Gå til innhold

Windows Registeret og "trial programmer"

dabear

Anbefalte innlegg

Det hender jeg installerer program som gir meg "full versjon" i så og så mange dager (ofte 21/30 dager).

Etter det stopper de å virke og jeg må visstnok kjøpe en lisens. Prøver jeg å reinstallere det, klager det fortsatt over at jeg må kjøpe lisens.

Jeg lurer på om det finnes noen programmer som kan finne ut hvile ting som er lagt til i registeret av det programmet, så jeg kan slette det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, jeg sletter egentlig bare programmet da. Det som lå bak er at jeg har hatt en del sånne "demo-versjoner", og jeg er redd for at de tar opp litt unødvendig mye plass i registeret etter de er sletta. Jeg trenger med andre ord et program som overvåker registeret, og husker hvilke program som har lagt inn hvilke ting i registeret.

Lenke til kommentar
Jeg trenger med andre ord et program som overvåker registeret, og husker hvilke program som har lagt inn hvilke ting i registeret.

Til dette formålet kan du eksempelvis bruke RegClean, men dette vil neppe fjerne alle endringer gjort av programmer som utelates av dets uinstallasjonsprosess. Det kan f.eks tenkes at programmet lagrer mangt i såkalte ini-filer eller lignende.

Lenke til kommentar
Ingen som veit av et som passer? Må kunne fjerne endringer som utelates av uninstallen..

dabear,

de eneste " program " jeg kan tenke meg å bruke er " formatering og reinstall ".

dette er en nok så drastiske inngrep for å blir kvitt " etterhang " på.

når jeg sletter en eller andre program, så gjør jeg dette nok så grundig.

dette gjelder software, trial software, spionprogrammer som " BackWeb " og flere andre.

da bruker jeg all slags clean-programmer bl.a. NFile87 og RegSeeker.

NFile87 er kjent for å rense i dybde og fjerne alt som er slettet.

når jeg så søker på nytt med Regseeker kommer de alltid opp en slags

fantom fil ( på samme plass i registeret ), som ikke kan fjernes manuelt.

ps. når en selger en pc er de mest fornuftige for begge parter å formatere

og reinstallere alt.

lykke til :hmm:

Endret av gaggen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...