sitelux Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Alle butikker er jo verdt et forsøk... Du bare lager en mal som du endrer et par navn i og sender til alle wepshoper du vet Lenke til kommentar
~inso Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg synes x800 VIVO (moddbart til xt) bør være klart mest aktuelt som agp kort, fordi den gir en uslåelig pris-performance ratio pga. moddemuligheter. MEN, hva om vi hadde fått et tilbud på noen litt billigere kort for oss som ikke ønsker å bruke sinnsyke summer. I den anledning er det jo sikkert veldig mange webshoper som ønsker å kvitte seg med endel ATI Radeon 9800/9600 pro kort... var ikke det en god ide? Lenke til kommentar
Nimblex Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) MEN, hva om vi hadde fått et tilbud på noen litt billigere kort for oss som ikke ønsker å bruke sinnsyke summer. I den anledning er det jo sikkert veldig mange webshoper som ønsker å kvitte seg med endel ATI Radeon 9800/9600 pro kort... var ikke det en god ide? Kan vel ikke si at det har vært så stor etterspørsel etter "billigkort" her? For at butikkene skal kunne gi oss et brukbart tilbud bør kortet ha en relativt høy pris og det bør være interessant for ca 30stk. Muligheten finnes selvfølgelig! Endret 24. januar 2005 av Nimblex Lenke til kommentar
skille Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hva med et POV GeFORCE 6800GT 256MB PCIe Retail 256MB DDR 3 / 256-bit TV-out/DVI evt. et POV GeFORCE 6800 ULTRA 256MB PCIe Retail 256MB DDR 3 / 256-bit TV-out/DVI ? For min del må det være PCIe, og med brikkesett fra NVIDIA, da jeg har planer om å kjøre SLI etter hvert -Trond Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) ïnso: Godt innspill. Jeg lurte på til slutt om vi skulle lage en ratering på forslagene slik at vi velger beste fellesnevner av ytelse og pris. Du kommer herved med første bidrag på det Gjerne flere slike tips. Billigere kort: Jeg fant faktisk en webshop som hadde 56 stk. av det utrolig flotte Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB 256bit kortet . Jeg har spurt om vi kan få tilbud på de, siden de ant. blir sittende inne med en del av de alikevel Så har vi også et alternativ for de som ikke ønsker bruke 3000+ på et skjermkort nå. Å fått de til 1200,- hadde vært suverent Endret 24. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 ïnso:Godt innspill. Jeg lurte på til slutt om vi skulle lage en ratering på forslagene slik at vi velger beste fellesnevner av ytelse og pris. Du kommer herved med første bidrag på det Gjerne flere slike tips. Billigere kort: Jeg fant faktisk en webshop som hadde 56 stk. av det utrolig flotte Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB 256bit kortet . Jeg har spurt om vi kan få tilbud på de, siden de ant. blir sittende inne med en del av de alikevel Så har vi også et alternativ for de som ikke ønsker bruke 3000+ på et skjermkort nå. Å fått de til 1200,- hadde vært suverent og her dør vel tråden da Vi har/har hatt 9800/9600AGP og ønsker nå å gå videre med x800/6800PCIe. De beste tilbudene på 9800 er vel på bruktforumet tbh Lenke til kommentar
~inso Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Kan vel ikke si at det har vært så stor etterspørsel etter "billigkort" her? For at butikkene skal kunne gi oss et brukbart tilbud bør kortet ha en relativt høy pris og det bør være interessant for ca 30stk. Muligheten finnes selvfølgelig! Har kanskje en sammenheng med at det aldri har vært et tema å kjøpe noe annet enn high end kort Og jo, jeg tror vi kan få en god pris for disse. Faktisk kanskje bedre enn high-end kortene pga leveringsproblemer og stor etterspørsel. Det var akkurat derfor jeg nevnte radon 9xxx kortene, fordi disse er på full fart ut av markedet og mange er redd for å brenne inne med disse kortene. Bra at du tar fatt i dette Theo Lenke til kommentar
sitelux Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hvis jeg hadde fått et GODT skjermkort til ca 2000 + hadde jeg blitt overlykkelig Men jeg kan strekke meg litt til, men når vi begynner å snakke priser over 3000 tror jeg mange reagerer litt.... Det er faktisk en del penger Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Ronndi: Den dør da ikke bare fordi jeg tar med ett billigalternativ til de få som måtte ønske det? Jeg vil heller si det utvider tråden vi fokuserer på high-end kortene, men jeg vil ha med ett billigalternativ. Da dekker vi fler. Stian: Vi skal vel i hovedsak forsøke å få tak i kort som koster over 3000 til under 3000. Men jeg ser for meg 3 prisalternativer. Billig (9800 Pro/6600GT) Middels (X800Pro/6800GT) High-end (X800XT-850/6800Ultra) Tror vi med dette blir så mange at antall kjøpere ikke vil begrense tilbudene. Endret 24. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Nimblex Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Bare fokuset rettes mot high-end kortene er det greit at det også blir blandet inn "billigkort", men synes dette kan vente til vi har fått de tilbud vi venter på. Edit: Har vel ikke kommet noen flere tilbud enda? Da får vi satse på morgendagen! Endret 24. januar 2005 av Nimblex Lenke til kommentar
~inso Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Jeg synes billig-gruppen bør ligge godt under 1500. Tror 9XXX er veien å gå, 6600gt er nytt, og har mye større salgspotensiale enn 9xxx. Dermed tror jeg ikke vi får like god pris. Radeon 9800/600pro er bra. Ønsker meg et billigkort jeg kan svineklokke, voltmodde og vannkjøle Men hva om vi hadde slått sammen tilbudene. Et tilbud på high-end kort, og en på low-end Radeon 9xxx. Hvis vi får genial pris på 9xxx kortene samlet med highend kortene blir jo dette en veldig bra løsning for butikken også. De selger mange nye svindyre kort samt kvitter seg med endel lagerfyll enkelt og greit. Mid-end synes jeg derimot vi kan vente med , blir for mye rot, og for stort salgspotensiale. Endret 24. januar 2005 av ~inso Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) - Billigsjiktet blir da 9800 Pro 128MB 256bit. - men mange her ønsker ikke bruke 3000+ og da treffer vi midtsjiktet? Så sant ikke High-end sjiktet kan gå ned til kort som koster 3000-3500 i utgangspunktet. EDIT: I morgen får jeg svar fra en butikk på 3 alternativer. - 6800GT og x800Pro - Samt nevnte 9800 Pro Dette bør dekke mange, så får vi se hvordan prisene blir :-). Endret 24. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Nimblex Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Nå er det viktig å holde fokus ~inso, denne tråden er hovedsaklig fortsatt på high-end kort. Er veldig klar over at du vil ha et billig 9XXX-kort. Hvis vi allerede begynner å blande inn andre kort og andre tilbud er jeg redd dette kan ende dårlig. Det viktige nå er å holde fokuset på det vi har spurt webshopene om, også får vi evt. ta alternativer senere. Dette er i hvertfall min mening! Edit: så sant ikke det kommer noen fine tilbud på 9XXX kortene, da er det selvfølgelig vært å ta opp igjen siden det allerede er sendt en forespørsel om dette. Endret 24. januar 2005 av Nimblex Lenke til kommentar
sitelux Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Men med 3 alternativer kan vi skaffe mange fler interreserte som ikke vil betale 2500+.... Tror dette kan gå riktig så bra jeg Lenke til kommentar
~inso Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg ønsker ikke å ødelegge for deres highend kort, men tror tvert imot at det kan fremme begges sak om vi slår sammen et slik tilbud. Dette grunnet argumentet mitt: 1. De tjener mye på å få mange high-end interessenter i fanget. 2. De kvitter seg med 9xxx kort lett, og får en overkommelig pris for disse. Å ha de på lager er et risikoprosjekt da disse mest sannsynlig daler drastisk i pris framover. Dermed har vi enda mer å presse med. Hvis vi nå spiller kortene riktig; sender det til etpar butikker og går tilbake igjen og presser når vi får tilbudene fra de andre. Bare en gang dog: Vi spør om et tilbud, så sender vi ut til alle butikkene det beste tilbudet vi fikk i første runde og spør om de vil gi et siste tilbud. (Vi kan ikke flyge frem og tilbake flere ganger, da mister vi troverdighet) 2 fluer i en smekk Lenke til kommentar
sitelux Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Det høres veldig fornuftg ut! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Trenger man å melde seg på for å være med på tilbudet? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Er en fordel at jeg vet hvor mange jeg kan bruke i forhandlingene med webbutikkene. Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Theo343: Du har fått PM! EDIT: Faktisk to. Endret 24. januar 2005 av MixMaster Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Trenger man å melde seg på for å være med på tilbudet? ja du må nok det er litt vanskelig å bare SPÅ at noen skal være med når man bestiller skjermkortene fra butikkene ved et evt tilbud.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå