Skogslik Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 følger nero med?? kor får eg tak i det viss det ikkje føller med??? eg skall kjøpa dette i mars. når eg har lagt varene i handle kurgen på komplett.no, er den prisen inkludert frakt og mva?? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) følger nero med?? kor får eg tak i det viss det ikkje føller med??? eg skall kjøpa dette i mars. når eg har lagt varene i handle kurgen på komplett.no, er den prisen inkludert frakt og mva?? Vis ikke Nero følger med, trur jeg det finnes en gratis version på internet. Prisene er med MVA, men ikke frakt. Edit: Nero følger ikke med, siden det er BULK version. Endret 18. januar 2005 av BaX Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Nero koster ikke mer enn rundt 100kr hvis du kjøper OEM. Du kan kunn kjøpe OEM vist du kjøper en CD/DVD-brenner. Ellers tror jeg Neor koster en del lapper mer. Er bare å søke etter Nero hos komplett.no Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 kor mye er det i frakt da??? viss eg ikkje har nåke oprativtsystem på cd når eg bygger pcn så kan eg vell ikkje bruka den?? eg må altså låna cdn når eg skall bygge pcn? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 kor mye er det i frakt da??? viss eg ikkje har nåke oprativtsystem på cd når eg bygger pcn så kan eg vell ikkje bruka den?? eg må altså låna cdn når eg skall bygge pcn? Det blir sikker rundt 200-250 i frakt. OS må du fikse selv. Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Du kan kjøpe Windows XP Pro i OEM versjon hos komplett for ca 1200,- hvis du bestiller det sammen med hardware komponentene dine. Har gjort det selv for jeg ble dritlei av ustabile OS som var cracka og forårsaket kræsj i ny og ne. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 eg bare låner cdn av ein i klassen og den rammen du satt opp BaX, den koster jo ca 2000kr. merker eg noke forskjell på og kjøpa dei til 2000 og et kingstone til ca 1000kr?? Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 bare hvis du skal overklokke en del Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 eg skall ikkje overklokke di 2-3 nermeste årene. eg vett ikkje kossen eg gjør dett heller. eg kan bare kjøpe ny ram viss eg skall overklokke. er denne ramen bra: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs. den virker vell fint til spilling og son?? når må blir cpuen for dorleg og må overklokkes da?? kor mangen år?? Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 veit ikke men ca 1-2 år? Sitter med dem selv... har ikke testa dem på mitt nye system ennå, men kan gi deg feedback om et par dager Var ypperlige til spill på AMD Athlon XP system Lenke til kommentar
x3m* Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Jeg lagde pc selv for en måned siden. Det er en shuttle og jeg hadde aldri laget noen pc før... Pcen var ferdig med xp og alt på to dager, jeg gjorde alt selv (litt hjelp med en kabel:P) Det er bare å følge bruksanvisningen! Hvis du ikke har bestilt delene dine vil jeg foresøå at du tar en titt på Shuttle sine kabinneter(de er fine å se på+ at de er hendige for LAN osv.!) Som sagt jeg hadde ingen erfaring med pc bygging og klarte det meste selv. hvis du har noen spørsmål så ta kontakt:) Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 eg har ein bruksanvisning fra 2002, den er vell ikkje for gammel??? eg lurer bare på om dette oppsettet har internett utgang??? kor finner eg dei shuttle kabinettene??? vill gjerne ta en titt Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Når du setter i sammen pc'n så ta deg godt tid, ikke stress. Og når du er ferdig så anbefaler jeg deg og dobbelt sjekke at du har gjort det riktig. Er som regel ikke noe problem å sette i sammen en pc men siden det er jomfru turen din så er det vel best å ta seg god tid Regner med at hovedkortet ditt har integrert nettverkskort. Bruksanvisningen din er ikke for gammel, de samme prinsippene gjelder nå som i 2002. Ps. ikke ta på for mye kjølepasta (goop) på prosessoren. http://overklokking.no/guides/goopguide/index2.html Endret 19. januar 2005 av RC1 Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 eg bare låner cdn av ein i klassen og den rammen du satt opp BaX, den koster jo ca 2000kr. merker eg noke forskjell på og kjøpa dei til 2000 og et kingstone til ca 1000kr?? Du vil kansje ikke merke noen forsjell med billigere RAM, men den rammen er ganske mye bedere en TwinMos rammen. HAr også hørt at Twinmos ikke går så godt sammen med AMD 64. Og ettersom Socket 939 systemene har dobble minnekanaler får du mer bruk for et bra minne Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) men det er jo 1000kr i forskjell. det blir litt dyrt. kor lang tid tar det ca og bygge pcn første gang?? kor lang tid brukte dere?? og når eg har bygd den og instalert xp så er det bare og sette i gang med spilling? Endret 19. januar 2005 av gas Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 men det er jo 1000kr i forskjell. det blir litt dyrt. Finn noe annet enn Twinmos da. Dette er bedere da Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 eg tror eg heller går for det Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Lykke til! Endret 19. januar 2005 av NeXtoN Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 men det er jo 1000kr i forskjell. det blir litt dyrt. kor lang tid tar det ca og bygge pcn første gang?? kor lang tid brukte dere?? og når eg har bygd den og instalert xp så er det bare og sette i gang med spilling? Min første pc bygde jeg i løpet av en fredagskveld, men hadde jo fiklet en del med pc'er før. Bare vær forsiktig med statisk elektrisitet, hvis du har mulighet til å låne en antistat lenke (gjerne en antistat matte også) så hadde det vært best men det går fint uten også. Når du har innstallert XP så er det bare å spille i veit Lykke til. Har selv bestillt deler til ny pc, gleder meg til de kommer. Er gøy å bygge pc synes jeg, mer morro enn julaften Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 og når eg har bygd den og instalert xp så er det bare og sette i gang med spilling? NJA, ikke for raskt nå Husk drivere også, formatering osv... Hvis du tar deg veldig god tid, som du burde gjøre... Så kan det ta ca 30-45 min å putte sammen alle tingene (pga at noen av ledningene er litt vanskelig å finne ut hvor er osv... *HUSK* sett inn CD-Rom Harddisk disketstasjon osv... før du putter i Hovedkortet ikke ha på deg ullsokker eller å stå på teppe når du monterer... Pass på goop (pastaen) så det ikke kommer for mye, et lite veldig tynt lag er alt som trengs... og ikke være **hardhendt** forsiktig, kan ta et lite press å putte i ramen, men ikke legg all vekten oppå Det er også en liten metal stang på den du putter Prosessoren i, vipp opp den før du putter i Prosessoren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå