Gå til innhold

usb2 vertskontroll problem!

surfeers

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har en Logitech HDD 160GB ekstern Usb2 harddisk, men jeg har et problem med denne, i sammenheng med fart. Jeg skal ha usb2 på laptopen min som er en Hewlett Packard ZE4351. Når jeg kobler den til så får jeg denne meldingen opp;

"Denne enheten kan forbedre ytelsen

Denne USB-enheten kan yte bedre hvis du kobler den til høyhastighets usb2 port.

klikke for en liste med tilgjengelige porter"'

Når jeg trykker på denne boblen kommer jeg til til en oversikt over USB Root Hub (4porter), hvor det står en anbefaling; Ukjent USB-enhet vil virke med redusert hastighet. Du må legge til en vertskontroller for høyhastighets-USB på denne datamaskinen for å oppnå maksimal ytelse."

Jeg står litt fast her, og lurte på noen hadde noen tips på hvordan jeg kunne oppnå usb2 fart.

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har den samme maskinen og maskinen har ett ALi brikkesett og trenger egne chipsettdrivere. de driverene kan du laste ned hos ULi som er ett søsterselskap av ALi som leverer support og drivere til ALi's brikker. direktelink til alt-i-ett chipsettpakken er her OBS! pakken er stor, ca 21mb.

trolig så er det ikke nødvendig, fordi den usb2.0 driveren skal ifølge installasjonsprogrammet være inkludert i SP1 til XP.

Endret av Prelude
Lenke til kommentar

for å være ærlig.. jeg vet egentlig ikke, som nevnt så har jeg maskinen men jeg har ikke noen usb2.0 enheter jeg kan prøve med på min egen maskin. :/

alt skal være autoconfig hele veien etter det jeg vet, og når usb2.0 driverene er inne på maskinen så skulle du få usb2.0 fart med en gang du plugger i kabelen, så hvorfor du får opp den beskjeden om at 'enheten kan yte bedre osv..' kan ikke jeg svare på.

en ting, viss du høyreklikker på min datamaskin og velger behandle (manage), går til enhetsbehandlingen (device manager) og viser hele usb listen, får du da opp

*ali pci to usb open host controller

*unknown device

*usb composite device

*usb root hub

sånn ser det ut med meg, og samme pokkern hva jeg kaster mot den ukjente av drivere så vil ikke windows ta driverene, og jeg vet ikke hva den ukjente er for noe heller.. riktignok, touchpad'en min fungerer ikke, men jeg mener og tror det ikke er den som ligger der, har prøvt å installere touchpad drivere og mange varianter av usb drivere på den ukjente uten noe hell. kanskje du har inne drivere og kan fortelle meg hva du har, så jeg kanskje får inn det som er nødvendig på min ukjente.

Edit: har fått touchpad'en til å fungere igjen, og den er registrert med PS/2 kontakt, så da er det ikke den som er den ukjente usb enheten på maskinen min.

Endret av Prelude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...