xcv Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Begynte på min første casemod i juleferien. Skulle lage meg en HTPC som skulle inn i en komode. Lagde kabinettet i 15mm sponplater som jeg limte og skrudde sammen. Freste ut et vindu på den ene siden så det skulle være enkler å jobbe med den. Fronten er av 3mm plexi-glass som jeg har sota baksiden med sotningsfolie fra Torshov bilrekvisita. Brukte overfres til å skjære til plexi-glasset. Fronten er festa til kabinettet med magneter fra Clas Ohlson. På/av knappen er hjemmelaget av 3mm plexi med sotningsfilm på baksiden. Viftegrillen er en notisblokkholder fra IKEA som jeg limte fast til baksiden av plexi-glasset. Viften kjører på 7v og er hengt opp i strikker i notisblokkholderen for å minske vibrasjonsstøy. Det som gjennstår er å belyse viftegrillen med noen blå leds og kanskje montere et VDF display over DVD-ROM'en Dekselet foran DVD-ROM'en og på/av knappen Knappen sett fra innsiden. Her kan dere se at viften er hengt opp med strikker Nærbilde av viftegrillen Oversiktsbilde. Hva syns dere? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hehe... stilig og diskrè Er ikke godt å se at det er en datamaskin som er der.. Lenke til kommentar
xcv Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Det var det som var tanken ja. Takk! Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 veldig bra det! Har du vurdert og lakke resten av komoden? Lenke til kommentar
xcv Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Syns du den trenger ett strøk lakk? Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Neida for all del! hehe Bare inbilte meg at HTPC kunne enda mer "borte" Lenke til kommentar
xcv Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Sånn sett ja. Tror ikke jeg gidder det enda. HTPC'en glir veldig godt inn i kommoden, så den syns nesten ikke. Vanligvis er det heller ikke noe lys mot den. Jeg lyssatte litt for å få bedre bilder. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 er ikke lett å se at det er en pc der nei, veldig bra gjort, hva har du av maskinvare?? Lenke til kommentar
xcv Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 HK: VIA EPIA M10000 HDD: 160 GB Western Digital 8mb cache TV-kort: Pinnacle RAVE (skal innvestere i bedre snart) RAM: 512 MB Crucial pc2100 Ikke noen monster akkurat, men passe for sine tiltenkte oppgaver Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Bra gjennomført Er vel egentlig ikke bra med overspekka htpc, da ender du opp med mye varme som må vekk som fører til ekstra utgifter i form av vannkjøling eller masse viftestøy Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 HK: VIA EPIA M10000HDD: 160 GB Western Digital 8mb cache TV-kort: Pinnacle RAVE (skal innvestere i bedre snart) RAM: 512 MB Crucial pc2100 Ikke noen monster akkurat, men passe for sine tiltenkte oppgaver hva bruker du den til? jeg vet jo hva en Htpc brukes til, men hva bruker DU den til? Men fortsatt veldig bra gjort Lenke til kommentar
xcv Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 foreløpig bruker jeg den ikke til noe... Må installere OS HTPC front-end fikse fjernkontroll ++, men meninga er at den skal brukes til å se på film fra hdd og dvd, se på bilder, pause og recorde tv, værmelding, tv-guide surfe litt på nettet og noe mp3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå