Gå til innhold

LØST: Forskjellen(e) på Arctic Cooling T1 og T2?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå et standard Chieftec-kabinett, som jeg har gått lei av. Dette pga støy og at det ikke finnes innganger i front.

Hvordan er det med 2 harddisker i Arctic-kabinettene?

Jeg har et MSI KT333 Ultra2 BR-hovedkort. Vil det funke med utgangene "i-front"?

Sist, men ikke minst: Hva er egentlig forskjellen på de to kabinettene?

Endret av meastp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hovedkortet ditt har både USB og Lydtilkoblinger til front, leser jeg av manualen. Det kunne du googlet selv.....

http://www.arctic-cooling.com/pc_case1.php

Her kan du sjekke forskjellen på de tekniske data...

Front-kontaktene på T1 er på siden, mens de er foran på T2.

Begge to har samme kjøleløsning til HD og samme vifter og PSU.

T2 er en cm. dypere enn T1...

Begge er utrolig stille!

Bare legge til en ting om PSU, den er faktisk 450W, men det står at den kjører minst 78% av den effekten til enhver tid, og 450W*78% blir jo 351W. Dvs, hadde den vært en Qtek, ville den kanskje bli spesifisert godt over 500W :p , og den er trolig like bra som en Antec Truepower på opp mot 430W.

Lenke til kommentar
hovedkortet ditt har både USB og Lydtilkoblinger til front, leser jeg av manualen. Det kunne du googlet selv.....

Ja, var nok litt lat. Det skal ikke gjenta seg.

Linken du ga meg, har jeg allerede sjekket. Det eneste jeg fant her, var en forskjell i "Bearing". Vet du/noen hva dette er?

T1: ARCTIC Ceramic Bearing, MTBF@70°C=163000h

T2: ARCTIC Ceramic, MTBF@70°C=163000h

Så kabinettene er funksjonsmessig identiske, da, bortsett fra den ene centimeteren ?

Jeg tenkte det var større forskjell, iom at T2 er et par hundrelapper dyrere.

Lenke til kommentar

Hvis du ser etter, ser du at anbefalt utsalgspris fra Arctic Cooling er identisk, og ser du enda nøyere etter, ser du at T2 og T1 på de fleste butikker er identisk priset. Dersom du går prisene HELT ETTER I SØMMENE finner du ut at T1 er på ukens tilbud på netshop.no, det er ikke T2 :thumbup:

Forøvrig er det ingen forskjell på Bearing, er bare forskjell på hvordan de har skrevet det. Bearing har noe med bæringsevnen til metallet, hvor fort det kan bli deformert. Disse verdiene er noe for ingeniørstudenter (antar jeg), ikke for oss "dødelige" :yes:

Lenke til kommentar
bearing = lager (som i kule-lager). Altså, ingenting med bære evnen til metall :p

Antar det er lageret i vifta på PSU'n de skriver om.

her kommer jeg og leker professor uten å vite noen ting... :p uansett er det ikke noe forskjell mellom kabinettene, da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...