scorpionen Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Heisann. Kan noen si meg hvorfor utenlandske 3g telefoner ikke fungerer i Norge. Så vidt jeg har forstått har det med branding å gjøre, men hvis jeg kjøper en 3g telefon i Østersund, uten operatørlås og abo, som f.eks Sony Ericsson V800 live! Betyr dette at telefonen bare kan bruke i Sverige eller?? Jeg har spurt rundt om kring om hvorfor jeg ikke kan kjøpe ulåste 3g telefoner i Sverige, men får bare til svar at det ikke går ann å debrande den ... Jeg forstår ikke dette helt--- Scorpionen Lenke til kommentar
Sjarm Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hei! Er ikke helt sikker, har vist noe med noe forhåndskonfigurasjon å gjøre tror jeg. Ihvertfall, på www.gsmteknikk.no står det ihvertfall at de kan unlocke og unbrande ihvertfall v800 slik at man kan få brukt alle 3g tjenestene her i Norge. Jeg har ihvertfall tatt sjansen på det, og har en v800 i bestilling på vei ifra Storbritania jeg tenkte å sende til gsmteknikk når den ankommer. :-) Hvis du er litt tolmodig kan jeg sikkert poste senere og fortelle om mine erfaringer. Lenke til kommentar
iCar Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Det er flere på forumet som allerede har en V800. pr idag så går det ikke an å unbrande V800,så du må nok leve med dne crappy VF software`en,men d går an å unlocke den via gsmteknikk og bruke i Norge. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Det stod i en artikkel som amobil hadde for lenge siden, at det ikke var sikkert at alle 3g-telefoner fra utlandet kom til å virke i norge, og at man ikke kan gjøre noe med det. Jeg og flere andre etterlyste begrunnelser for den påstanden, men fikk aldri noe svar. Nå er det jo bevist med flere telefoner at de virker helt glimrende i Norge, så hva som ligger bak, anes ikke... UMTS er jo en standard, så jeg kan ikke se for meg at norge har et umts-nett som skiller seg fra alle andre, da ville jo alle umts-telefoner for norge blitt spesiallaget, og det tviler jeg på at de store produsentene gidder, norge er et for lite marked... Det går altså an å unlocke v800 så den fungerer i Norge, og det går helt sikkert an å bruke de fleste andre 3g-telefoner også. Unbranding, altså å få vekk vodaphone sine menyer, tror jeg derimot blir en vanskeligere oppgave på v800. Trist, siden de ødelegger en så nice telefon Lenke til kommentar
scorpionen Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Så hvis jeg f.eks kjøper en 3 mobil (nec e228) direkte fra sverige, kan jeg låse den opp og bruke den i Norge? Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 scorpionen skrev: Så hvis jeg f.eks kjøper en 3 mobil (nec e228) direkte fra sverige, kan jeg låse den opp og bruke den i Norge? Jeg har ikke sjekket, men du kan jo sjekke selv med unlock og gsmteknikk om de kan låse de opp... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 adilr17 skrev: pr idag så går det ikke an å unbrande V800,så du må nok leve med dne crappy VF software`en,men d går an å unlocke den via gsmteknikk og bruke i Norge. Det er mulig å debrande den jo, men per i dag så må en leve med softkey'en og ikonene. Resten, som f.eks bilder/lyder/bakgrunner/oppstartsbilde/instillinger er mulig å fjerne. Begrensningen som hindrer en i å bruke mp3 som ringetone fjernes også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå