Gå til innhold

Bygge pc for første gang. hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei. eg skall bygge pc for første gang og skall bruke en pc bygger bok fra 2002. den er vell ikkje for gammel?? og tror dere eg klarer og bygge pcn??

eg har ikkje funnet kjøle vifta til cpun. kan dere hjelpe?

lurer på en ting om dvd brenneren: har den to dvd rom? to plasser og sette inn cd/dvd??

Amd 64 3500

MSI K8N NEO4 Platinum Socket 939

Crucial PC3200 BallistiX x2

Sapphire Radeon X800XL 256MB (PCI-e)

NEC DVD brenner

Western Digital Caviar 200GB

eg har ikkje funnet kabinett enda. kan dere hjelpe meg?? det skall være lett og arbeide i og 400w strømforsyning. skall kunne styles! ca 1000kr.

Endret av gas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eg skall ha to på 512. men da kan eg ikkje brenne cd/dvd vis eg ikkje har to plasser og sette inn cd. det var ein på forumet så sa eg ikkje trengte dvd spiller vis hadde dvd brenner.

og det er boxed ja.

ka er den dingsen mitd inni kabinnet ?? skall strømforsyningen oppforbi den??

det går ikkje ann og få montert strømforsyning?? vett ikkje kossen eg monterer den.

denne strømforsyningen er billigere:http://komplett.no/k/ki.asp?sku=123271&s=sc

er den like bra??

Endret av gas
Lenke til kommentar
eg skall ha to på 512. men da kan eg ikkje brenne cd/dvd vis eg ikkje har to plasser og sette inn cd. det var ein på forumet så sa eg ikkje trengte dvd spiller vis hadde dvd brenner.

Hvis det første er snakk om rambrikkene så har ikke de noe med om du kan eller ikke kan brenne cd'er siden ram.brikkene skal på Hovedkortet og cd'romene er i en egen hylle i kabinettet :thumbup:

og det er boxed ja.

Men da trenger du ikke å tenke på en vifte med en gang, så lenge du ikke skal overklokke så mye da ;) , men siden det er første gangen din så råder jeg deg ikke til å overklokke så mye :thumbup:

ka er den dingsen mitd inni kabinnet ?? skall strømforsyningen oppforbi den??

Den dingsen er for å få luften til/fra Cpu'en om jeg ikke tar helt feil.

Hvis du ser litt nøyere etter, så ser man en liten dings som står ut rett over ¨dingsen¨¨litt lengre inn i kabinettet, på den skal strømforsyningen ligge.

Dette er ikke det vanskelige du skal montrer, bare pass på at kontakten og evt. viften peker ut av kabinettet og ledningene går inn :thumbup:

Og lykke til ( var nærvøs første gangen, men det gikk bra :thumbup: ) bare vær forsiktig ved monteringen av cpuen ned i hovedkortet og viften som skal puttes oppå, det er her de fleste skadene skjer med Cpuen, ved at folk er uforsiktige med viften og presser for hardt eller putter den 180* feil vei :thumbup:

Endret av thomba14
Lenke til kommentar
Næmen! Det var jo det oppsettet jeg satt opp jo 

Dette er et billig kabinett: Kabinett

Mulig det er litt liten PSU? Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Men det er iallefall billig.

Vis det var Boxed, så føller vifte og kjøleribbe med

Er litt usiker om den er for liten, men kan med et XT800XT så suger jo den ganske mye strøm ( kortet suger ikke :thumbup: ) Hvis man legger til ca 500kr til en annen PSU (strømforsyning) får man jo ganske bra med strøm da ;)

Lenke til kommentar

eg vill hels kjøpe kabinettet på komplett siden eg skall kjøpe alle dei andre delene der. har dei ingen bra der??

det eg meiner med dvd brenneren er at vis eg skall brenne ein cd/dvd av ein kamerat så må eg jo ha to plasser og sette inn cd/dvd. den som skall brennes og brenne cdn. og da må eg vell ha ein dvd spiller og??

og denne pcn holder noken år??

er det forskjell på og kjøpe to ram brikker på 512 til 200kr eller ein på 1024 ram til ca 100kr??

Endret av gas
Lenke til kommentar
me har ein gammel windovs 95 i kjelleren og der har eg tatt ut diskett stasjon og cd stasjon.

da kan eg vell brenne cder vis eg har ein dvd brenner og ein cd spiller?? eller trenger eg bare dvd brenneren og ingen andre cd/dvd stasjoner???

Det skal holde med et gammelt CD-Rom :)

Lenke til kommentar

kan eg brenne dvder og???

og kan noen hjelpe meg med kabinett fra komplett.no med 400w strømforsyning??

til ca 1000kr.

men det følger vell ikkje med noke oprativt system viss eg kjøper dette løst??

er denn strømforsyningen bra:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123271&cks=PRL

Endret av gas
Lenke til kommentar

følger det med brenne program????

men da må eg vell ha dvd spiller og dvd brenner ikkje dvd brenner og cd spiller??

og kan noen hjelpe meg med kabinett fra komplett.no med 400w strømforsyning??

til ca 1000kr.

men det følger vell ikkje med noke oprativt system viss eg kjøper dette løst??

Lenke til kommentar

For og si det sånn da.

En dvd-brenner kan:

*lese dvd

*skrive dvd/rw

*lese cd

*skrive cd/cdrw

Du trenger ikke du dvd-spillere/brennere for og kopiere en cd eller dvd du har lånt av en venn. Det du gjør er å bruke nero til og lage et "bilde"/kopi av platen, så blir den lagret på maskinen, den originale platen kommer ut, og du setter inn den tomme cd/dvd :thumbup:

Lenke til kommentar

nå forstår eg det med breningen!! smart.

ein kamerat av meg har xp pro på cd. da må eg vell låne cdn med xp pro med når eg bygger pcn?

kabinettet såg jo bra ut det. er det god plass i det og lett og montere i???

og er det ei side dør eg må skru av eller bare ta av??

følger nero med?? kor får eg tak i det viss det ikkje føller med???

eg skall kjøpa dette i mars. når eg har lagt varene i handle kurgen på komplett.no, er den prisen inkludert frakt og mva??

Endret av gas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...