Theo343 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Spørsmål. Når man har vannkjøling så mister man luftingen rundt spenningsregulator, sokkel, NB og RAM. Lønner det seg da å kjøpe en slik viftearm og 80-120mm vifte som blåser stille over NB'en og rundt ram, så man ikke mister denne viktige luften i dette området? Endret 15. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Definitivt! Man bør, som du gjør, tenke på at det fortsatt er komponenter i maskinen som til en viss grad trenger kjøling. Derfor; Sørg for litt gjennomtrekk i kabinettet, selv om behovet ikke på langt nær er like stort når luftkjøling av CPU, GPU osv er fjernet. Dermed kan man montere en "lydløs" vifte for utlufting av kabinettet, helst en 120mm om man har plass. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Takker for tilbakemelding :-). Det er jo også mye diskusjon rundt plassering av radiator. Det jeg har skjønt er best er å ha den vekk fra alle intake/exhaust så man unngår varm luft inn i kabinettet eller varm luft gjennom radiatoren. Samt at den jobber beste med frisk luft rundt seg. Men det er jo ikke så pent å evt. ha den oppå kabinettet, særlig ikke hvis man har et pent dyrt kabinett hvor man ikke ønsker å "cramp the style". Men må man nå ha den inni kabinettet så må det beste være å suge kald luft utenifra og igjennom radiatoren. Og de beste stedene å gjøre det må vel enten være nede foran eller i bunn(hvis man har nok klaring under på 3-4cm), samt at man bør vel ha et godt støvfilter? Jeg har lurt på alternativer som å ha den i exhaust bak(hvis jeg ikke har stort nok intak foran), som ofte sitter oppe ved CPU. Men i motsetning til mange som setter den utenpå og enten drar varm luft gjennom radiatoren eller blåser kald mot og igjennom(som ofte bråker mer enn å suge), så lurte evt. på å sette den på innsiden her og suge kald luft gjennom den. Hvis man da ikke kan snu rekkefølgen på utsiden ved at man setter radiator-vifte-kabinett, men da blir det vel vanskelig å feste den. Det er ikke lett å finne gode alternativer når man må velge mellom onder.... Skal jeg ha den innvendig, og jeg ikke har plass til hele 120 radiatoren i front, er det beste kanskje å bruke dremmel og lage plass i bånnplate til 2*120 eller 240? Selv om dette blir litt OT kanskje... Endret 16. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå