Lord_Linus Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Den aopen psu'et som forøvrig er et fortron source psu og det er jo en del bedre enn det fra q-tek, men nå har det seg at amd64 er en mye nyere plattform en amd xp og derfor er mer strømkrevende, den trenger itillegg en veldig stabil +12v. Skal man kjøre et amd64 oppsett så må man ha en meget bra psu. Det er slutt på tider der hvor man bare kunne dritte en lang marsj i psu'et. Kjøp deg en psu som minst leverer 24a +12v railen. Pass på at du sjekker dette på psu'et før du kjøper det. Og alle de feilmld dine tyder på at maskinen din ikke får nok strøm. Ta den en tur hit: http://forum.msi.com.tw/ Mange dyktige folk der. Endret 16. januar 2005 av Lord_Linus Lenke til kommentar
FlinT Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 anbefaler bZerk sin på microplex! leste på en qTec PSU på 550 whos en kompis, KUN 20 Amps på 12V+(240w)!!!! bZerk derimot er på 500w og leverer 34Amps på 12V+(408w) den har også manuell viftestyring og 120mm vifte meget stillegående og leverer absolutt det den sier! prisen er også bare på 600 kr! Lenke til kommentar
Wiper911 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Okay: Lurer på om du vet hvor mye amps PSUen på Artic Coolingen din gir? Finner ikke ut hvor mye amps den gir på 12V'en. Skulle helst hatt over 25 vertfall. Leste testen, ser veldig bra ut. Trenger en stillegående maskin som skal brukes som HTPC sammen med prosjektor... Har skjekka siden til Artic, men de oppgir ikke amps... Lenke til kommentar
Helomoto Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 PSU'en på Artic Cooling Silentium kabinettet gir bare 17amp @ 12v hvis jeg ikke tar feil. Byttet den ut selv med en bZerk 500w. (34amp @ 12v) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) MSI K8N Neo og K8N Neo2 er kresne på PSU . Ingen får disse disse korta stabile med dårlig/laveffekts strømforsyninger, det er blitt en kjensgjerning på nettet siste halve året. Det er også problemer med enkelte Antec PSU (5VSB) som gjør at korta er ustabile eller ikke booter/dør (MSI K8N og Abit AV8). http://www.tweaktown.com/document.php?dTyp...Id=711&dPage=24 Nforce 250 chipsettet er også mer kresent på strøm enn f.eks via k8t800. Endret 17. januar 2005 av syar2003 Lenke til kommentar
Helomoto Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Mitt msi k8n neo2 er fortsatt ustabilt etter jeg byttet PSU. Oppfører seg som en drita nordmann i syden og blir sendt tilbake i morgen. Forsøk å sette rammen i de to andre slotene? Jeg kan ikke innstallere windows med ram i slot 3+4. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Mitt msi k8n neo2 er fortsatt ustabilt etter jeg byttet PSU. Oppfører seg som en drita nordmann i syden og blir sendt tilbake i morgen. Forsøk å sette rammen i de to andre slotene? Jeg kan ikke innstallere windows med ram i slot 3+4. En noe mer forsiktig tilnærming til symtom/årsak/konklusjon , hadde kanskje vært på sin plass. Minnekontrolleren i AMD 64 3000+ liker ikke billig GEIL. Prøv et annet minne Lenke til kommentar
Wiper911 Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Helomoto: Fikk svar fra Netshop nå, stemmer med 17 amp på 12V'en. Synes det var lite ja, men hvis det går greit å bytte så. Synes jeg leste på testen at det var et problem med å bytte psu i Artic Coolingen. Men hvis du har gjort det så går det vel fint da. Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg er VELDIG sikker på at det er Q-tec PSU'en som har skylden, uten at jeg har lest tråden Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Okay: Lurer på om du vet hvor mye amps PSUen på Artic Coolingen din gir? Finner ikke ut hvor mye amps den gir på 12V'en. Skulle helst hatt over 25 vertfall. Leste testen, ser veldig bra ut. Trenger en stillegående maskin som skal brukes som HTPC sammen med prosjektor... Har skjekka siden til Artic, men de oppgir ikke amps... Vet rett og slett ikke hvordan jeg finner det ut Lenke til kommentar
Helomoto Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Minnekontrolleren i AMD 64 3000+ liker ikke billig GEIL.Prøv et annet minne I min sitter det Crucial ballistix pc4000... Wiper911: Det _er_ knot å bytte PSU i det kabinettet. Lenke til kommentar
