Gå til innhold

hjelp til klokking av geforce 6600GT

jokkepokke

Anbefalte innlegg

hei..

bare lurer litt på om hvor mye jeg kan klokke XFX geforce 660GT ?

kjerneklokkefrekvens: 300MHZ

minneklokkefrekvens: 1.00GHZ

dette stod orginalt... hvor mye mer er det trygt å klokke med den vanelige kjølinga på skjermkortet? å vil jeg merke endringene i spill?

takker for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Originalt kjører kortet på kjerne/minne med 500/1000 MHz. Vi prøvde å klokke til 520/1020 - uten hell. Kortet egner seg tydeligvis ikke så godt til dette. Selv om det kan variere fra kort til kort, vil man kanskje få bedre resultat med et tilsvarende kort med en annen kjøleløsning.

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11573&side=8

du har nok 500mhz på gpu ;)

hehe 520/1020 var ikke noe å skryte av nei hehe, ser ut som nvidia har kjørt coren helt til topps som standard hehe.

Lenke til kommentar
Originalt kjører kortet på kjerne/minne med 500/1000 MHz. Vi prøvde å klokke til 520/1020 - uten hell. Kortet egner seg tydeligvis ikke så godt til dette. Selv om det kan variere fra kort til kort, vil man kanskje få bedre resultat med et tilsvarende kort med en annen kjøleløsning.

hehe 520/1020 var ikke noe å skryte av nei hehe, ser ut som nvidia har kjørt coren helt til topps som standard hehe.

Vel... Jeg har klokket XFX kortet til broren min opp til 550Mhz, kjører det stabilt der... Hadde det oppe i 600Mhz stabilt (Kjørte 3DMark 05) med orgianlkjøler også...

XFX kortet bruker 1.6ns GDDR3 minne, så det har mye å gå på. 1200Mhz bør la seg gjøre.... :yes:

Lenke til kommentar
nå har jeg fått klokka skjermkortet... 520/1.14... kortet ligger på 51 grader

ved vanelig desktop bruk.. når jeg spiller doom 3, så ligger det mellom 58 og 61;)

kan jeg klokke det enda mer og er det trygt?

Ja, det er trygt så lenge du hele tiden sjekker tempen, og du ikke får artifacts ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...