thyes Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hei, jeg er litt plaga med bluescreen når jeg startert maskinen. Det skjer kun med en gang jeg kommer inn i Windows, har aldri fått den mens jeg har brukt maskinen til andre ting. Med en gang den kommer, starter maskinen på nytt. Jeg slo av Start på nytt automatisk, og fikk skrevet ned feilmeldinga. Kanskje ikke helt nødvendig å skrive ned absolutt ALT, men gjorde det likevel.. Her er udyret: Det er oppdaget et problem, og Windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. PAGE_DEFAULT_IN_NONPAGED_AREA Hvis det første gang du ser denne stoppfeilmeldingen, starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende: Kontroller at all ny maskinvare eller programvare er riktig installert. Hvis dette er en ny installering, ber du maskinvare- eller programvareprodusenten om Windows oppdateringer du kan trenge. Hvis problemene fortsetter, deaktiverer du eller fjerner nylig installert maskinvare eller programvare. Deaktiver BIOS-minnealternativer som bufring eller skygging. Hvis du må bruke sikkerhetsmodus til å fjerne eller deaktivere komponenter, starter du datamaskinen på nytt, trykker F8 for å velge avanserte oppstartsalternativer, og velger sikkerhetsmodus. Teknisk informasjon: *** STOP: 0X00000050(0XF2EE33D4, 0X00000001, 0X804D9272, 0X00000000) Starter dumping av fysisk minne. Dumping av fysisk minne er ferdig. Kontakt systemansvarlig eller brukerstøtteavdelingen hvis du vil ha mer hjelp. Vet noen hva som er galt? Jeg er desperat etter hjelp! Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Reply Re: page fault in nonpaged area (blue screen)-------------------------------------------------------------------------------- The probable cause of it is Memory issues specifically with your RAMs. If you are mixing your RAMs with different types of brands/modules or filling all Memory banks full, try removing one Bank or the odd one(s) out. Another related cause is overloading of the PCI BUS or IRQ sharing esp in an Athlon/VIA setup. Study all the IRQ's assignment of your machine and avoid sharing whenever possible. I have seen and personally experienced these errors myself and the problems goes away after avoiding IRQ sharing/conflicts. Another interesting note Ive discovered if youre running WinXP, it is ideal to install the PCI devices by filling up the 1st PCI Slot in sequential order. This means if you have a SCSI Card, Sound Card and a Network Card, arrange them in the sequence of PCI Slot 1= SCSI Card, Slot 2= Sound Card, Slot 3 & 4= Blank and Slot 5 = Network Card. Kan du finne noe her? Lenke til kommentar
thyes Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 hm, egentlig ikke. har dual twinmos 1024 mb, så det er ikke noe mixing ute og går. takk for hjelp uansett. Lenke til kommentar
ebzter Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Halloen! Kommer dessverre ikke med noen tips, men jeg har tatt opp omtrent samme problem i min tråd: Minnedump meldingJeg får riktignok en annen feilmelding, men felles er denne blåskjermen og "starter dumping av fysisk minne. Dumping av fysisk minne er ferdig." Er desperat etter hjelp sjøl. Har hatt problemet lenge. Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Denne lista over feilmeldinger da? Der står det om 0x00000050 PAGE_DEFAULT_IN_NONPAGED_AREA http://www.microsoft.com/resources/documen...md_stp_ottj.asp Lenke til kommentar
thyes Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 takk tinker. skal se over det der når jeg får tid! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå