Gå til innhold

RBX 478 blokk på et AMD 64 HK

Anbefalte innlegg

I disse dager vurderer jeg å gjøre en liten oppgradering av den noe utdaterte maskinen min. Per i dag sitter jeg med en litt sliten 478 maskin, hvor hovedkortet har fått endel støkker og påkjenninger.

Det jeg tenkte på var en Atlon 64 løsning, men jeg sitter med en komplett vannkjølingspakke til 478 plattformen, og pengene sitter ikke så løst i lommeboken.

Har sett på endel bilder av Athlon 64 hovedkort, og har selvfølgelig sett at de bruker to nye hull rundt socket, hvor jeg mest sannsynlig må lage en ny topp til hvertfall cpu. Men, jeg har også lagt merke til at mange (om ikke alle) hk produsenter fortsatt har de 4 velkjente hullene rundt socket, men de er ikke borret ut.

Et lite bilde av hva jeg sikter til

Det som mitt store spørsmål da selvfølgelig er, kan jeg borre ut disse hullene, eller går det nå plutselig kretser igjennom? Har sendt mail til ABIT og MSI, som er valgene jeg har gitt meg, men har ikke fått svar enda.

Om jeg er på villspor, at dette er noe annet, vennligst si i fra før jeg gjør noe dumt ;)

Takk på forhånd.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen anelse her i gården. Eneste jeg har lagt merke til er at org. kjøleren ligger over de fire ringene, så det kan godt hende du har rett.

Ut i fra det jeg har sett, så ligger det nøyaktig hvor de hvertfall gjør på 478 plattformen, noe som gjør at jeg fortsatt har litt håp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...