg/blir repetert ca 0.5 sec før skjermen slår seg av. Kan det ha noe med on-board lydkortet?

Rett etter pcen hengte seg sjekka jeg i bios for temperatur og fant, system temp 27 grader og CPU temp 41 grader.

Har ikke prøvd å kjøre 3Dmark og slikt, men kan prøve.

Akkurat det samme problemet hadde jeg med mitt 9600xt kort en stund. Aner ikke hva som gjorde det. Litt senere skiftet jeg PSU og minne og har i allefall ikke opplevd det etterpå. Jeg kan ikke helt skjønne at det skal være relatert men borte er det i allefall.

:Edit og da mener jeg at lyden reperte, ikke at maskinen slo seg av på noen måte. Kun repetering av lyden til jeg slo den av selv.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Jeg prøvde kjøre 3D Mark 03. Han stoppa etter noen sekunder, skjermen gikk svart.

Kan det ha noe med PSUen å gjøre? Jeg bruker den som fulgte med Chenbro Gaming bomb, er vel 360 watt.

Endret av Scrubs
Lenke til kommentar
Strømkontakten er da i.

Men jeg kom inn i Cs sourse i 1024 osv.

Men da jeg satt til 2x AA og 1280x960 blei det samme feil, men klarer jo 1280 osv i windows.

Her ser det vel heller ut til at du har litt for store forhåpninger til skjermkortet ditt. At 6600GT kortet ditt ikke fikser 1280 oppløsning er da ikke så rart. Er jo ikke noe spesielt krafitg kort i den type oppløsning. Sett ned oppløsningen din du. 1024*768 vil jeg tro er maks, om du ønsker noe detaljer i skjermbildet ditt da...

Lenke til kommentar
Strømkontakten er da i.

Men jeg kom inn i Cs sourse i 1024 osv.

Men da jeg satt til 2x AA og 1280x960 blei det samme feil, men klarer jo 1280 osv i windows.

Her ser det vel heller ut til at du har litt for store forhåpninger til skjermkortet ditt. At 6600GT kortet ditt ikke fikser 1280 oppløsning er da ikke så rart. Er jo ikke noe spesielt krafitg kort i den type oppløsning. Sett ned oppløsningen din du. 1024*768 vil jeg tro er maks, om du ønsker noe detaljer i skjermbildet ditt da...

Skjermen vil ikke slå seg av om han setter opp oppløsningen... Han vil bare få lavere fps/det vil gå tregere/hakke :roll:

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Skjermen vil ikke slå seg av om han setter opp oppløsningen... Han vil bare få lavere fps/det vil gå tregere/hakke

Å maskinen vil henge seg... Er da ikke noe nytt at om man overbelaster skjermkortet sitt så stopper hele systemet

Lenke til kommentar
nei, overbelaster du skjermkortet ditt vill det hakke.. maskinen vill ikke fryse

6600gt holder i lange baner til slike oppløsninger... er heller cpu`en som blir for svak

At det begynner å "lægge" er det første som skjer ja. Men som mange skriver her kan det ha noe med varme å gjøre... Skjerm kortet begynner å hakke(lægge) når det blir for varmt. Fortsetter man da så vil maskinen gå i heng...

Lenke til kommentar

problemet her er ikke at skjermkortet blir overbelastet..

At det KAN fryse ved for mye varme ja.. men noen overbelastning er det ikke her.

CPU`en er uansett for svak til å mate ett slikt skjermkort.

Men så vidt jeg kan se så har han ikke nevnt noe om temperaturer på cpu og gpu. For at det skal være skjermkortet så må han enten ha veldig dårlig luft gjennomstrømming i kabinettet eller så har han feil på skjermkortet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...