Gå til innhold

Dårlig oppførsel/mobbing av nye medlemmer

Anbefalte innlegg

Jeg i det siste lagt merke til en grov holdningsendring blandt en del av de såkalt erfarne medlemmene. Dette går spesielt på hvordan de besvarer innlegg fra de nye og uerfarne, som nærmest skremmes bort fra forumet. Hvordan i all verden skal de noen gang kunne lære, når de ikke lenger tør å spørre ?

Tenk tilbake til den gangen DU var "newbie", og lurte på noe. Hvordan følte du det de gangene folk svarte deg med "HERREGUD, vet du ikke DET...?" Føltes ikke så VELDIG bra, gjorde det vel ?! :no:

Noen ord til ettertanke fra Mark Twain :

"Hold deg vekk fra små mennesker som forsøker å ødelegge dine drømmer og livsambisjoner. Små mennesker gjør alltid det, mens de riktig store får deg til å tro og kjenne at også du kan bli like stor som dem."

Mvh Fredster

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (Swag @ 15/01/2005 : 13:56)
Noen eksempler hadde vært fint. :)

Jeg vurderte å ta med noen eksempler, men droppet det for at ikke denne tråden skulle spore over på enkelt tilfeller.

Selvfølgelig gjelder ikke dette bare de nye, men også de erfarne - slike som deg "snekkeren".... ;)

Selv føler jeg meg relativt erfaren etter rundt 11 år i IT-bransjen, men det er ikke mulig å vite alt om alt. Derfor er det godt å ha et sted å kunne spørre om ting man lurer på, uten å behøve å være "redd" for å bli gjort til latter.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å unngå å svare slikt, men til tider kan det være meget vanskelig. Det er utrolig frustrerende å få de samme spørsmålene om og om og om igjen hele tiden, når de i virkeligheten bare kunne ha gjort et raskt søk på forumet eller lest en av de flotte guidene her.

Jeg er nok ikke på langt nær den verste, men jeg kan absolutt forbedre meg når det gjelder dette. :)

Endret av @kd
Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 15/01/2005 : 14:12)
Jeg prøver å unngå å svare slikt, men til tider kan det være meget vanskelig. Det er utrolig frustrerende å få de samme spørsmålene om og om og om igjen hele tiden, når de i virkeligheten bare kunne ha gjort et raskt søk på forumet eller lest en av de flotte guidene her.

Jeg er nok ikke på langt nær den verste, men jeg kan absolutt forbedre meg når det gjelder dette. :)

Da er det jo bare å henvise til søkefunksjonen, og et søkeresultet du har dratt fram selv, eventuelt til veddrørende guide. Alt i en høflig tone selvfølgelig. Klarer man ikke det, så er det bare å unnlate å svare

Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 15/01/2005 : 14:27)
Da er det jo bare å henvise til søkefunksjonen, og et søkeresultet du har dratt fram selv, eventuelt til veddrørende guide. Alt i en høflig tone selvfølgelig. Klarer man ikke det, så er det bare å unnlate å svare

Det er jo det jeg prøver å gjøre...

Men som sagt, jeg er absolutt ikke en av de værste.

Lenke til kommentar

Vi skal vel heller ikke finne ut hvem som er værst eller ikke, men heller ta dette til ettertanke og prøve å unngå slike ting :hmm:

Er det irriterende at noen spør om noe det er blitt spurt om før så er det bare å linke til den aktuelle tråden eller ikke svare i det hele tatt .

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...