Wiper911 Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Har fått tak i Thermaltake PSU nå, testet igår, fikk blåskjerm først, prøvde me ei annen Xp plate, da fikk jeg feilmeldinger når jeg installerte Norton Antivirus 2005. Bare klatt. Lurer på om det kan være PC3200 Geil minnet mitt. Skal teste med ei PC2700 brikke. Syns noen nevte at kortet ikke likte GEIL minne? Uansett posisjon eller? Lenke til kommentar
LeXUS_ Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Heisann.. Har du prøvd å øke spenningen på minne? Sett den til 2,8 Volt Gå på biosen : "Spread Spectrum Modulation" eller "SDRAM Frequency Modulation" disabled . "AutoDectect DIMM/ PCI CLK" Enable Lenke til kommentar
Wiper911 Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Får stadig blåskjerm ved installasjon av Windows. Noen som kan tyde denne? PFN_LIST_CORRUPT STOP: 0x0000004E(0x0000008F,00001F0F7,0xFFFFFFFF,0x00000000,) Tyder dette muligens på minneproblemer? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Minnekontrolleren i AMD 64 3000+ liker ikke billig GEIL.Prøv et annet minne Sier du det? Det var da rart... se signatur! Sikker på dette? Hvor har du det fr? Solid som fjell, her. Står t.o.m. oppført som OK testet minne hos MSI Lenke til kommentar
Hetfield^^ Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 plagdes også med dette hovedkortet.. blåskjerm og diverse.. skyltes feil plassering av minne.. hadde dem i slot 3 og 4.. men etter jeg flytta brikkene til slot 1 og 3 så funka alt slik det skulle .. er ikke sikkert det er det som er feil, im just saying =) Lenke til kommentar
Wiper911 Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Åhh lettelse! Nå funker det fint igjen. Kasta ut GEIL minnet, til fordel for gammelt Apache PC2700. Ikke en feil, stabilt og fint, Satte GEILEN i den andre pcen, funker fint der fåreløpig. Stemmer nok med at billig GEIL er en uting i dette oppsettet! Takk for alle tips! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Så da var det ikke Q-Tec alllikevel? Utrolig hvor skråsikre enkelte er om dette med PSU.. ..så skråsikre at jeg selv har begynt å tro på dette.. Kjøpte derfor Chieftec PSU (360Watter) til ett socket-A (Barton 2500+) nylig pga. stadige krasj...og mistenkte Q-Tec (hadde da økt vCore fra 1.65 til 1.75) Etter litt mer nøye testing fant jeg ut at problemet var for lite vCore... måtte opp i 1.8 på akkurat denne CPU'n (en annen Barton 2500+ klarer seg med 0.25+ dvs. 1.675). Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Men når alt kommer til alt, så er det viktig å ikke kjøpe alt annet bra, for så å kjipe inn noen kroner på PSU, et godt PSU er alfa og omega i et godt system. Har selv tidligere forhandlet q-tec, har fått mange tilbakemeldinger på at disse både bråker, er ustabile og ikke minst de leverer ikke oppgitt watt. Fortron Source eller OCZ er meget fine PSU'er for bruk i ett system som skal klokkes og eller bare til dagligdags bruk Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Ja, det jeg får ut av denne tråden er at mange må skjerpe seg kraftig ifht til dette med bastante og feilaktige påstander. ut fra hva tråstarter har fortalt er det vel ikke en eneste sjel som kan VITE hva årsaken er. Da er det viktig og understreke det i sine svar. Har en følelse av at det ikke er så mange av de som feks er "helt sikre" på at Q-tech har skylda, noen gang har sett en Q-tech i virkeligheten. Jeg har selv brukt en 350W Q-tech mitt system uten det minste problem, den er riktignok nå byttet ut pga støy og 20 pins kontakt, men jeg merket jo ingen verdens forskjell forøvrig i bruk. Og når noen atpåtil foreslår og øke V-core, fordi Q-tech "sikkert leverer for lite" blir jo rådene direkte skadelig. Problemet som evnt oppstår med dårlige psu er snarere stabilitet, ujevn spenning, særlig ved last. Dette kunne jeg selv også måle, selv om det da ikke var nok til og gjøre systemet ustabilt. Så altså, ja Q-tech er sikkert dårlig, og trådstarter har også muligens gjort en grei investering i og bytte den ut, men kutt ut skråsikkerheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå