Nitrob Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Det jeg undret litt på var om det vil ha noen effekt og fjerne topp plata på hd og erstatte den med en kobber kjøleribbe? Noen som har testet tidligere? Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 har jeg aldri hørt om, er sikkert en god ide, men det er stress å ta av topp-plata på en harddisk, har hørt om få som har gjort det og fått diskene til å fungere igjen Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Kommer det støv inni harddisken blir den ødelagt.... Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Ja har tenkt på det og ta av det lokket selv men hvis den ka bli ødelagt av "litt" støv så holder jeg meg unna!! kunne jo prøvd på en gammel harddisk da! :!: Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Å åpne opp harddisker er aldri en god idè. for det første mister du garantien og sjansen for at den skal dø øker betraktelig. Dessuten trenger man ikke slik kjøling til en harddisk mm. du har noen heftige SCSI-disker, men da holder det stort sett å sette en vifte rett foran dem. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Det var her på denne sida ein mod, av disken.... Å den slutta å funke... han som mekka disken (ein av overklokking folka) sa at det var sikkert støvet som tok den Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Det var her på denne sida ein mod, av disken.... Å den slutta å funke... han som mekka disken (ein av overklokking folka) sa at det var sikkert støvet som tok den Det var det nok. Innsiden av harddisker er overfølsomme for alt mulig. Er enn grunn til at de er hermetisk lukket. Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Det var her på denne sida ein mod, av disken.... Å den slutta å funke... han som mekka disken (ein av overklokking folka) sa at det var sikkert støvet som tok den Men det er ufarlig og prøve en gammel og åpnet harddisk i pcen igjen eller kan pcen ta kvelden da? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Men det er ufarlig og prøve en gammel og åpnet harddisk i pcen igjen eller kan pcen ta kvelden da? Ja, det er fullstendig ufarlig for selve maskinen. Jeg kan i alle fall ikke se hvordan en harddiskkræsj av den type du garantert vil få, kan påvirke resten av maskinen. Så det er bare å prøve! Men at disken tryner? Granted. Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 så med andre ord så er det ikke noe annet og gjøre en og plassere kjøleribba oppå lokket Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Jepp, det er nok det sikreste. Derimot er jeg litt i tvil om effekten, tror du kommer lenger med å lede vekk varmen fra selve disk-chassiet... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Du burde ihvertfall prøve å gjøre det i et så sterilt miljø som mulig og sterilisere platen du skal legge oppå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå