Gå til innhold

Listetilbud - Lyst på bedre skjermkort?


Anbefalte innlegg

Som nevnt blir det nokk et stort problem at webshoppene er skrapet for hight en kort alleredet, dem de får inn går jo rett ut igjen, hvorfor skal de da gi tilbud.

 

Derfor følger jeg med spent på denne tråden også.

 

Når først en webshopp kommer med tilbud flommer de andre til, tro meg! men det kjønte jeg for sent hehe, men på skjermkort  :hmm:

Du er nødt til å se ann hva du lager kampanje for.

 

- Stacker er 1 stk. bestemt vare som mange har, da er det letter å konkurrere mellom butikkene, selv med lav avanse. Det er også lettere for de å forholde seg til 1 bestemt vare, mindre adm. etc.

 

- Lian-Li 6277 er en spesialvare det kun er 1 leverandør som kan konkurrere på pris, men alikevel fikk vi lavere priser enn andre webshops :thumbup:

 

- Skjermkort.

For det første er det like mange smaker som baken på hva man vil ha. Men som jeg også visste er det ikke ekstremt stort salg, men generelle leveringsproblemer på kortene som gir mindre sjangs for gode tilbud. Altså større etterspørsel enn leveringskapasitet.

Dette har det vært snakket om på hw.no en stund allerde, så den var jeg klar over. Men alikevel kan det hende man treffer noen som profilerer seg som noen nevner :).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi må ha litt tålmodighet å holde denne tråden åpen en liten stund, slik at vi kan bli over hundre.

 

"Gainward GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3 PCI Express,"Ultra/2600PCX",2xDVI,Retail

Vårt varenr.: 305565 / 471846200-6374

Tilgjengelighet: Ikke på lager. Ubekreftet 196 stk 2005-02-19"

Denne feks.....

 

og denne...

"Sapphire Radeon X850XT PE 256MB GDDR3 PCI Express,ViVO,Dual DVI-I, Full-Retail

Vårt varenr.: 305920 / 21052-00-40

Tilgjengelighet: Ikke på lager. Ubekreftet 97 stk 2005-03-01"

Disse er hentet fra norek.no

 

Om webshoppen kunne bestilt 50 stk. eller flere av samme skjermkort da snakker vi pris.

Endret av hamsterbom
Lenke til kommentar
Jepps. Det å "ralle" opp 50 stk som vil kjøpe er positivt for butikkene. Det er jo det selgere over alt forsøker å gjøre hele tiden ;). Så dette er positivt for oss og for butikkene. Butikken får også gratis selgere som jobber for saken.

 

Men NB! Det man ikke ønsker i slike saker er at 50 melder seg på. 100 bestiller og 50 benytter angrefrist/avbestiller fordi de ikke gidder å vente 1-2 uker alikevel, eller ombestemmer seg.

 

De som er med på dette må _ikke_ utføre den praksisen på slike type tilbud fordi da undergraver man muligheten for slike kampanjer i all fremtid.

 

Men går man på en slik kampanje så er det fordi man mener det ;). Kom igjen, vi trenger flere  :thumbup:

syntes denne kunne quotes..

Lenke til kommentar
Ja, sign me up!

 

PCI-E, så lenge det blir under 1500,- er det samme for meg åssen kort det blir :)

 

- peace out!

Vær vennlig å les litt mer før du legger inn en post som dette..

Dette er en tråd hvis hensikt er å få bra tilbud på high-end kort, dvs med en veiledende pris på kr 3000,- ++

Lenke til kommentar

Tror vi må bestemme oss for to kort jeg nå. Ett PCIe og ett AGP kort. Vi stiller for høye krav til butikkene, hadde vi bestemt oss for et par kort, ville det vært mye enklere for butikkene å sette ned prisene for oss tror jeg.

 

For eksempel sette opp en liste med Sapphire radeon X850XT kortet, som vi vet at dem kan gi oss et lite tilbud på, slik at vi vet hvordan interessen for dette kortet er. Tror ganske sikkert at vi kan klare å få ned dette kortet fra komplett til 3500kr, hvis interessen er stor nok.

 

Dette var et eksempelkort, men setter vi opp en liste over interessen på et 6800GT kort, et X850XT kort, og et par AGP kort så ser vi hvilke to kort vi skal gå for!

 

Dette er hva jeg tror lønner seg ;)

Lenke til kommentar

har sittet å skumlest gjennom denne tråden. alle har sine preferanser på kort. for noen betyr støy lite, for andre, som meg, er støy=hat. det skal godt gjøres å tilfredstille alle på en gang.

 

igjen er det vel noen som regner med at så lenge vi går mange sammen om å kjøpe blir det latterlig billig. akk, hadde det vært så vel. Komplett og de andre tjener på å selge et kort, men de har nok ikke så mange hundrelappene i fortjeneste på ett kort. det tviler jeg sterkt på. den kjølegreia som det tidligere gikk en farsott om her på forumet er en annen sak. der er det vel noe å tjene.

 

en annen sak; er det her snakk om bulkfaktura? vi var en del gutter, kremt.. halvgamle menn, (9stk) som gikk sammen om å kjøpe deler til maskinene våre sammen fra en leverandør. riktignok sparte vi noe på det, men det ble ett mareritt når jeg fikk feil på bordet mitt. da var det, -"hvem har kvitteringen" og alt det der. ja ja...bare en digresjon

Lenke til kommentar

Begynner dessverre å miste litt troen her...

Ser ikke ut til at dette resulterer i noe kanontilbud slik mange kanskje forventet, men jeg tror det har veldig mye med timing å gjøre.. Det er nok pr nå generelt sett for lite kort tilgjengelig i forhold til etterspørselen, og da er det ikke noe vits for hverken importører/grossister eller forhandlere å sette ned prisen på varene..

 

Mulig denne tråden kan gjenopptas med hell om en måned eller to, da lagerstatusen antageligvis/forhåpentligvis vil være en annen...

Har en følelse at vi befinner oss i en slags "dødperiode" i skjermkortmarkedet akkurat nå, men det forandres forhåpentligvis i løpet av noen uker..

 

Da spørs det bare hvor mange som "holder ut" uten et high-end kort en måned eller to til... ;)

 

NB! Dette er kun basert på den oppfatning/følelse jeg har av skjermkortmarkedet nå. Denne kan selvfølgelig være feil, så ikke skyt meg om det skulle være tilfellet... ;)

Endret av Cantus
Lenke til kommentar
Da spørs det bare hvor mange som "holder ut" uten et high-end kort en måned eller to til... ;)

Det eneste som er bedre enn et high end kort er to high end kort :p jeg kan nok vente, men hadde ikke gjort noe å få litt ny "billing"(allt er relativt) hardware nå :)

 

Vi kan ikke gi opp, vertfall ikke før vi får høre hvor lista ligger. Noen nyheter Theo?

Lenke til kommentar
Tror vi må bestemme oss for to kort jeg nå. Ett PCIe og ett AGP kort. Vi stiller for høye krav til butikkene, hadde vi bestemt oss for et par kort, ville det vært mye enklere for butikkene å sette ned prisene for oss tror jeg.

 

For eksempel sette opp en liste med Sapphire radeon X850XT kortet, som vi vet at dem kan gi oss et lite tilbud på, slik at vi vet hvordan interessen for dette kortet er. Tror ganske sikkert at vi kan klare å få ned dette kortet fra komplett til 3500kr, hvis interessen er stor nok.

 

Dette var et eksempelkort, men setter vi opp en liste over interessen på et 6800GT kort, et X850XT kort, og et par AGP kort så ser vi hvilke to kort vi skal gå for!

 

Dette er hva jeg tror lønner seg ;)

Jeg har sagt i alle mailer "Vi kan godt få tilbud på kun 2 kort. Et AGP og et PCIe evt. hvis det er greit for dere 2 AGP og 2 PCIe (ATI og NVIDIA)".

 

Så det er ikke der problemet ligger :)

 

gtbikes:

1. Det er ingen her som tror vi vil få skjermkort skitbillig fordi vi går sammen, såpass jordnære tror jeg vi kan si alle her er

 

2. Hvis du har sett på tilbudsposten linket fra førstesiden så ser du følgende.

- tilbud fra butikkene er pr. kjøper.

- "plaster" tilbudet er "bulk" som du kaller det.

 

De fleste gir meg samme svaret uansett, at de har for vanskelig tilgang på kortene og derfor for små marginer akkurat nå. Men jeg har ikke fått svar fra alle ennå.

 

Komplett er det enest unntakt som ville at jeg skulle sende en liste med forslag som de kunne plukke fra.

 

Cantus:

Det har vært situasjonen lenge nå at det er leveranseproblemer på kort, men vi hadde håpet det hadde rettet seg noe til nå. Men vi var nødt til å snakke med butikkene for å få den statusen, som jeg også har skrevet på tilbudsoversikten.

 

Men vi holder tråden til vi ser lagerstatusene begynner å fylle seg. Samt at man kan vurdere de tilbudene jeg får inn av og til og som hele tiden oppdateres på tilbudslinken.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dere må gjerne avklare 2 kort jeg skal spørre om.

 

1 AGP og 1 PCIe. Så sparer dere meg for veldig mye jobb. Når dere har blitt enige om 2 kort så skal jeg kjøre løpet hard på disse 2. :thumbup:

 

Ellers skal jeg ordne et 6600GT kort for Rykende_kaffe som belønning for god deltagelse hvis det er interessant.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...