Gå til innhold

Ett lite spørsmål ang 3500+

zimsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vær obs på at det finnes to utgaver av dette produktet, basert på hhv 90- og 130nm teknologi. Jeg har den gamle utgaven (130 nm), og den klokker ikke så bra som forventet. De nyeste prosessorene burde være 90nm, så vær sikker på at det er en slik du kjøper.

Hvis du har planer om å klokke så kjøp 3200+ i stedet for, den går sannsynligvis like langt som 3500+.

Når det er sagt, så er dette en svært rask prosessor selv på orginal hastighet. Et godt kjøp til denne lave prisen.

130 og 90 nm? Da er vel 90nm best, selv om det sikkert ikke har mye å si

Lenke til kommentar
Vær obs på at det finnes to utgaver av dette produktet, basert på hhv 90- og 130nm teknologi. Jeg har den gamle utgaven (130 nm), og den klokker ikke så bra som forventet. De nyeste prosessorene burde være 90nm, så vær sikker på at det er en slik du kjøper.

Hvis du har planer om å klokke så kjøp 3200+ i stedet for, den går sannsynligvis like langt som 3500+.

Når det er sagt, så er dette en svært rask prosessor selv på orginal hastighet. Et godt kjøp til denne lave prisen.

130 og 90 nm? Da er vel 90nm best, selv om det sikkert ikke har mye å si

Var nettopp dette jeg også leste , driver ikke så mye med "klokking" selv men når man først skal handle en CPU til ett par lapper så er det vel like greit å ta den med best potensiale , selvom om venting suger...grr...ventet i 2 mnd på skjermkort nå , vet ikke om jeg orker en slik runde en gang til :nei:

Lenke til kommentar

Det hadde jo vært topp.

Da sparer man kanskje 250 Kr?

Det som er mest frustrende er å ikke ha en dato å forholde seg til når det gjelder Winchester,har jo bestilt alt nytt så jeg gleder meg til å leke litt.Den kan vel komme før februar og kanskje i aller værste fall mye senere.

Jeg er ingen klokker men kunne tenke meg å prøve litt hvis det ikke er veldig vanskelig.

Akkurat nå skulle jeg ønske det var 10 gode grunner til å kjøpe Newcastle for å slippe den ventingen på Winchester. :mad:

Lenke til kommentar

Hadde noen kommet med ti gode grunner til å ta newcastle foran winchester så hadde nok alle webshoper hatt inne winchester og ikke newcastle cpuer.

Spørsmålet her er vel om du trenger en cpu som er litt mer klokkevenlig enn en annen, så mye at du gidder å vente 2-4 uker++.

Husk at begge yter likt, og til mild klokking er det ikke mye forskjell å hente. Er du derimot litt erfaren innenfor klokking og ønsker\har kunnskaper til å presse mest mulig ut av cpuen din så er det nok verdt å vente.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å prøve på litt moderat klokking hvis det er noe å tjene på det.

En annen grunn til at jeg ville ha Winchester er at den produserer mindre varme slik kabinettviftene kan gå på laveste turtall.Har en 12 cm vifte foran og bak kabinettet.

Skal også ha en Zalman passiv kjøler på det nye hovedkortet mitt og da er det vel også en fordel med lavest mulig temratur i kabinettet så den Zalman passive klarer jobben sin på chipsetet.

Mener du at hvis jeg ikke kan tyne nesten alt ut av prosessoren ved overklokking så har jeg ikke mye å tjene på det?Er det i så fall et stort nummer å lære seg å tyne mest mulig ut av den? :hmm:

Lenke til kommentar

Hvis du tenker på temperaturen så er det klart en fordel å gå for winchester, men jeg tror ikke du vil få noe problemer om du kjøper en en newcastle. Mulig du kan redusere litt på vifteturtallet, men husk at det ikke bare er cpu som produserer varme.

Å lære seg å klokke er enkelt om du er interesert i det. Å ta seg en tur innom overklokkingsdelen av forumet kan nok hjelpe deg igang, evt overklokking.no. Hvis du derimot skal presse mest mulig gamp ut av cpu så krever det både skills og tålmodighet Husk at det også er en hvis (men liten, bortsett fra hardmod) risiko for å ødelegge systemet :cry:

Mitt tips: hvis du gidder å vente til winchester kommer inn sp gjør du det, hvis ikke så tror jeg at du vil være nesten like fornøyd med en newcastle :thumbup:

Edit: Ja, selv med moderat overklokking vil du få litt mer ut av maskinen din.

Endret av owgrant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...