Gå til innhold

Får error når eg spiller World of Warcraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når eg spiller får ca kvert femte minutt den samme erroren heile tida, dette gjer at eg ikkje får spilt. Kva er feilen? Sjå vedlagt bilde.

Hei.

 

På support forumet hos Blizzard kan du lese haugevis av tråder om feil 132.

Det viser seg at denne feilen kan skyldes mange ting. Alt fra feil adressering av minnet til skjermkortdrivere som ikke fungerer optimalt.

 

Konas maskin er en AMD Athlon 64 3000, med nvidia fx5900xt kort. Jeg slet veldig lenge med den samme feilen på denne.

 

MEN etter å ha oppgradert bios, nforce chipsetdrivere, AMD prosessordriver, kjørt test av RAM osv, så viste det seg at det var den siste skjermkortdriveren til nvidia - ver. 66.93 som var synderen. Jeg nedgraderte til 56.72 og maskinen er nå stabil.

 

Det kan altså være en rekke forskjellige grunner til denne feilen, og det merkelige var at ingen andre spill klarte å fremprovosere dette. Så jeg kan bare anbefale deg å sjekke at du har de siste driverne for hovedkort, prosessor osv, MEN ikke nødvendigvis den siste driveren for skjermkortet hvis du har et skjermkort som ikke er flunkende nytt. Lykke til.

Lenke til kommentar

Kjekt å vite..

 

Men ontopic. Hvis ikke spillet funker med de driverne du bruker nå så må du nok ha de nyeste. Du får bare prøve å sjekke litt fram hva som er galt.

 

Hvilke drivere bruker du forresten? De nest nyeste eller noen enda eldre?

 

Isåfall, prøv de neste nyeste eller kanskje Omega i stede for Nvidia sine drivere.

Lenke til kommentar
There are several reasons why you could be noticing increased stability removing a stick of RAM.

 

Motherboard firmware incompatibility. Check your motherboard manufacturer's web site for updated firmware. Not every motherboard ships with the ability to reliably use 1 GB of RAM.

 

Bad RAM. Not one anyone wants to hear, but it happens. It also may not be faulty, just not able to run at the speed it was rated. Try using less aggressive memory timings. Your RAM manufacturer should have a warranty program in the case that your memory is defective. You can find out for sure by running the Microsoft Memory Diagnostic:

http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp

 

Insufficient ventilation. Your RAM produces heat which will lead to increased case and system temperature. World of Warcraft is extremely RAM-intensive, and will tax it beyond what normal computing and most other graphics-heavy games will. Try running with the case off, a room fan pointing at the motherboard, or adding additional case fans.

 

Increased power usage. RAM draws additional power for every stick. Your power supply may not provide adequate wattage for your system. If you're uncertain how to proceed with testing your power supply and suspect that it may be at fault, consult a qualified PC technician.[/ul]

 

But why is it we're ALL having problems now, without ever had problems before or currently with any other program?

 

Why is it just WoW? Bad memory? Only with WoW? Come on. I can play HL2, Doom3, SWG, CoH, Sims2, you name it, for hours and hours and hours and never have a single problem but WoW is about as stable as a 3 legged horse.

 

Jeg er helt enig med Snap. Blizzard har gjort en dårlig jobb, men vil ikke innrømme det og skylder på systemene til brukerne. De har antageligvis ikke peiling på hva error 132 skyldes. Etter å ha lest på mange forum er konklusjonen denne:

 

Det finnes ikke noe mønster i det hele tatt. Noen har løst problemet med nye chipset drivere, andre med nye/gamle skjermdrivere, noen har klokket ned maskinen, noen har tatt bort den ene ram brikken... osv osv. Jeg har sett folk med ati skjermkort med problemer, og folk med nvidia skjermkort har problemer. Noen av de med problemer har VIA chipset, andre har nforce chipset. M.A.O det virker som "løsningene" er helt tilfeldige. I likhet med mange andre er jeg fly forbanna på Blizzard, det er enda verre for de som har retail og ikke får spilt spillet. Mine problemer oppstod etter at jeg formaterte windows etter en hardware oppgradering. Jeg har også hørt at folk begynte å få problemer etter den siste patchen.

Dette har Blizzard vært klar over i mange uker uten at de har kommet fram til en løsning.

Lenke til kommentar
Hm, no har eg prøvd alt, og eg kan også spille half life 2, rome total war, battle for middle earth...  heilt størkent.

Som sagt, kilden til problemet ligger i spillet.

i kidd you not,

det er ikke så sikkert, får også av og til feilmeldingen i myhtpc, wmp og vlc for å nevne noen prog. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hm, no har eg prøvd alt, og eg kan også spille half life 2, rome total war, battle for middle earth...  heilt størkent.

Som sagt, kilden til problemet ligger i spillet.

i kidd you not,

det er ikke så sikkert, får også av og til feilmeldingen i myhtpc, wmp og vlc for å nevne noen prog. :thumbdown:

Vel, alt peker mot den siste patchen. Ikke noe grunn til å tro noe annet.

Lenke til kommentar
Får samme feilmelding hver gang jeg logger ut av spillet.

Det virker som feilen oppfører seg helt villkårlig. Noen får feil når de logger ut, slik du får, andre etter 5-15min etter innlogging. Det er derfor feilen er så vanskelig å lokalisere, feilen oppstår på mange forskjellige systemer og den følger ikke et bestemt mønster. Feilen er rett og slett et mysterium :hmm:

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Jeg fikk den feilen der hele tiden tidligere, sjekket så temperaturen på CPU og den lå på 60 grader. Dette fikk meg til å sjekke videre i kabinettet, og jeg fant da ut at vifta på strømforsyningen hadde stoppa, og den var glovarm. Fikk bytta strømforsyning, og tempen havnet ned på gode gamle 40 grader igjen. Etter det har jeg ikke sett noe til den feilen der. (utrolig at tempen steg med 20 grader uten vifte i strømforsyning)

 

Så: CPU temp kan ha noe med saken å gjøre :)

Lenke til kommentar
Jeg fikk den feilen der hele tiden tidligere, sjekket så temperaturen på CPU og den lå på 60 grader. Dette fikk meg til å sjekke videre i kabinettet, og jeg fant da ut at vifta på strømforsyningen hadde stoppa, og den var glovarm. Fikk bytta strømforsyning, og tempen havnet ned på gode gamle 40 grader igjen. Etter det har jeg ikke sett noe til den feilen der. (utrolig at tempen steg med 20 grader uten vifte i strømforsyning)

 

Så: CPU temp kan ha noe med saken å gjøre :)

Det er en mulighet. Sjekket tempen rett etter spillet krasja. Lå på 65 grader.

Men jeg har nettopp kjøpt meg et nytt system, med en stor vifte som går på maks fart. Så jeg skjønner ingenting. Vifta er med andre ord helt ren og fin. Men uansett så går tempen så høyt at det krasjer.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...