Gå til innhold

S-ATA inst. prob på ASUS P4V800-X

Zimon

Anbefalte innlegg

Heisann

Driver å bygger en PC til en av gutta på jobben her nå. Kjøpt følgende varer som er verdt å nevne.

Hard disk - WD 120GB S-ATA

Hovedkort - ASUS P4V800-X

Slengt opp med P4 celeron 2,6 og 512MB Twinmos minne.

Problemet er at WinXP trenger s-ata drivere for å finne disken. Jeg finner ikke noe vanlige s-ata drivere eller "how to" laga s-ata_diskett på hovedkortets support CD som fulgte med. Det fulgte ikke med noen diskett i hovedkort pakke og det står heller ikke i manualen at det skal følge med diskett med s-ata drivere. På ASUS sine support sider så finner jeg heller ikke noe vanlige s-ata drivere.

Jeg finner derimot S-ATA RAID driver både på CD og på ASUS sine sider, men ingen hvordan lage s-ata diskett ut av dem, er det disse som skal brukes btw?

ASUS P4V800-X baserer seg på VIA P800 chipsett, S-ATA kontrollen er VIA VT8237.

Har kanskje VIA sine sider egne s-ata drivere som kan lastes ned der. Eller er det ikke mulig å kjøre OS på ren S-ATA på dette kortet? Det burde det jo være. Skal bare være 1 stk 120GB S-ATA disk i denne PC'en etter planen.

Håper at noen kan hjelpe meg med dette ganske fort, driver å herjer med dette nå ser dere. Takker så meget på forhånd for hjelp og tips. Imens så skal jeg google videre etter svaret. :)

[EDIT] Skriveleif var på færde her. PS! Med tanke på at det er en disk så skal det ikke kjøres noe RAID løsning her.

Endret av Zimon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...