Peritass Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Jeg har en A open dual dvd brenner. Kjøpte en spindel med 25 thats write cd er på komplett. Har nå brent 20 cd er uten at noen virker det som skjer at den brenner cd en uten feil men når den skal lese cd en er det ingenting der. Hverken dataen eller dvd spilleren min tar den. Sjekker med nero og den sier at det er en fil på cd en men at den ikke klarer og lese den.. Hva kan feilen være Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Brenner du CD eller DVD? Lenke til kommentar
Peritass Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Det er DVD det er snakk om ja Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Hva slags plater er det snakk om? Bruk DVD identifier, og post her. Hva slags fil er det du forsøker å brenne? Endret 15. januar 2005 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Som nevnt bruk DVD-identifier og f[ media koden til DVD ene, samt sjekk om du har siste firmware til DVD brenneren fra aopen samt oppdater Nero hvis det er det programmet du bruker Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 DVD-ROM-spørsmål hører hjemme under "Lagringsmedier", jeg flytter tråden dit fra "Annet om hardware". Lenke til kommentar
Peritass Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 har oppdatert firmware og nero er up too date har også prøvd andre brenne program. DVD platene er thats write dvd-r og brenneren aopen dual 1608 arr Lenke til kommentar
Peritass Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 hva skal man se etter når man bruker dvd identifier Lenke til kommentar
Peritass Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 --------------------------------------------------------------------------- Unique Disc Identifier : [DVD-R:OPTODISCR004] --------------------------------------------------------------------------- Disc & Book Type : [DVD-R] - [DVD-R] Manufacturer Name : [Optodisc Technology Corp.] Manufacturer ID : [OPTODISCR004] Blank Disc Capacity : [2,298,496 Sectors = 4,489.3MB = 4.38GB (4.71GB)] Recording Speeds : [1x , 2x , 4x] [6x And Higher Might Not Always Be Detectable] --------------------------------------------------------------------------- [ DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ] --------------------------------------------------------------------------- Dette fikk jeg av dvd identifier Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 ---------------------------------------------------------------------------Unique Disc Identifier : [DVD-R:OPTODISCR004] --------------------------------------------------------------------------- Disc & Book Type : [DVD-R] - [DVD-R] Manufacturer Name : [Optodisc Technology Corp.] Manufacturer ID : [OPTODISCR004] Blank Disc Capacity : [2,298,496 Sectors = 4,489.3MB = 4.38GB (4.71GB)] Recording Speeds : [1x , 2x , 4x] [6x And Higher Might Not Always Be Detectable] --------------------------------------------------------------------------- [ DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ] --------------------------------------------------------------------------- Dette fikk jeg av dvd identifier Lavkvalitetsplater Prøv bedre plater (for eksempel verbatim) og det bør virke Styr unna packard bel, PC-line, samsung og that's write - alle disse merkene er nå i hovedsak optodisc Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 De platene er ikke verdt mye nei ihverfall ikke til backup ava DVD filmer kanskje til data backup men min erfaring er at de er s;ppel til DVD filmer Sorry, men du må nok finne hva den brenneren din liker av plater Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Jeg har brent omlag 90 stk av de samme That's Write platene i pluss-format, backup, musikk og DVD film, aldri hatt noe problem med dem på min Nec ND 1100 A brenner. Jeg ville feilsøkt litt mer på brenneren din, ikke kjøpt inn dyrere plater i første slengen. Dersom du vil skaffe andre plater, så har jeg tilsvarende dårlige erfaringer som deg med Verbatim, som ble nevnt litt lengre opp som gode plater. Endret 15. januar 2005 av Ulkesh Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Har brukt plater med den mediakoden på brenner px-708, 712 og NEC 3520A og ingen av dem liket disse platene noe nevneverdig, klart noen fungerte men det var vel en ca 30-50% av platene som var ubrukelig som DVD backup, så dermed blir jo platene mer eller mindre dobbelt så dyre i bruk pga økte portoutgifter Så dermed har jeg gått over til bedre plater som brenner perfekt 98 % av tida selv om de koster nærmere 10 spenn er det nesten bedre økonomi i det, og i tillegg slipper du all aggro med kjipe plater. Lenke til kommentar
Peritass Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Har testet med noen ikke alt for dyre verbatim plater nå og det fungerte perfekt. Vil også si at det er thats write minus plater jeg har brukt og har ikke klart en brenning uansett filtype. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå