Theo343 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Du finner oppdatert tilbudsoversikt her Nytt skjermkort? - Er det flere som meg som trenger et nytt skjermkort? Har kanskje AGP? - Som kanskje i tilleg også har kjøpt Bigwater og ønsker å oppgradere skjermkortet og ha vannkjøling på dette? - Eller trenger du bare et bedre skjermkort? AGP eller PCIe. Hvis vi får samlet nok folk her skal jeg ta kontakt med en del webbutikker og få et godt tilbud. Det jeg tror jeg gjør i denne saken her er å be de gi oss tilbud på 1 high-end kort fra ATI og ett fra Nvidia, så får butikkene avgjøre hvilke 2 det blir. Jeg vil si at dette gjelder fra 6800GT og opp, samt X800Pro og opp. Noen som fortsatt trenger et bra kort? Vi satser kun på 6800GT/X800Pro og oppover, for å oppnå best mulig rabatt % Liste over interesserte, trykk her. Og for å presisere. De som ikke er enig i naturen av tiltaket trenger ikke kommentere det . Men husk en ting folkens, skal det bli noe må det være en eller 2 typer vare. Nytter ikke med like mange forskjellige ønsker som personer. Men til syvende og sist tror jeg at får vi et veldig godt tilbud på kun 1 eller 2 type kort så kjøper de fleste Endret 3. februar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
bidz Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Interessant, siden jeg sitter med et 9800 Pro som skulle blitt byttet ut snart. Av de to kortene er det 6800GT som er mest interessant for meg (AGP). Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Greit med det bigwater tilbudet, men at folk skal begynne å tyne butikkene for latterlige lave priser, blir for dumt synes jeg.. Endret 15. januar 2005 av LenniZ Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Greit med det bigwater tilbudet, men at folk skal begynne å tyne butikkene for latterlige lave priser, blir for dumt synes jeg.. Enig. Men Hvis det blir over 50 så går det jo. Men kan jo være at de blir lei mange mailer om sånt som dette etterhvert. Endret 15. januar 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Hva blir for dumt? At man går sammen 50 stykker og kjøper et kort hver? Det du ikke ser her er at det også er en mulighet for butikken å få en enorm omsetning på rekordtid. - Omsetning er nesten viktigere enn fortjeneste i dagens marked! Man lager heller ikke lange mailer, men enkle oppsett man sender til butikkene. Dette er egentlig salgsfremmende og ikke masete. Butikkene får salg de egentlig ikke ville folk fordi dette drar med en del som ikke ville kjøpt nå, eller hos dem som evt. gir tilbudet. Og lager man en standard på dette på hardware.no så vil butikkene få tilgang til lister på hva vi vil ha og lettere sette opp riktige tilbud til forbrukerne. Så få alle inn på hw.no, lag standard for kampanjelister og la butikkene konkurere om det vi skal ha her og nå! Sett i gang . Endret 16. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
HattyBusk Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Greit med det bigwater tilbudet, men at folk skal begynne å tyne butikkene for latterlige lave priser, blir for dumt synes jeg.. Må si meg enig med linniz på dette. Og i tillegg glemmer du at 40 av disse evt. 50 kanskje ikke hadde kjøpt skjermkort hvis det ikke var for tilbudet, og at en del av disse igjen ikke hadde kjøpt fra den butikken som gir tilbudet. I så fall kan man ikke gi så gode tilbud. For big wateren var nok ganske nermt et nullprofitt salg. Men å inføre en slags grupperabattordning eller noe hvor man fikk noen prosent hadde sikkert gått. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Dette er ikke å tyne butikkene, men heller å gi de store salg de ellers ikke hadde fått. Det ser pent ut i månedsbudsjettet og kvartalsregnskapet å få en omsetning på 70.000 eller mer bare på 40 min! Det er nok mindre viktig om man tjente 2 eller 6.000 på det. Man fikk en rekordomsetning. Markedet de siste 5-6 årene eller lenger har nesten vært slik at det er den med høyest omsetning som er sterkest, så lenge man ikke går i minus hvert år. Altså fortjenesten må sørge for å holde budsjettet i balanse, men et stort overskudd er ikke like viktig. Dvs. man må ha nok fortjeneste til å holde budsjettet i balanse. Mange har 0+ som mål men med høy omsetning fordi høy omsetning gir deg en sterkere posisjon i forhold til konkurrenter. Men går man i underskudd år etter år virker det motsatt vei. Men poenget er at de aller fleste vil finne det interessant å booste omsetningen i et kvartalregnskap selv om de ikke tjener så voldsomt på det, så lenge de heller ikke taper særlig på det. Dvs. at man har grunnlag for å gå langt ned i pris så lenge mengden øker like mye! Samt at butikken selv kan klare å få rabatt på varen i slike tilfeller. Til slutt så er det å få salget som teller, ikke hvor mye man tjener... Og som andre sa - man får i tillegg følgesalg på det, da de aller fleste bestiller en ting eller 2 samtidg. så hvorfor skulle det være negativt? Endret 15. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Tipper at dette er mest interesant for de som har AGP løsninger, da de med PCIe nok har nye kort?? Det er sikkert en del folk der ute med AGP som lurer på å oppgradere skjermkort for å få et år eller to til ut av maskinen? Eller har S478, S754 eller S939 med AGP? EDIT: Lager en liste på toppen over interesserte. Send meg en PM eller post her Endret 15. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Er det ingen med AGP kort som ønsker å slenge seg på en liste vi kan få bra pris på? Lenke til kommentar
a_tomren Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg blir med. Jeg trenger nytt skjermkort, har ett: GeForce4 Ti4800 SE 128MB. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Vi har mye større spillerom her for i praksis kan _alle_ butikker konkurrere om å gi oss et god tilbud på et kort eller 2 . Så hiv dere på. Endret 16. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Tror det kan bli leveringsproblemer når så mange high end kort skal leveres på en gang. (hvis du setter opp et X850XT PCI-E så er jeg med , har allerede en bestilling inne på komplett på det kortet, men det hadde ikke gjort noe og fått det billigere....hehe) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Det jeg tror jeg gjør i denne saken her er å be de gi oss tilbud på 1 high-end kort fra ATI og ett fra Nvidia, så får butikkene avgjøre hvilke 2 det blir. Jeg vil si at dette gjelder fra 6800GT og opp, samt X800Pro og opp. Iom. at vi har litt forskjellige ønsker etc. så tror jeg det er den beste måten å gjøre det på. Så ser vi ann hvilke som blir mest prisgunstig . Jeg venter gladelig 1-2 uker på et kort til enormt bra pris Endret 16. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Kommer dette kun til og gjelde AGP kort eller vil det bli mulighet for PCI-E? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Greit med det bigwater tilbudet, men at folk skal begynne å tyne butikkene for latterlige lave priser, blir for dumt synes jeg.. Se slik på det at jo mer butikken kjøper av produsent, jo mindre betaler de pr enhet og da tjener de på det selv om eks 50 personer får det billigere enn andre forbrukere. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Jepps. Det å "ralle" opp 50 stk som vil kjøpe er positivt for butikkene. Det er jo det selgere over alt forsøker å gjøre hele tiden . Så dette er positivt for oss og for butikkene. Butikken får også gratis selgere som jobber for saken. Men NB! Det man ikke ønsker i slike saker er at 50 melder seg på. 100 bestiller og 50 benytter angrefrist/avbestiller fordi de ikke gidder å vente 1-2 uker alikevel, eller ombestemmer seg. De som er med på dette må _ikke_ utføre den praksisen på slike type tilbud fordi da undergraver man muligheten for slike kampanjer i all fremtid. Men går man på en slik kampanje så er det fordi man mener det . Kom igjen, vi trenger flere Endret 16. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Greit med det bigwater tilbudet, men at folk skal begynne å tyne butikkene for latterlige lave priser, blir for dumt synes jeg.. helt enig Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Da er vi enig om at vi er uenig, og det handler ikke om latterlig lave priser, da har man missforstått hva dette i praksis gir butikkene. Tråden er for de som er enig Endret 16. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
swanky Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Bare et spørsmål: er dette noe som skal fortsette? Og hvor stopper man eventuelt? Hva med å sette opp en side på nettet med et PHP script der man kan legge seg inn som interessert i å kjøpe spesielle varer. Ikke det at jeg har noe imot at dere går sammen og får gode tilbud, men er det strengt tatt nødvendig med tråder som har 800 svar og 30000 visninger, slik som vi har sett den siste uken? Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Greit med det bigwater tilbudet, men at folk skal begynne å tyne butikkene for latterlige lave priser, blir for dumt synes jeg.. helt enig Hva tror du web-shoppene gjør med sine leverandører da? betaler så mye som mulig? de er selvfølgelig interreser i og betille så mye som mulig for og presse prisene de og. PS:Jeg spørr en gang til, vil dette kun gjelde AGP baserte kort, eller også PCI-E kort. Edit: men jeg er ienig i at det ikke bør være for mange av disse trådene på en gang... Endret 16. januar 2005 av Blue--Sky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå