dalri Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Noen som har erfaringer med skype telefoni? Hvordan fungerer dette? Hvor mye båndbredder trekker det? Pris? Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 jeg vet ikke med skype når det gjelder telefoni, men har prata over internett med en kar og spilte samtidig, lite ping forskjell og god kvalitet, men skal du ha ip telefoni stikk ned på narvesen å kjøp telio Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 1mbit + cs + skype = lagg i cs.... Ellers er jeg veldig fornøyd med det... Lenke til kommentar
aCa Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg sliter med delay både ved bruk av Skype PC -> PC og PC -> Tlf. Synes også kvaliteten er så som så. Mulig det er noen ekstra innstillinger eller noe for å få det til å fungere bedre men har ikke testet så mye enda. Har 2,4mbit linje så burde ikke være for lite båndbredde inn til meg i hvertfall. De fleste jeg har snakket med synes at Skype fungerer bra. Lenke til kommentar
Thoma_S Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 SkypeOUT er ikke noe å bruke penger på. Jeg kjöpte en 10 euro konto. Har ikke fått snakka noenting. Bare prövd en del ganger og nå er kontoen nede i 7 euro. Jeg tok kontakt med de, og de sa beklager, men det er ikke vår feil. det er de norske telelinjene. Jeg driter i hvem sin feil det er men dere tar betalt for det, sa jeg. og jeg har ikke fått noe svar. Lenke til kommentar
felzius Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg har testet skype, og kvaliteten på samtalen er ikke noe å klage på ^^ Nextgentel "1" mbit. Samtalen var med Japanere Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Her i huset har vi familie og venner stort sett over hele verden - og bruker SkypeOut til å kommunisere med dem. Det fungerer helt fint. Ringer for lokaltakst - ca 8 kroner timen litt avhengig av hva euroen står i. Et lite tips kan være å sjekke med dine venner i utlandet hva de må gi for euroen og kanskje få dem til å "lade" for deg ... ::Dan Lenke til kommentar
AndrewL Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hei ! Bruker Skype når jeg skal snakke med familien min i chile og har fungert veldig bra til nå - slipper unna med noen få euro i timen istedenfor a betale telenor rundt 5+kr for minuttet . Kvaliteten til fast tlf i chile er grei . men kan nok alltids bli bedre . Har kun hatt positive erfaringer med skype. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg bruker både Telio og SkypeOUT (ettersom Telio enda ikke har lansert Softphone). Jeg synes nok at Telio har hakket bedre kvalitet, samtidig som det er gratis å ringe til land i Europa, USA og Canada. SkypeOUT har jo den fordelen at jeg kan ringe ut uansett hvor jeg er (hvis det er nettverk i nærheten og jeg har laptopen med) til en billig penge, men jeg kan ikke motta samtaler via telenettet. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Skype fungerer helt ypperlig. Har ikke prøvd SkypeOUT, da det ikke har vært nødvendig. Mne Skype over internet fungerer helt flott. Lite båndbredde bruker det også, det bruker bare 40 kbps (Målt med programmet iftop på min FreeBSD firewall). Edit: jeg bruker bare noen enkle headset med minijack. Gjør det enkelt. Endret 25. januar 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
GadgetWhore Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg bruker skype (vanlig gratisutgave) i kombinasjon med noen billige Labtec hodetelefoner med mic til gaming... Fin lyd, og ikke noe lag og snakke om.. 2mb linje, kan kjøre konferanse med meg +3 til, og ikkenoe lag på battlefield/desert combat Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Jeg bruker selv Skype veldig mye, så og si hver dag. Jeg ser i netlimiter at den bruker ca 3.60 KB/s hver vei samtidig, litt opp og ned, men aldri over fire. Har aldri benyttet meg av SkypeOUT, kansje jeg gjør det siden, men ikke nå. Det er så flott med skype, lydkvaliteten er upåklagelig, jeg har åpnet alle porter fra og med 1024 og oppover, det var anbefalt på Skype sine sider for å øke kvaliteten på samtalene og på overføringer av filer. Er veldig fornøyd med Skype, er jo P2P og sterkt kryptert. Kan absolutt anbefale Skype til andre... PS: Håper Skype folka kommer med videokonferanse etterhvert, kan bli digg... hehehe. Endret 10. februar 2005 av pcfreak Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg har det og jeg syns det fungerer fint, særlig hvis du ringer mye til utlandet da betaler du bare lokal takst! Det er også god lyd kvalitet Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Er en ny skype bruker jeg også, men er overbevist. Har IP-telefon fra ip24 og synes kvaliteten på skype er like bra. Sitter på en 2000/256 linje. Kjøpt litt kredit, og ringt litt. Synes det er meget billig. Skrevet litt her : Min hjemme side Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå