Gå til innhold

"Service"-nivå i butikker...

Anbefalte innlegg

En litt teit historie (kanskje meget vanlig, men dog)

For 3 uker siden leverte jeg mitt kamera (Vanlig 35mm kompaktkamera, Minolta Riva Zoom) inn i butikken for det skjedde ikke noe når jeg "fyra løs".

(Sjekket jo batterier og den slags).

Garantien hadde godt ut så jeg måtte betale et depositum på kr. 200,- pga det var mange som ikke hentet kameraene sine pga høye rep.priser.

Greit nok det.

Var innom butikken idag for å høre hvordan det gikk.

Typen bak disken visste ikke no' så han ringte verkstedet for å høre hva som var galt. Det var visst noe med blitsen som var defekt. Men det kostet kr. 1000,- å fikse det (+ de 200,- i depositum).

1000,- kr. for å fikse et kamera som sikkert ikke koster mer nytt !!!

For et år siden så reparterte jeg samme kameraet på samme sted pga at kameraet gikk i bakken og blitzen ble ødelagt. Da kostet det 600-700,- for å fikse det.

Det var bare 6 mnd garanti på reparasjoner så det var bare å glemme, selv om de sannsynligvis ikke gjorde god nok jobb 1. gangen.

Jeg gidder ikke fikse på det kameraet, så jeg ville at verkstedet skulle sende meg kameraet. Selv om det var defekt så skulle ihvertfall ikke dem få nytte av mye fine deler til et annet tilsvarende kamera, tenkte jeg, men der tok jeg feil gitt.

Hvis jeg skulle ha tilbake kameraet måtte jeg betale 375,- til for å få det igjen. Det var pga arbeidet med "feilsøkingen", noe jeg selvfølgelig ikke gjorde.

Jeg driiter i kameratet, men dette er en prinsippsak hvor jeg burde fått kameraet igjen uten å betale mer enn de 200,- som jeg hadde betalt fra før og det værste er at nå sitter det sikkert en kødd av en kamera-reparatør og kjøper en liten idiot-del til kameraet som sikkert ikke koster mer enn 50,- og har et relativt bra vanlig kompaktkamera, eller om han selger det videre....

Er dette vanlig praksis eller ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...