Syar-2003 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Q-tek er og forblir en dårlig strømforsyning ,og bør ikke ha noe i en highend maskin med dyrt inventar å gjøre . Noen er værre enn andre avhengig av hvor de er produsert . Utfallet av akkurat dette ustabilitets problemet her i denne tråden endrer ikke på det . Har brukt q-tek selv og vet hvordan de ser ut i virkligheten utenpå og inni ,og fått smake på ustabilitet som forsvant som solen etter utskifting. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Q-tek er og forblir en dårlig strømforsyning ,og bør ikke hanoe i en highend maskin med dyrt inventar å gjøre . Noen er værre enn andre avhengig av hvor de er produsert . Utfallet av akkurat dette ustabilitets problemet her i denne tråden endrer ikke på det . Har brukt q-tek selv og vet hvordan de ser ut i virkligheten utenpå og inni ,og fått smake på ustabilitet som forsvant som solen etter utskifting. Hei, Har du noget dokumentatjon på den påstand?? Jeg har hatt en Qtek 400w (350w) i 2 år i serveren (se maskinvareprofil PC#3) og den er hammerstabil (11 hardisker). Qtek PSU er feilagtigt blitt stemplet som en dårlig PSU. Grunnen til dette er at Qtek annoncerer sine PSU'er med peakverdien f.eks 400w som egenligt svarrer til en hvilken som helst annen 350w PSU. En haug med folk der købte disse for nogen år tilbake, fordi dei sku sparre et par kroner. De glemte bare å lese specs før de købte. Til trådstarter: Som regel er blåskjermer og feil unna Win innstallatione et tegn på kompatibilitets problemmer hovedkort og minne imellem eller direkte feil på minnet.. En for liten PSU vil føre til at PC'en fryser - ikke blåskjermer. Mvh Kimmer Endret 24. januar 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Åhh lettelse! Nå funker det fint igjen. Kasta ut GEIL minnet, til fordel for gammelt Apache PC2700. Ikke en feil Bygde ei maskin nå i helga på MSI KN8 Neo2 Platinum-54G, og brukte billigste no-name minne (pc3200 M&S 512mb kr. 579,-). Ingen problemer i noen del av installasjon eller oppdateringer. Du var nok uheldig med Geil akkurat i dette tilfellet. resten av systemet: Fortron Source ATX-300GTF Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB DVD brenner Samsung TS-H552B Samsung SpinPoint P80 80GB 8MB AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz BOXED Lenke til kommentar
jørn nilsen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) hvorfor er alle så optatt av hvor mange ampere man har på 12v? er ingen klar over at 12v ikke forsyner hovedkort, cpu, minne osv osv.. se hvor 12v molex kontaktene er tilkoblet, så ser du hva som trenger høy amp på 12v.. hd cd (grafikkort hvis du har et nytt) nytter ikke med kraftig 12v hvis 5v og 3.3v har lav amp.. sitter med en q-tec 350w i handa og kan avsløre at den har: 5v=35A, 12v=17a og 3,3v20A +5v & +3.3v total output 180w.. iallefall er d det som står på den.. detta er den værste drit psu en jeg noensinne har hatt.. gjorde susen når jeg bytta den ut med noe kraftigere kost.. hadde prob med å få systemet stabilt med overklokking.. blir nok å gi q-tec en min en siste oppgave jeg vet den garantert blir å greie med.. nemlig å sveve fint gjennom lufta mens jeg sender en haglbyge cal 12\76 etter den :!: berzerk er en råtass av en psu men sjekk at du får plass til den..og husk at en god psu ER viktig, spesiellt hvis du skal oc. Endret 24. januar 2005 av jørn nilsen Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Q-tek er og forblir en dårlig strømforsyning ,og bør ikke hanoe i en highend maskin med dyrt inventar å gjøre . Noen er værre enn andre avhengig av hvor de er produsert . Utfallet av akkurat dette ustabilitets problemet her i denne tråden endrer ikke på det . Har brukt q-tek selv og vet hvordan de ser ut i virkligheten utenpå og inni ,og fått smake på ustabilitet som forsvant som solen etter utskifting. Hei, Har du noget dokumentatjon på den påstand?? Jeg har hatt en Qtek 400w (350w) i 2 år i serveren (se maskinvareprofil PC#3) og den er hammerstabil (11 hardisker). Qtek PSU er feilagtigt blitt stemplet som en dårlig PSU. Grunnen til dette er at Qtek annoncerer sine PSU'er med peakverdien f.eks 400w som egenligt svarrer til en hvilken som helst annen 350w PSU. En haug med folk der købte disse for nogen år tilbake, fordi dei sku sparre et par kroner. De glemte bare å lese specs før de købte. Til trådstarter: Som regel er blåskjermer og feil unna Win innstallatione et tegn på kompatibilitets problemmer hovedkort og minne imellem eller direkte feil på minnet.. En for liten PSU vil føre til at PC'en fryser - ikke blåskjermer. Mvh Kimmer Kan ikke "dokumentere" at det Syar2003 sier stemmer, men kan bekrefte det! Brutteren opplevde en helt ny maskin ved å bytte q-tec med Chieftec.... Hans spec: MSI nF2Ultra 2500 Barton (ikke OC) 9600PRO fireblade 2 HDD NEC DVD-R Stabilt som fjell nå ... ikke med Q-tec! EDIT: jørn nilsen Dette skal jeg ikke si sikkert, men etter som jeg har forstått forsyner 12V'en annet nå enn "før" .... The ATX12V connector provides localized power for the CPU, while the AUX connector provides additional power mainly for AGP cards. Not having these connectors plugged in results in a higher resistive path through the older motherboard power connector and the motherboard PCB resulting in a voltage drop (V = IR). The older motherboards could afford not to have this additional connector because currents were relatively low compared to modern AGP and CPU loads (so "R" was constant, but "I" was low, so Vdrop was low). In addition, new Processors and AGP cards are using lower voltages than previously, so as a percentage a given voltage drop (say, 200mV) at 1.5V is of higher significance than that same drop at 3V. " år gammel.... Eller se denne; Endret 24. januar 2005 av Okay Lenke til kommentar
LeXUS_ Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg tror feilen ligger i minnet ditt..Jeg har disse brikkene : http://www.psdata.no/ps.asp?it=106024&mlevel=011001 ,og de er stabile som et fjell .Bruker på MSI K8N NEO2 .Jeg justerte spenningen til 2,8 Volt .og da funka alt som en fryd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Ja, det jeg får ut av denne tråden er at mange må skjerpe seg kraftig ifht til dette med bastante og feilaktige påstander. ut fra hva tråstarter har fortalt er det vel ikke en eneste sjel som kan VITE hva årsaken er. Da er det viktig og understreke det i sine svar. Har en følelse av at det ikke er så mange av de som feks er "helt sikre" på at Q-tech har skylda, noen gang har sett en Q-tech i virkeligheten. Jeg har selv brukt en 350W Q-tech mitt system uten det minste problem, den er riktignok nå byttet ut pga støy og 20 pins kontakt, men jeg merket jo ingen verdens forskjell forøvrig i bruk. Og når noen atpåtil foreslår og øke V-core, fordi Q-tech "sikkert leverer for lite" blir jo rådene direkte skadelig. Problemet som evnt oppstår med dårlige psu er snarere stabilitet, ujevn spenning, særlig ved last. Dette kunne jeg selv også måle, selv om det da ikke var nok til og gjøre systemet ustabilt. Så altså, ja Q-tech er sikkert dårlig, og trådstarter har også muligens gjort en grei investering i og bytte den ut, men kutt ut skråsikkerheten. Her bryter du jo dine egne "spilleregler" og virker noget bastant selv... Den eneste som nevner noe om økning av VCore er etter det jeg kan se meg.. og det som en informasjon om et problem med en helt annen CPU/annet system.. Jeg kan ikke se at jeg foreslår at trådstarter skal øke VCore.. Du bør også å vurdere hvor lurt det er å bastant påsta at en økning i VCore alltid er skadelig. Det er ikke riktig.. For de av oss som overklokker er det ofte *helt* nødvendig.. og med tilstrekkelig kjøling kan man øke VCore ganske langt uten å skade CPU. Dette varierer også fra CPU til CPU og det er derfor lurt å la være dersom man ikke har gjort litt "research" på forhånd.. Mitt innlegg var kun for å vise til det du også tar opp.. at alt for mange bastant legger "skylden" på ett stabilitetsprobelm/krasj/BSOD på en dårlig PSU.. Og da særlig dersom noen har en Q-Tec.. Det er jeg enig i blir for enkelt.. Når det er sagt er det selvsagt å anbefale å ha en god PSU i ett ellers "kraftig" system som kanskje skal "klokkes" Endret 24. januar 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå