DezTruckTor Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hei Noen som vet hvordan jeg kan lage/finne et script som lister opp mapper og filer m/undermapper på en ftp server? Jeg vil ha output i dette formatet: /ftproot/foo.txt /ftproot/foo/foo2.txt /ftproot/excample ------ Du forstår sikkert hva jeg mener. Er dette mulig? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 En kombinasjon av ftp_nlist(), ftp_pwd(), ftp_chdir() og ftp_rawlist() vil gjøre nytten. Det er absolutt mulig å få til. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hehe... da er det ikke noe problem Koble deg til med ftp_connect() Bruk ftp_login() for å logge deg inn Så hvis du ikke vil at scriptet skal ta eveigheter, så bruker du ftp_rawlist() for å liste alle filer og mapper. Da får du opp alle filene i en liste, som starter med type og rettigheter - f.eks.: drwxr-x--- Når den starter med "d" så betyr det at det er en mappe (directory). Hvis det står "l" så er det en link. Ofte så kan www være linket til f.eks. public_html osv. Siden dette ikke er en egen mappe så må du selv bestemme hvordan du vil håndtere de. Bruk ftp_chdir() for å bytte mappe. That's it! Glem ikke et dette er kommunikasjon mellom to servere, som sender og mottar så informasjonspakker - i tillegg til det er ftp - så scriptet kan bli tregt dersom det er for mange mapper. Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Se om jeg har forstått teorien bak dette: $liste = ftp_rawlist Function liste_fun(her starter vi en funksjon) foreach ($liste is_dir) -om det er en mappe: $map = $map.$liste start funksjonen liste_fun -om ikke, $map.$liste til array eller mysql output av arrayen $liste. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Tja... du vil vel legge mappenavnet ogsp i arrayen, eller vil du kun ha en liste med filer? Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Tja... du vil vel legge mappenavnet ogsp i arrayen, eller vil du kun ha en liste med filer? Se øverste post. Der står det formatet jeg vil ha output i.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå