Gå til innhold

rebooter i spill

Anbefalte innlegg

hei, jeg har en problem med pc'en min. jeg bygget en ny pc her om dagen,.

alt var supert til jeg begynte å spille spill. jeg spilte først half life 2 demo, det funka som bare det. men når jeg spilte andre spill som tribes vengeance demo og andre spill. så skjer rebooten. rebooten skjer ikke direkte når jeg spiller. men når jeg trykker ALT+tab og går ut til desktoppen, og TRYKKER ALT+TAB tilbake eller TRYKKE til bake til selve spill programmet. da rebooter pc'en seg automatiskt. veldig veldig irriterende,,,

hvis jeg skal sjekke noe på desktop under spillingen. så er det et stort problem. hva kan være grunnen til dette?. prøvde memtest programmet, men fikk ikke programmet til å funke. var usikker på bruken.. :S

jeg har:

cpu:amd athlon 3500+ socket939

hovedkort: MSI k8n neo2-54g platinum edition nforce 3 ultra chipset based.

ram : corsair value select 512 x 2. two 184-pin DDR-DIMMS.

skjermkort : club3d geforce6800gt 256 gddr3

HDD : Maxtor DiamondMax 10 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM NCQ

kabinett: aspire x-dreamer II,(grei luft kjølinger. holder på varmen rundt 25-36C grader innei pc'en.

jeg har prøvd mye som å oppdatere driveren. men det funker visst ikke... jeg mener at minnen ikke har no defekt.. siden det er ny, (3dager gammel)

er det noen som har veldig lik problem som dette reboot metoden, gjerne gi meg litt tips....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm

problemen ligner, men tida problemet skjer er no helt annet. jeg spilte istad half life 2 demo, ikke no problem om jeg stikker ut til desktoppen og inn i spillet med alt og tab., MEN! når jeg spilte tribes vengeance og noen andre spill. (ikke alle spill som skjer) så rebooter den seg rett etter jeg har trykka meg inn i igjen til spillet med alt+tab eller med musa. så dvs:

spiller spillet, ut til desktoppen med alt og tab, og tilbake til spillet, PUFF er den restarta. hvis jeg ikke går ut til desktoppen, går den helt okay. men fant ut en negativ ting istad. når jeg tok quit tribes vengeance, slå den seg av akkurat nå den skulle ut av tribes vengeance.. kan hende det er feil meg spillet... men har på følelsen at dette skjedde med noen andre program også... hva kan være grunnen ?...

så for å komme seg ut av tribes vengeanve MÅ pc'en rebootes... den gjør seg d uansett..

takk roygeir, håper på at flere vil hjelpe meg med dette...

PS :

, jeg ble skufa over mpx.no ... jeg fikk ADA3500AWBOX istede for ADA3500BIBOX som jeg bestilte , (fikk newcastle istede for winchester...)

så jeg sendte mail til dem, håper de svarer så fort så mulig...

Lenke til kommentar

vet ikke om du fikk med deg dette men..

høyreklikk på min datamaskin -> egenskaper -> avensert -> oppstart og systemgjenoppretting

slå av automatisk restart , du vil jo da bare få blåskjerm istedet men den vil hvertfall inneholde noe info om hva som gikk galt.

memtest er det jo bare å laste ned , brenne over på cd med for eksempel nero , der går du på brenn image. når det er gjort er d bare å restarte med cd'n i, viss det ikke virker så sjekk at du har cd spilleren som 1st boot device (bios)

ellers kan d jo være en liten mulihet for at psu'n din er for svak..

:w00t:

Lenke til kommentar

Litt sånn halveis offtopic, but here goes:

Har i det siste lagt merke til mye problemer (sånn som trådstarter sliter med) på forumet i det siste. Alle PC'ene har en ting til felles: MSI K8 nforce 3 brikkesett socket 939 hovedkort. Begynner rett og slett å lure på om MSI sliter med hovedkortene sine nå for tiden. Hadde selv et MSI hovedkort på serveren min fra sommeren til julen. Det kortet var det bare problemer med (som f.eks. det trådstarter sliter med). Var et P4 hovedkort da, men det er forsatt samme merke. Nå sitter jeg på et Asus hovedkort og det er en helt annen verden :yes:

Skjerp dere MSI !

Eller er det bare meg det er noe gærnt med...

Tenkte jeg bare skulle nevne det :)

Et lite ordtak i denne sammenheng: MSI er bare til bry :whistle:

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har akkuratt samme feil med mitt system. Har samma hovedkort og Crosair xms3200xl ram 1x 512 mb brikke, naar jeg sitter inn enda en 512 brikke (for aa kjøre dual channel) hender det at systemet fryser seg helt i feks wow.

Men som sagt, det er bare enkelte spill, feks lineage2 og rainbow six 3 som reboter seg paa alt-tab eller naar man slaar av spillet.

Endret av DirtyDog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...