TheGuard Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Har laget en sponsorvideo her, og den skal jo da brennes, og gis til sponsorene. Men så kommer jo spørsmålet, skal jeg brenne dem i DVD+R eller i DVD-R. Har kikket litt rundt på forumet her, men finner ikke noe klar svar. Vet at tommelfingerregelen er: Billige og gamle spillere bruker -R, og nye og dyre bruker +R. Denne regelen har selvfølgelig mange unntak. Men leste noe på forumet her, at enkelte brennere, slik som min Plextor, hadde noe som het BITSETTING. Og da kunne jeg brenne dette på DVD+R, og den ville støttes av flere DVD-spillere. Er dette noe jeg evt. må gi beskjed i Nero, eller går dette av seg selv? Hvilket format skal jeg brenne platene i? Hvor kan jeg finne info om dette? Med vennlig hilsen Gautis Endret 15. januar 2005 av Gautis Lenke til kommentar
Lou Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Jeg brenner alltid som +R og har aldri fått tilbakemelding på at det ikke har fungert. Har også en 6 år gammel DVD spiller som tar +R og +RW. Her er en lenke til bitsetting info. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Har hørt i forumet at -R gir noen problemer du slipper med +R. Endret 15. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Plextor har ikke bitsetting, er BenQ det. Hvis dette er en jobb du har gjort for noen, bør du kanskje sende både DVD-R og DVD+R plater til de. Hvis du tror at spillerne deres ikke takler en av formatene. Eventuelt kontakte sponsorene og forhøre deg om hvilket format de ønsker produktet på. edit: tok tydeligvis feil når det gjelder bitsetting og Plextor, har px712a selv, så er jo en god nyhet. Hvorfor har du ikke sagt dette tidligere oc-freak Endret 15. januar 2005 av MorePower Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 @Lou Var inne på den siden som du ga meg link til. Det sto faktisk mye interessant der. Men, hehe, sliter litt med å få satt dette ut i verden. Etter hva jeg skjønte, burde jeg få brenneren til å brenne det platene som DVD-ROM, eller ihvertfall en DVD-ROM identifikasjon. De viste også til at dette kunne du gjøre i Nero 5.5 og oppover, men jeg har ingen sånn mulighet i min Nero 6. Var inne på DVDRHELP.COM, og der stod det at min Plextor 708A hadde bitsettings, så muligheten er der. Fordelen med å gjøre DVD-platene om til DVD-ROM, var jo at da slapp man å tenke så mye på hva slags DVD-spiller platene skulle spilles i. Og det er jo nettopp dette jeg er ute etter. Kan du hjelpe meg litt videre her....? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Om brenneren din støtter bitsetting så brenn DVD+R med booktype DVD-ROM. Disse platene vil til og med fungere i spillere som originalt ikke vil lese DVD+R. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 For å bruke bitsetting med din plextor: 1: Last ned nyeste firmware fra www.plextor.be 2: Last ned nyeste plextools fra www.plextools.com 3: Gå inn i plextools, velg plextoren (hvis den ikke er valgt alt), Klikk på drive settings, så på advanced tab'en, kryss av for "Change book type for DVD+R". Voila! bitsetting er aktivert og bør nå virke automatisk med alle brenneprogrammer. Obs på at du kan måtte gå inn og skru det på igjen i plextools etter omstart av maskinen din (det hender at plextools "glemmer" å lagre at bitsetting skal være på). Ja - du MÅ gå gjennom alle disse punktene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Jeg brenner alltid på DVD+R Har hørt at det var best....men dette trenger ikke være sant Men jeg er fornøyd Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Pokker. Nå finner jeg ikke den j**la plata. Hvis ikke programmet er så stort, kunne noen mailet det til meg på [email protected] , da denne kontoen har litt ledig plass. Hehe. Lasta ned updaten, men måtte jo seff ha det gamle programmet inne først.... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hei! Prøv å laste ned vedlagte fil --> kjør plex.reg og så installer. Tror det skal virke plex.zip Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 OC-FREAK!!!!!!!!!!!!! DU er genial. Etter at jeg gjorde som du sa, er jeg kommet til en ny verden. Dette er faktisk den viktigste posten som har vært i noe forum. Før jeg gjorde disse endringen, brant jeg ei DVD+R plate, og forsøkte den i en spiller som vanligvis ikke tok +R-formatet. Fikk bare error-meldigen NO DISC. Så gjorde jeg som OC-FREAK sa i tråden over her, og VIPS, så kunne jeg på nytt brenne ei +R plate, men nå kunne denne DVD-spilleren lese plata. GENIALT. Nå slipper man å ta ringerunde og spørre hva slags DVD-spillere de har. Nå kan jeg brenne alt i +R-format. Im in heaven.... Dette betyr faktisk mye, når man redigerer og lager filmer for folk. Gud, nå er jeg glad. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Ser det er en Plextools update? Er det feil i plextools som er årsaken, eller er det tuning? Endret 15. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Du endrer rett og slett en informasjon som ligger på plata når du brenner. Slik at andre spillere klarer å "tolke" mediet. Veldig kjekt, spør du meg. Lenke til kommentar
themisfit Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) et spørsmål som relaterer noe til dette: går det an å brenne en .avi-fil på en dvd-plate som en dvd-rom (ikke som dvd-r\+r..osv), og spille denne av i en vanlig dvd-spiller som ikke ellers støtter divx\xvid? Endret 16. januar 2005 av themisfit Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Nei, det blir noe helt annet. Med mindre det er i DivX eller Xvid format, og DVD-spilleren støtter dette. Saken her har bare vært å få platene kompatible med FLER spillere enn de ville normalt ha, på grunn av at det er 2 formater ute å går. Det du spør om, er codingen. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 For å bruke bitsetting med din plextor: 1: Last ned nyeste firmware fra www.plextor.be 2: Last ned nyeste plextools fra www.plextools.com 3: Gå inn i plextools, velg plextoren (hvis den ikke er valgt alt), Klikk på drive settings, så på advanced tab'en, kryss av for "Change book type for DVD+R". Voila! bitsetting er aktivert og bør nå virke automatisk med alle brenneprogrammer. Obs på at du kan måtte gå inn og skru det på igjen i plextools etter omstart av maskinen din (det hender at plextools "glemmer" å lagre at bitsetting skal være på). Ja - du MÅ gå gjennom alle disse punktene hvor finner jeg "drive settings" i plextools? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) den underste menyen til venstre i plexTools, 2 linje.. under advanced= change booktype for DVD+R eller DVD+R DL Endret 16. januar 2005 av spetter Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Vil gjerne ha noe tilbakemelding om det er fler som har hatt suksess med dette. Om platene nå kan spilles i fler spillere enn før. Lenke til kommentar
perwilli Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Hei.. jeg tenkte å gjøre det samme som over med min NEC-3500.. noen som har erfaringer med dette.. altså.. brenne en DVD+R plate som DVD-rom med NEC og ikke plextor? Jeg har Nero 5.5, hvis dette er til hjelp.. Willy Lenke til kommentar
mandela Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 jeg lurer på om det er noen som kan komme med erfaringer av brenning; dvd+r som dvd rom og kompatibilitet med stand-alone dvd spillere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå