Selket Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 jeg har tenkt litt på om jeg skal kjøpe DDR2 eller DDR. alle snakker bare om vanlig DDR lissom tenkte å kjøpe meg DDR PC5400 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304489&cks=PRL visst ikke kjøper jeg DDR PC4300 Kingston http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304400&cks=PRL men visst jeg kjøper DDR2 må jeg jo ha S775. hadde tenkt å ha S939 AMD 3500+ men jeg vet ikke. hva er best for gaming? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Athlon på 939 med DDR(1) skal vissnok være noe av det aller feteste til gaming. Hakket vassere enn P4 med DDR2. Lenke til kommentar
Selket Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 ok men hvilken DDR(1) annbefaler du? er ikke pc 4800 best? har kanskje tenkt å glokke også Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 ok men hvilken DDR(1) annbefaler du? er ikke pc 4800 best? har kanskje tenkt å glokke også Hvilken pris er du villig til å betale? For en AMD 64 socket 939 vil denne rammen være perfekt: OCZ platinium dual channel 2-2-2-5 timings Lenke til kommentar
Selket Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 jeg betaler egentlig hva som helst:P men hvorfor velger du 3200 istedet for 4300 ? og jeg har egentlig aldri skjønt det med timingen. hva er dårlig timing og hva er bra timing? Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Skal du ha DDR2 Ram så er vel det eneste som er fornuftig å kjøpe DDR2 OCZ pc4200 platinum, de overklokker til ca DDR2 720, de er normalt DDR2 533 med ufattelige 3-2-2-8 timings, men DDR(1) så ville jeg ha gått fra pc4200 platinum de kjører på 2,5-3-3-8, de klokker til over DDR600 DDR2 er det feteste som finnes for tiden, men da KUN OCZ sine pc42000 platinum brikker Håper du skjønte noe av dette :O EDIT: Glemte av litt 2 tall her og der, beklager folks! Endret 17. januar 2005 av Skink_123 Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 DDR2 er det feteste som finnes for tiden Det er i øyeblikket ingen ytelsesfordel med DDR2, snarer tvert imot. Pga av slappe timings så yter DDR2 litt dårligere enn DDR1 Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 DDR2 er det feteste som finnes for tiden Det er i øyeblikket ingen ytelsesfordel med DDR2, snarer tvert imot. Pga av slappe timings så yter DDR2 litt dårligere enn DDR1 Vet, men OCZ DDR2 pc 4200 har LAVE timings 3-2-2-8, og i tillegg klokker den til skyene, de brikkene yter bedre en DDR(1) Lest en del om det på nettet Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 DDR2 er det feteste som finnes for tiden Det er i øyeblikket ingen ytelsesfordel med DDR2, snarer tvert imot. Pga av slappe timings så yter DDR2 litt dårligere enn DDR1 Vet, men OCZ DDR2 pc 4200 har LAVE timings 3-2-2-8, og i tillegg klokker den til skyene, de brikkene yter bedre en DDR(1) Lest en del om det på nettet Nå er det ikke allverdens tester av DDR2 EB serien til OCZ som er testet opp mot DDR1 ram. Har ikke sett noen faktisk, siden dette er forebeholdt Intel-platformer så blir det til at de kun tester DDR2 opp mot hverandre, men fint om du kan linke til en test der de gjør det Det er ikke tvil om at EB fra OCZ er suverene når det kommer til DDR2, men nå skal det jo sies at det er en uhorvelig pris man må betale for dem Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) intel systemer blir gladere av høy mhz på minne, amd er mer timings Edit: leif the great Endret 17. januar 2005 av Rykende_Kaffe Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 intel systemer blir gladere av høy mhx på minne,amd er mer timings Tror det er en myte, begge platformer liker lave timings og høy båndbredde http://www.xbitlabs.com/articles/memory/di...y/ddr2-ddr.html <--- denne tar for seg DDR(1) vs DDR2 Jeg gleder meg til AMD har DDR2, da skal jeg gå bananas med OCZ brikker Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 intel systemer blir gladere av høy mhx på minne,amd er mer timings Tror det er en myte, begge platformer liker lave timings og høy båndbredde http://www.xbitlabs.com/articles/memory/di...y/ddr2-ddr.html <--- denne tar for seg DDR(1) vs DDR2 Jeg gleder meg til AMD har DDR2, da skal jeg gå bananas med OCZ brikker Jeg velger fortsatt å holde på påstanden om at det ikke finnes noen ytelsesmessige grunner til å benytte DDR2 enda. Spesiellt når man ser på prisen. OCZ's DDR2 EB brikker koster 3300kr, mens man får DDR1 brikker med TCCD IC'er til 2000kr. DDR2 begynner sakte med sikkert å bli bedre på 775, men til AMD så tror jeg ikke det er noe som helst å hente på DDR2 i øyeblikket, spesiellt med tanke på prisen Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 det er vel alltids en liten ytelses økning, problemet er at det blir alt for dyrt til at noen gidder å kjøpe det. Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 jeg betaler egentlig hva som helst:P Trådstarter bryr seg ikke om prisen, sett ut fra det synspunktet så er vel DDR2 best, MEN AMD har bedre prosessorer til spill, MEN der igjen, om trådstarter ikke bryr seg om pris kan han jo kjøpe en p4 3.4E Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) jeg betaler egentlig hva som helst:P Trådstarter bryr seg ikke om prisen, sett ut fra det synspunktet så er vel DDR2 best, MEN AMD har bedre prosessorer til spill, MEN der igjen, om trådstarter ikke bryr seg om pris kan han jo kjøpe en p4 3.4E Er vel heller lite lurt å la RAM styre systemvalget. Som jeg sier så er det ingen ytelsesmessig god grunn til å velge f.eks DDR2 framfor DDR1. Tester og produsenter har jo fått forbrukerne til å tro at deg ligger enorme forskjeller i raskere ram, enten det er snakk om timings eller båndbredde. Forskjellig RAM gir minimale forskjeller i ytelse, så det er kun hvis man skal overklokke systemet at man har behov for det beste som finnes. Spesiellt i spill så vil man f.eks oppdage at CPU og GPU er flaskehalsen, og at RAM har lite å si på den totale ytelsen. Her er f.eks kvantitet bedre enn kvalitet I en vanlig PC så er det bortkastet å bruke masse penger ekstra på "super-RAM". Man får mye mer ytelse for pengene ved å putte dem i en bedre CPU eller et bedre skjermkort Endret 17. januar 2005 av C4STOR Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 I en vanlig PC så er det bortkastet å bruke masse penger ekstra på "super-RAM". Man får mye mer ytelse for pengene ved å putte dem i en bedre CPU eller et bedre skjermkort Jepp, det er helt sant Jeg var kansje litt krangle aktig MEN har du pengene og skal kjøpe intel, er vel DDR2 det en bør satse på Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 I en vanlig PC så er det bortkastet å bruke masse penger ekstra på "super-RAM". Man får mye mer ytelse for pengene ved å putte dem i en bedre CPU eller et bedre skjermkort Jepp, det er helt sant Jeg var kansje litt krangle aktig MEN har du pengene og skal kjøpe intel, er vel DDR2 det en bør satse på Jada, hvis man velger Intel så er DDR2 veien og gå. Jeg bare prøver å påpeke at DDR2 ikke bør være grunnen til at man velger et system, man må se på behov og den totale ytelsen sett opp mot det man skal bruke maskinen til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå