Gå til innhold

Endre viftehastighet på 9600XT?

arokh

Anbefalte innlegg

Har et 9600XT fra Club3D her som går på full guffe hele tiden. Dette bråker noe infernalsk, er det mulig å justere hastigheten på vifta med noe verktøy? Funker fint å bruke atitool med X800, men dette virker ikke på 9600XT.

Alternativt, kan viften byttes ut i noe mer lydløst? Må passe inn i en shuttle, altså ikke ta opp ekstra pci-slot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et 9600XT fra Club3D her som går på full guffe hele tiden. Dette bråker noe infernalsk, er det mulig å justere hastigheten på vifta med noe verktøy? Funker fint å bruke atitool med X800, men dette virker ikke på 9600XT.

Alternativt, kan viften byttes ut i noe mer lydløst? Må passe inn i en shuttle, altså ikke ta opp ekstra pci-slot.

Vannkjøling? er det enest jeg kommer på i farten hvis det ikke skal ta opp en ekstra pci slot.

Lenke til kommentar

Hei

i følge Vantechs pda fil så er den 14.5mm tykk , du må nesten måle opp selv siden jeg ikke har tilgang på noe shuttle, Håper det hjalp noe..

btw på Microplex sin sie så er opgitt lydnivå på 24db

K4F

Lenke til kommentar
http://www.coolpc.com.au/catalog/product_i...3c7313ee8272e00

Den der hadde vært perfekt! Noen som vet om det er mulig å oppdrive noe slikt i oslo?

det vil ikke funke, fordi hovedkortet ikke får lest av RPM på viften, og vil indikere en alarm, fordi den trur vifta har stoppet. Det er DET den 3. ledningen er til, uten den, så kan ikke hovedkortet regulere penningen=)

Endret av dj_j0tul
Lenke til kommentar
det vil ikke funke, fordi hovedkortet ikke får lest av RPM på viften, og vil indikere en alarm, fordi den trur vifta har stoppet. Det er DET den 3. ledningen er til, uten den, så kan ikke hovedkortet regulere penningen=)

Hmm, da så. Kan jeg bruke overgangen og kjøre den inn i en zalman fanmate, og deretter inn i hovedkortet da? Vil en fanmate rapportere RPM?

Lenke til kommentar

Hmm, da så. Kan jeg bruke overgangen og kjøre den inn i en zalman fanmate, og deretter inn i hovedkortet da? Vil en fanmate rapportere RPM?

da vil eventuelt vifta på XT-kortet gå med samme spenningen som det Zalman-utstyret du snakker om gir ut, men kan gå. Men, for all del, ikke prøv å senke hastigheten på den vifta.. Kortet ditt ER et VARMT kort, og vil med 80% sikkerhet bli FOR varmt med redusert viftehastighet. Hvertfal inni en shuttle og dens "utrolige" luftgjennomstrømning :ermm:

Hadde det vært et reint 9600 kort så kunne det ha gått, da disse leveres med pasiv kjøling til tider. Men XT, og sine frekvenser? Glem det! heh, det vil bli heidundranes varmt :whistle:

Vurder ny kjøler isteden, finnes drøssevis! ;)

Endret av dj_j0tul
Lenke til kommentar
Der tar du nok feil, kortet holder 37 grader og max 50 ved load med +50MHz core og +50MHz mem. Shuttle'n (en SB61G2V3) er forøvrig iskald også, med en p4 [email protected] kommer cpu'en oppi 40 grader ved full load...

hva!?!? 50 grader max??? :shrug:

har da selv hatt 9600XT, og jeg kan rapportere at jeg aldri lå under 60 grader, selv under surfing, og fløy fort opp i en 70-80 grader når jeg spillte CMR4.

Men,men=) Mulig du har et betydelig bedre kort enn jeg hadde :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...