crazym Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hei. Har de siste dagene hatt store problemer med internett oppkobling. Har normalt vært i ett nettverk der jeg kobbles via en annen maskin til nettet (twisted tp). Men nå er jeg direkte på adsl modemet. Det som skjer er at hvis jeg ber nettverks kortet om å motta ip og dns automatisk så "locker" den kortet ned med meldingen: "limited or no connectivity" Jeg får dermed ikke ringt opp... Forøkt både med xp oppsett (deafult med pppoe) sammt raspppoe. Men uten at det hjelper... Etter mye mange forsøk så hender det (helt random), at jeg under ett nettverks oppsett klarer å kobble meg til nettet. Men fremdeles ligger iconet nederst til venstre med meldignen om at nettverkskortet mitt er "limited or no connectivity". Noen fler som har hatt problemer med dette? Har online adsl btw.. -- Crazym Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Men fremdeles ligger iconet nederst til venstre med meldignen om at nettverkskortet mitt er "limited or no connectivity Dette er normalt i og med modemet ikke deler ut noen IP og Online sin IP havner på den virituelle PPPoE-adapteren og ikke nettkortet, skal igrunn ikke lage noe problem og vil du ha det vekk setter du bare en fast IP på kortet, f.eks 192.168.0.1. Lenke til kommentar
crazym Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Jo greit nok. Men hjelper meg lite under oppkoblingsfasen. Da ingen ting skjer når jeg skal kobble til. :/ Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Jo greit nok. Men hjelper meg lite under oppkoblingsfasen. Da ingen ting skjer når jeg skal kobble til. :/ Tja, og sette fast IP vil jo fjerne dette du har som teori rundt problemene, hva skjer når du kobler til da? ingenting? Feilmelding? og ser du om maskinen prøver og kjøre data mot modemet? Lenke til kommentar
crazym Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Ingen ting skjer, den forsøker og kobble opp helt til det times ut.. Og, nei. Den sender pakker, men mottar ingen :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå