Gå til innhold

Listetilbud - Lyst på bedre skjermkort?

Anbefalte innlegg

hvis det blir nok interessenter for både AGP og PCIe og ATI og Nvidia high-end kort. Så kan vi sikkert få til et pakketilbud på det ;). Og et enkelt butikker gir tilbud på PCIe og andre på AGP osv.

Jeg sender over alle kategorier og så ser vi hva vi får tilbake ;).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare et spørsmål: er dette noe som skal fortsette? Og hvor stopper man eventuelt? Hva med å sette opp en side på nettet med et PHP script der man kan legge seg inn som interessert i å kjøpe spesielle varer. Ikke det at jeg har noe imot at dere går sammen og får gode tilbud, men er det strengt tatt nødvendig med tråder som har 800 svar og 30000 visninger, slik som vi har sett den siste uken?

Det har jeg også foreslått i en av min poster i denne eller kabinett tråden. At dette evt. kunne blitt en fast funksjon i hardware.no feks. Hvor man kan starte og ta ansvar for navnekampanjer på forskjellige kategorier.

Vi bruker ikke mye av fritiden vår på det for å plage forum brukerne, men for å gjøre noe positivt for dem.

Men jeg ser poenget og derfor har jeg foreslått en "kjøpsliste" funksjon på hardware.no. Så ser vi om noen tar tak i det ;). Og hadde det blitt noen særlig fler enn mine 2 og de 2 andre nå så hadde nok moderatorene reagert på rette.

Derfor bør det ikke være fler enn disse, samt at man vurderer en "Kjøpsliste" funksjon hvor man i likhet med Prisguiden-erfaringer kan sende inn forespørsel om en kampanje man skal ha ansvar for :).

Jeg har også sett flere av sjefene inne på trådene flere ganger, og tenkt tanken flere ganger om dette kanskje ikke ønskes.

Men kjøpsliste funksjon på hw.no? Noen? Gjerne at det må sendes inn en forespørsel som i prisguiden så man ikke spammer den med uvettige lister.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Har du noen formening om hvor godt tilbud det vil være mulig å få ?

Hvis det er snakk om en 100 lapp, tror jeg ikke de fleste bryr seg så mye...

Kjører vi noe slikt så er det jo for å få noe som er bedre en selv ukens tilbud. Som ofte ligger på 5-10% avslag.

Zipman:

Har ingen formening om hva vi faktisk kan få, men jo fler desto bedre priser vil det bli.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette med å skrive seg på lister for å få tilbud er ikke lønnsomt for butikkene.

Det er særdeles kortsiktig, ikke bare for butikken men av dere som forbrukere også.

Hvis dere nå sender en mail til ca 15 nettbutikker og si at alle 15 nettbutikkene bruker en liten time eller to for å snakke med leverandør, regne litt på hva de kan tilby av pris osv fører det til at det totalt vil bli brukt ca 30 arbeidstimer før de har tjent noe som helst. Med en normal lønn vil 30 arbeidstimer inkl arbeidsgiver avgift, osv utgjøre ca kr. 10 500,-

Fordelt på hver butikk gir det en kostnad på ca 700 kr. Disse 700 kr må da 14 av de butikkene som ikke er billigst belaste andre produkter slik at dere får høyere priser.

Det dere gjør er å hindre fri konkurranse slik at markedet blir imperfekt. Dere, som blir en eksklusiv gruppe, får en pris andre ikke får, dette medfører merkostnader for alle anbudsgivere som ikke får kontrakt.

Hvis noen vil lese mer om dette er bare å søke på transaction costs på google...

Gjelder jo å bruke hode slik at man får lave priser på lang sikt og ikke bare på kort sikt også...

Lenke til kommentar
Jeg nevner de kortene jeg er interessert i

*X850XT PE PCI-E eller  X850XT PCI-E,  kan gå ned til et X800XT /PE (PCI-E) men da må prisen være god...

Ja, er også med hvis det blir satt opp en liste med ett av disse kortene. Helst X850XT.

Sett opp en slik liste så tror jeg interessen blir nokså stor! :thumbup:

Lenke til kommentar
Dette med å skrive seg på lister for å få tilbud er ikke lønnsomt for butikkene.

Det er særdeles kortsiktig, ikke bare for butikken men av dere som forbrukere også.

Hvis dere nå sender en mail til ca 15 nettbutikker og si at alle 15 nettbutikkene bruker en liten time eller to for å snakke med leverandør, regne litt på hva de kan tilby av pris osv fører det til at det totalt vil bli brukt ca 30 arbeidstimer før de har tjent noe som helst. Med en normal lønn vil 30 arbeidstimer inkl arbeidsgiver avgift, osv utgjøre ca kr. 10 500,-

Fordelt på hver butikk gir det en kostnad på ca 700 kr. Disse 700 kr må da 14 av de butikkene som ikke er billigst belaste andre produkter slik at dere får høyere priser.

Det dere gjør er å hindre fri konkurranse slik at markedet blir imperfekt. Dere, som blir en eksklusiv gruppe, får en pris andre ikke får, dette medfører merkostnader for alle anbudsgivere som ikke får kontrakt.

Hvis noen vil lese mer om dette er bare å søke på transaction costs på google...

Gjelder jo å bruke hode slik at man får lave priser på lang sikt og ikke bare på kort sikt også...

start din egen tråd da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...