Gå til innhold

HTPC case-modden min

Anbefalte innlegg

Begynte på min første casemod i juleferien. Skulle lage meg en HTPC som skulle inn i en komode. Lagde kabinettet i 15mm sponplater som jeg limte og skrudde sammen. Freste ut et vindu på den ene siden så det skulle være enkler å jobbe med den.

Fronten er av 3mm plexi-glass som jeg har sota baksiden med sotningsfolie fra Torshov bilrekvisita. Brukte overfres til å skjære til plexi-glasset. Fronten er festa til kabinettet med magneter fra Clas Ohlson.

På/av knappen er hjemmelaget av 3mm plexi med sotningsfilm på baksiden.

Viftegrillen er en notisblokkholder fra IKEA som jeg limte fast til baksiden av plexi-glasset. Viften kjører på 7v og er hengt opp i strikker i notisblokkholderen for å minske vibrasjonsstøy.

Det som gjennstår er å belyse viftegrillen med noen blå leds og kanskje montere et VDF display over DVD-ROM'en

kabinett.jpg

knapp_cdrom.jpg

Dekselet foran DVD-ROM'en og på/av knappen

knapp_innsiden.jpg

Knappen sett fra innsiden.

vifte_oppheng.jpg

Her kan dere se at viften er hengt opp med strikker

viftehull.jpg

Nærbilde av viftegrillen

rett_p%e5.jpg

komode.jpg

Oversiktsbilde.

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn sett ja. Tror ikke jeg gidder det enda. HTPC'en glir veldig godt inn i kommoden, så den syns nesten ikke. Vanligvis er det heller ikke noe lys mot den. Jeg lyssatte litt for å få bedre bilder.

Lenke til kommentar

foreløpig bruker jeg den ikke til noe... Må installere OS HTPC front-end fikse fjernkontroll ++, men meninga er at den skal brukes til å se på film fra hdd og dvd, se på bilder, pause og recorde tv, værmelding, tv-guide surfe litt på nettet og noe mp3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...