Aetius Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Jeg har merket at en av harddiskene mine faller ut en gang i blant, med meldingen "Delayed Write Failed", og lurer på om dette kan være et symptom på at PSUen min er for svak. Jeg har en 360w av ukjent merke, og kjører for tiden følgende på den: P4 NW 2.8 @ 3.4 m/ Zalman CNPS7000Cu Gigabyte 8IPE 1000 Pro v2.0 HK 2x 512MB TwinMOS twister PC4300 Radeon 9800 Pro 120GB Maxtor S-ATA 200GB Maxtor S-ATA 2x200GB Maxtor IDE DVD-spiller NEC2510A DVD-brenner 2x 80mm kabinettvifter m/ LEDs 1x 120mm kabinettvifte m/ LEDs Floppy, nettverkskort, etc. Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) watt kalkulator eg fekk 390 watt med ditt oppsett Om det er psu som gjer at du får error på disken din veit eg ikkje. Sjekk om vifta på psu går forfullt og om lufta som kjem ut er varm. Dersom du har multimeter kan du sjekka spennig ut frå psu. Det eg har erfart når psu er overbelasta er at maskina fryser eller restarter. edit: fiksa link Endret 15. januar 2005 av Ødd Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 watt kalkulatoreg fekk 390 watt med ditt oppsett Om det er psu som gjer at du får error på disken din veit eg ikkje. Sjekk om vifta på psu går forfullt og om lufta som kjem ut er varm. Dersom du har multimeter kan du sjekka spennig ut frå psu. Det eg har erfart når psu er overbelasta er at maskina fryser eller restarter. Nå funka ikke linken te watt-kalkulatoren, men viss det er den jeg tror det er, så stemmer den ganske dårlig... Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 jeg testa d jeg og men fikk 320 watt sånn ca.. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Vet ikke jeg, men nå får jeg plutselig BSOD, harddisker som faller ut, etc. Har aldri hatt noen problemer med dem før, men har nå satt inn en litt mer strømsulten IDE-disk som erstatning for laptop-disken jeg hadde i tidligere, og da begynte problemene. Det pussige er at det aldri skjer under spesiell load - det skjer som lyn fra klar himmel, og like ofte ved idle som ved full guffe. Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Har du sjekka om det er dårleg kontakt i kontaktane til disken. Er det den nye disken som er problemet eller ein av dei andre som stod i frå før? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Alle kontaktene sitter godt i. Her er hva som har skjedd: E: (Maxtor 200 GB S-ATA) gir melding om "Delayed Write Failed", selv om jeg ikke skrev til disken da, og den brukes ikke som swap-disk. deretter falt den ut. Skjedde flere ganger. Prøvde å overføre en 800MB fil fra G: (ny disk, Maxtor 200GB IDE) til filserveren min, og maskinen låste seg. Skjedde flere ganger. Maskinen gikk i BSOD eller spontan reboot, hvorpå S-ATA diskene (Maxtor 120 Gb og 200 GB) ikke ble funnet av BIOS: Koblet jeg fra en av de andre diskene, detekterte igjen, og så koblet disken til igjen, funket alt som normalt. En stund. Dette skjedde også flere ganger. For å få ned strømforbruket koblet jeg fra en 120mm kabinettvifte og begge DVD-drevene, samt klokket ned til normal hastighet. Dette var tydeligvis ikke nok, og problemene fortsatte. Maskinen funker fint nå. Har koblet fra E: og da er alt stabilt igjen. Jeg er rimelig overbevist om at jeg trenger en ny PSU. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 360W av ukjent merke kan være ræva eller bra ... Chieftec oppererer ofte med 360W ... 350W Q-tec er f.eks. ræva.... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Hm. ser nå at det er en ADT 350w. Kjenner ikke til merket, men den har funket helt topp hittil. Er klar over at Q-Tec suger gamle gymsokker, så det holder jeg meg unna. Lurte på å kjøpe denne: http://www.komplett.co.uk/k/ki.asp?sku=301416&cks=PLS men er i tvil om jeg burde ta steget og kjøpe noe heftigere, som f.eks. http://www.komplett.co.uk/k/ki.asp?sku=305843&cks=PRL. Problemet er at jeg er ekstremt blakk for tiden. EDIT: Tyrkleif. Endret 15. januar 2005 av Aetius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå