Helloo Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Planen var å installere Windows 98, for så å oppgradere til xp proffesional. Første problem oppstod tidlig: Win98 cd'n startet ikke automatisk, så jeg laget en oppstartsdiskett her på xp-pc'n, og fikk startet DOS på den formaterte pc'n. Før jeg formaterte harddisken, var cd-romen på G: denne virker ikke nå. hvordan skal jeg få startet innstallasjonen av windows 98 med cd'rom?? Takk for svar! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Gå inn i BIOS og sett CD-stasjonen din som første prioritet ved booting. Det er egentlig ikke noe poeng i å installere både win98 og xp... Du kan gå rett på xp. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Når du har oppgraderingssCD til XP, putter du denne i CDrommen, og så vil den spørre etter bevis på at du har eit eldre windows-system tilgjengeleg. Då putter du win98-plata inn og så vil den ha XPO-plata igjen. Så ein gyldig XP-oppgradering og resten av innstallasjonen skal fungere smertefritt. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå