Gå til innhold

18288 3d mark score med x800pro !

Tha sims

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke noe å bekymre seg over, har så og si samme poengsum i 3dmark01 og har så og si samme oppsettet :

Nf7-S V2.0

Corsair xml 4000 2x256 + 512 (2,5 , 4 ,4 ,11)

Xp-m a 220*11 (2420Mhz)

X800pro.

Derimot så er det ca 5000 i 3dmark05 og alle spillene fungerer helt utmerket her i gården.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Ja, det er snakk om 2001.

Jeg har en god del penger til disposisjon nå, så jeg vurederer og selge gamle rammen og kjøpe ny ram.

Veien vidre er vel vannkjølingsblokk til skjermkort slik at skjermkortet får kjørt seg litt. Nytt hovedkort og cpu (AMD 64 sys) skal også bli kjøpt i nærmeste fremtid. Budre vel få en finere score da.

EDIT: Vil en annen cpu + hk gi MYE bedre ytelse? Hvis jeg kjøper 1024 mb ram og bruker dette oppsettet jeg har nå. Får jeg da mye bedre score med et amd 64 system da?

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar
Ja, det er snakk om 2001.

Jeg har en god del penger til disposisjon nå, så jeg vurederer og selge gamle rammen og kjøpe ny ram.

Veien vidre er vel vannkjølingsblokk til skjermkort slik at skjermkortet får kjørt seg litt. Nytt hovedkort og cpu (AMD 64 sys) skal også bli kjøpt i nærmeste fremtid. Budre vel få en finere score da.

EDIT: Vil en annen cpu + hk gi MYE bedre ytelse? Hvis jeg kjøper 1024 mb ram og bruker dette oppsettet jeg har nå. Får jeg da mye bedre score med et amd 64 system da?

http://www.kontorplassen.no/website/templa...sionID=70921101

*ønske seg* :love:

Blir nok en sånn en på meg, når jeg får kjøpt et x800-kort og har penger igjen.

Lenke til kommentar

AHHHH! Selfølgelig

Jeg har føcka til s-ata kontrolleren min, så jeg måtte låne en 4 år gammel ata 30 gb harddisk. Dette vil jo gi en lavere score pga av den store flaskehalsen harddisken er. En annen ting er at jeg har glemt å update BIOS. Tror det blir bedre da.

Lenke til kommentar
AHHHH! Selfølgelig

Jeg har føcka til s-ata kontrolleren min, så jeg måtte låne en 4 år gammel ata 30 gb harddisk. Dette vil jo gi en lavere score pga av den store flaskehalsen harddisken er. En annen ting er at jeg har glemt å update BIOS. Tror det blir bedre da.

tvilsomt, men 3D-Mark legges i minnet. Så om minnet blir fullt, så brukes jo HDD som "virituelt minne", så da kan det gi utslag...

Du får prøve ;)

Lenke til kommentar

Så lenge du har ca 512-1024 Mb Ram så skal ikke hd ha noe annet å si en tiden det tar å laste hver test.

Ytelsen er kanskje begrenset litt pga minnebåndbredden, jeg fant ut at poengsummen øker med ca 2000 poeng om jeg øker fsb fra 200 til 240, dog i mitt tilfelle så kan jeg da ikke klokke skjermkortet noe mer pga psu.

Om du tester spillbarheten i spill og ser på fps så kommer du til å legge merke til at du ikke har noen problemer i det hele tatt, 3dmark01 har faktisk veldig lite å si i moderne spill der arkitekturen kjører som regel dx9.0, dermed så blir 03 og 05 mer riktige for å måle ytelsen på systemet ditt.

Lenke til kommentar
Hvorfor gidder dere å bruke 2001 enda foresten? Den var orginalt bygd for dx8 kort! Den gir en dårlige pekepinne på hvor godt systemet ditt yter i dag, prøv heller 2003 eller 2005, demoversjonen er gratis også ;)

word.. Null vits i å henge seg oppi 01 resultatene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...