Gå til innhold

60'000 medlemmer passert!


Anbefalte innlegg

Litt statistikk over hvordan de 62500 medlemmene fordeler seg i antall poster:

(Tallene er meget omtrentlige)

 

0 poster: 19000

1-2 poster: 15000

3-10 poster: 11000

11-100 poster: 12700

101-500 poster: 3800

501-1000 poster: 750

1001-2000 poster 350

2000+ poster: 200

5000+ poster: 30

10000+ poster 3

 

Det er altså 19000 som har registrert seg men aldri postet noen ting. (Eller postet noe som har blitt slettet, og kontoen bannet? Vil det "nulle" ut postcount?) Hvor mange av disse som leser forumet vites ikke, men det er antagelig ikke så mange.

 

Så har vi 15000 som har en eller to poster, antagelig har de registrert seg for å få svar på et spesifikt spørsmål. Her finner vi sikkert også noen som har registrert seg og postet, og så har det gått så lenge at de husker verken brukernavn eller passord.

 

11000 til har postet 3-10 ganger, det er vel i hovedsak enten folk som diskutert sitt problem over flere poster, eller folk som har postet i forskjellige tråder, men så har mistet interessen for forumet.

 

Noen av de med 1-100 poster er selvsagt nye, og har derfor ikke har så mange poster ennå, men vil få det etterhvert. Ca. 1000 medlemmer er 10 dager eller mindre gamle her, og ca. 10000 er 4 måneder eller mindre.

 

Så det er ganske mange som trekker opp medlemstallet uten egentlig å være aktive her. Over halvparten er antagelig folk som aldri setter sin fot her mer.

 

Til gjengjeld har vi noen som er meget aktive, si 25 poster om dagen i snitt, det blir 8-9 tusen på et år... :!:

 

Ikke helt sikker på hvorfor jeg gadd å finne disse tallene...? Men gjort er gjort så da kan jeg vel like godt poste dem. :blush:

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Interessant :hmm:

 

Det betyr jo at under halvparten av brukerne faktisk bruker forumet aktivt.

Ja, eller rettere sagt "har brukt". Vi vet ikke hvor mange av de med mange poster som fortsatt er aktive på forumet. Men de går kanskje opp i opp med de som er nye og derfor ikke har så mange poster. Det spørs hva man definerer som "aktiv", er en post i uken nok? En i måneden, så lenge man fortsetter med det?

 

Det kunne vi funnet ut om vi hadde tilgang til databasen og kunne vaske postcount mot først og siste postdato. Da kunne vi sett hvor mange som er nye i hver kategori, og hvor mange som ikke har postet på lenge. Og vi kunne laget statistikk over post-tetthet, altså fordelingen av hvor mange poster folk har i snitt pr dag.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ja, en del poster jo i offtopicen, men hva med disse brukerne som er igjen?

som kanskje ikke har postet på år og dag, hva med de?

Ja, vet dette ville føre til en del kaos for hvem som har postet hva osv.

Men kunne det ikke gått ann å slette brukeren, men at nicket sto der

og hvis du trykka på profilen så kom det opp bruker fjernet?

er det vanskelig? :hmm:

 

Og at omtrent 19 000 ikke har postet noe i det hele tatt.

Hvis dere har noen sperre for noen av forumene (som gjør at gjester ikke,

ikke kan lese hvor som helst) syns jeg nesten dere burde fjerne de.

(Selv om det sikkert har noen fordeler til seg) Så er folks nysgjerrighet så

stor at man gjerne registrerer seg bare for å lese!

(Selv registrerte jeg meg for å poste ;) )

 

Men tilbake til de 19 000....

19 000 utelokk kanskje 7 - 8 000 men det er fortsatt 11 - 12 000 igjen....

Som kanskje bare leser, og hvis man bare leser trenger man jo ikke lage bruker heller... :yes: (?)

Kunne det ikke vært noe sånt at brukere som ikke har postet på et halvt år

blir sletta. Men selvfølgelig ulempene er der jo selvfølgelig :roll: .

 

Men de brukerene som bare er laget for å poste møkk i dems ti minutter lange levetid som f.eks Pupp_Fitte_Elsker :whistle: (Her er en liten liste over postene hans :roll: (Det var forresten noen her nylig og, en eller annen gærning som hadde laga 20 profiler og hadde skrevet Owned by og noe greier :ermm: )

De kan dere vel slette?

 

TSP :)

De kan dere vel slette?

Lenke til kommentar
Skulle vært sånn at visst man ikke postet på en måned eller noe ble man slettet, kanskje to..

Hva med folk som er inaktive lenge da? Jeg var inaktiv i iallefall ett år, men nå er jeg tilbake for fullt. :)

 

Jeg mener at brukere som har null poster (inkludert postene i Off Topic-kategorien) og som ikke har logget inn etter en måned kan bli slettet.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...