bamsefar Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) I disse dager vurderer jeg å gjøre en liten oppgradering av den noe utdaterte maskinen min. Per i dag sitter jeg med en litt sliten 478 maskin, hvor hovedkortet har fått endel støkker og påkjenninger. Det jeg tenkte på var en Atlon 64 løsning, men jeg sitter med en komplett vannkjølingspakke til 478 plattformen, og pengene sitter ikke så løst i lommeboken. Har sett på endel bilder av Athlon 64 hovedkort, og har selvfølgelig sett at de bruker to nye hull rundt socket, hvor jeg mest sannsynlig må lage en ny topp til hvertfall cpu. Men, jeg har også lagt merke til at mange (om ikke alle) hk produsenter fortsatt har de 4 velkjente hullene rundt socket, men de er ikke borret ut. Et lite bilde av hva jeg sikter til Det som mitt store spørsmål da selvfølgelig er, kan jeg borre ut disse hullene, eller går det nå plutselig kretser igjennom? Har sendt mail til ABIT og MSI, som er valgene jeg har gitt meg, men har ikke fått svar enda. Om jeg er på villspor, at dette er noe annet, vennligst si i fra før jeg gjør noe dumt Takk på forhånd. Endret 15. januar 2005 av bamsefar Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Er ikke de fire blanke ringene bare sånne støttegreier (i mangel av et bedre ord) for det originale festet til kjøleren? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Ingen anelse her i gården. Eneste jeg har lagt merke til er at org. kjøleren ligger over de fire ringene, så det kan godt hende du har rett. Ut i fra det jeg har sett, så ligger det nøyaktig hvor de hvertfall gjør på 478 plattformen, noe som gjør at jeg fortsatt har litt håp. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Ikke bor, ta heller en bit plexi som du borrer hull i slik at niplene på blokka går gjennom, så borrer du to hull til slik at disse passer med hullene på hk. Dermed kan du bruke denne bloka på det nye hovedkortet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Det fungerer fint,brukte dette selv uten problemer Her er et bilde fra mitt " vrengte Lian Li" der bruker jeg nevnte blokk . http://snekkerboden.com/Maskin/17.jpg Endret 15. januar 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Det fungerer fint,brukte dette selv uten problemer Samme her, på skjermkortet dog - men det blir vel mye det samme. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Da var det problemet løst, takker til Snekker'n nok engang for godt tips Endret 15. januar 2005 av bamsefar Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Da var det problemet løst, takker til Skrue nok engang for godt tips Får vi vite hva tipset var? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Beklager inderlig, Snekker'n skulle det selvfølgelig være. Skrue er en kjernekar han, men denne gangen var det selvfølgelig deg som kom med en hjelpende hånd. Har aldri vært god med navn Endret 15. januar 2005 av bamsefar Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 OK, trodde bare du hadde fått et glupt tips som kunne være verdt å ta "vare " på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå