Gå til innhold

ABIT AV8-3rd Eye: Pipelyder når jeg starter opp


manowar2k

Anbefalte innlegg

Jeg satt sammen en maskin i går. Helt normale deler, osv.

Har hovedkortet ABIT AV8-3rd Eye

Når jeg starter maskinen tar det 2-3 sekunder, så starter speakeren å lage pipelyder, rettere sagt en 2 toners sirene. Så slår maskinen seg av. :no:

 

Hva er feil? Jeg har nok koblet noe feil, men hva er feilkoblet? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På en måte ja. Men jeg vet ikke om dette er det rette. Men det kommer ut mange kontakter fra PSU, som da er hvite og kalles MOLEX. Jeg har en slik til skjermkortet mitt også, den har 2 "veier", den ene kommer fra skjermkortet og skal kobles til PSUen, den andre kommer fra skjermkortet og skal i harddisken, men det er ingen konatkter som passer i harddisken.

 

Men jeg er ikke sikker på om dette er problemet. Noen som vet om det er veldig viktig å få x800XT koblet til harddisken? S-ATA harddisk, er derfor jeg ikke får koblet til kan jeg tenke meg.

 

Har fått startet maskinen noen ganger, da kommer install av windows, osv. slik det skal være, men når jeg skal starte den igjenn, kommer pipingen, og maskinen slår seg av :/

Endret av manowar2k
Lenke til kommentar

Den ledningen du prøver å koble fra skjermkortet til harddisken er bare en splitter for dem som ikke har nok molex kontakter på strømforsyninga si så den trenger du ikke hvis du ikke har mangel på molex kontakter.

Kan du si oppsettet ditt her så blir det litt lettere å hjelpe deg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...