Gå til innhold

Erfaringer med SKYPE telefoni, lyd ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg sliter med delay både ved bruk av Skype PC -> PC og PC -> Tlf. Synes også kvaliteten er så som så. Mulig det er noen ekstra innstillinger eller noe for å få det til å fungere bedre men har ikke testet så mye enda. Har 2,4mbit linje så burde ikke være for lite båndbredde inn til meg i hvertfall.

De fleste jeg har snakket med synes at Skype fungerer bra.

Lenke til kommentar

SkypeOUT er ikke noe å bruke penger på.

Jeg kjöpte en 10 euro konto.

Har ikke fått snakka noenting. Bare prövd en del ganger og nå er kontoen nede i 7 euro.

Jeg tok kontakt med de, og de sa beklager, men det er ikke vår feil. det er de norske telelinjene.

Jeg driter i hvem sin feil det er men dere tar betalt for det, sa jeg. og jeg har ikke fått noe svar.

Lenke til kommentar

Her i huset har vi familie og venner stort sett over hele verden - og bruker SkypeOut til å kommunisere med dem. Det fungerer helt fint. Ringer for lokaltakst - ca 8 kroner timen litt avhengig av hva euroen står i. Et lite tips kan være å sjekke med dine venner i utlandet hva de må gi for euroen og kanskje få dem til å "lade" for deg ...

::Dan

Lenke til kommentar

Hei !

Bruker Skype når jeg skal snakke med familien min i chile og har fungert veldig bra til nå - slipper unna med noen få euro i timen istedenfor a betale telenor rundt 5+kr for minuttet . Kvaliteten til fast tlf i chile er grei . men kan nok alltids bli bedre . Har kun hatt positive erfaringer med skype.

Lenke til kommentar

Jeg bruker både Telio og SkypeOUT (ettersom Telio enda ikke har lansert Softphone). Jeg synes nok at Telio har hakket bedre kvalitet, samtidig som det er gratis å ringe til land i Europa, USA og Canada. SkypeOUT har jo den fordelen at jeg kan ringe ut uansett hvor jeg er (hvis det er nettverk i nærheten og jeg har laptopen med) til en billig penge, men jeg kan ikke motta samtaler via telenettet.

Lenke til kommentar

Skype fungerer helt ypperlig. Har ikke prøvd SkypeOUT, da det ikke har vært nødvendig. Mne Skype over internet fungerer helt flott. Lite båndbredde bruker det også, det bruker bare 40 kbps (Målt med programmet iftop på min FreeBSD firewall).

Edit: jeg bruker bare noen enkle headset med minijack. Gjør det enkelt.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg bruker selv Skype veldig mye, så og si hver dag.

Jeg ser i netlimiter at den bruker ca 3.60 KB/s hver vei samtidig, litt opp og ned, men aldri over fire. Har aldri benyttet meg av SkypeOUT, kansje jeg gjør det siden, men ikke nå. Det er så flott med skype, lydkvaliteten er upåklagelig, jeg har åpnet alle porter fra og med 1024 og oppover, det var anbefalt på Skype sine sider for å øke kvaliteten på samtalene og på overføringer av filer.

Er veldig fornøyd med Skype, er jo P2P og sterkt kryptert.

Kan absolutt anbefale Skype til andre...

PS: Håper Skype folka kommer med videokonferanse etterhvert, kan bli digg... hehehe.

Endret av pcfreak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...