jorn_:-D Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Hei. Jeg har heller liten peiling her, men jeg har lastet ned en bit torent klient, og tenkte jeg skulle begynne å laste ned musikk, filmer osv. Men hvor skal jeg gå for å søke etter sånne ting? Lastet ned Turbo BT, men det er jo ikke noen "søk" avdeling der, så jeg må vel ha en url eller noe? Endret 15. januar 2005 av jorn_:-D Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Google Det er ingen sentrale servere som har oversikt over samtlige torrent-filer - de må du skaffe på egen hånd. Endret 15. januar 2005 av Manuel Lenke til kommentar
riktig Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Det er heller ikke lov å diskutere sånt her på forumet. Å hjelpe noen med selve programmet er lov, men ikke å opplyse om hvor man finner torrentfiler. Google gir som sagt glimrende resultater og lar brukere få fortsette å henge her på forumet. For å si litt om hvordan det fungerer: Det er ingen søkefunksjon i programmet på samme måte som Kazaa, DC++ og andre fildelingsprogrammet, dette er kun en klient for torrentfiler. Disse blir lagt ut på sider jeg ikke nevner av opplagte grunner. Men det er ikke selve musikken, filmene eller hva det måtte være som ligger på sidene, disse har brukere på sine harddisker på samme måte som andre fildelingsprogrammer. Torrentfiler er på noen få kb og inneholder informasjon om filene samt hvilken tracker de distribueres gjennom. En slags billett for å få tilgang til the real thing. Let, og De skal finne. Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg forstår ikke hvorfor alle regner med at bittorrent bare er for ulovlig nedlasting. Akkurat nå laster jeg ned Mandrake og jeg har også laget en liten side der jeg har noen nedlastninger som er lovlige, som jeg hoster gjennom torrent for å spare webserveren min for plass, det er ting som filmer jeg har laget selv etc.. Så Torrent er sinnsykt bra, tenk på webserverene til forskjellige linux distroer f.eks, det du må ha ifra dem er på omtrent 2gb, tenk samtidig på at du kan laste det ned med torrent istedenfor rett ifra serveren dems, plutselig sparte du dem for 2gb båndbredde... Så torrent er fremtiden... Hvis ikke staten får gjort noe med det Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 er ikke ulovlig å laste ned i seg selv, men iom at du deler filer når du bruker torrent er det ulovlig. Nedlasting = lovlig Fildeling = ulovlig Lenke til kommentar
riktig Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Uansett er det ikke lov å linke til torrent-nettsider her, samme hvor lovlig det måtte være å laste ned. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Men når ein bruker torrent teknologien... Deler jo man automatisk... Lenke til kommentar
Stoffer86 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Uansett er det ikke lov å linke til torrent-nettsider her, samme hvor lovlig det måtte være å laste ned. unnskyld at jeg sier det, men det er jo tåpelig er greit at man ikke linker til warez-torrent-siter, men må jo få lov til å linke til lovlige sider, er jo flere og flere selskaper som bruker denne teknologien. som f.eks WoW og linux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå