Gå til innhold

gode spill til en litt utgått pc ?


Anbefalte innlegg

Jeg har en pc med pentium 4 1,8 ghz cpu. 256 mb ram og et Nvidia Geforce3 Ti 500 skjermkort. Jeg har fått inntrykk av at de fleste spillene som har kommet ut i det siste har veldig store krav, og jeg lurer derfor på om det er noen spill som funngerer bra til min pc samtidig som det er et godt spill.

 

Når jeg sier godt spill tenker jeg på spill som man blir helt avhengig av og nesten ikke klarer å stoppe å spille.

 

Noen som har noe forslag?

 

Takker for alle svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan fortsatt kjøre nyere spill på pcn din(nei,jeg mener ikke doom eller hl2)

Jeg har kjørt battle for middle earth,generals: zh(på beste kvalitet). og flere nyere spill på en pc med amd althon xp 2000+ og 256 ram og geforce 4 mx 440 64mb

 

Jeg anbefaler: generals (vet ikke om det går så pent på pc`n din)

Tror du kan kjøre counterstrike 1.6 uten store problemer

Visst du vil bli avhenging er det bare å kjøre age of kings: conquerors online.

Red alert 2 er jo et must, du har en veldig go grunn for å skaffe det siden du ikke har en så bra comp.(prøv det online,eller på lan) :yes:

 

Det beste er jo selfølgelig å kjøpe et litt nyere grafikk kort (du får sikkert et ok radeon kort til en billig penge) og minimum 256 mer ram,ettersom 256 er for lite nå om dagen.

 

 

Håper du fikk litt hjelp av dette.

Lenke til kommentar
Vel... hvis jeg var han ville jeg kjøpt en hel ny PC istedet for å oppgradere. For hvis han oppgraderer RAM og skjermkort, vil han merke at prosessoren kan slite litt, så må han oppgradere den også. Tror han vil spare penger på å kjøpe en helt ny PC. ;)

Han kommer jo ikke til å spare på det. Er jo bare å ta med seg RAM'en og SK'et over til en evt. ny pc.

 

EDIT: Fikk Max Payne til jul i forifjor og har fortsatt ikke prøvd det :!:

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvilken type spill du foretrekker, men ettersom du nevner Max Payne 2 setter jeg standarden der, selv om jeg ikke spiller den typen spill veldig mye selv.

 

Og for sammenligningens skyld: jeg har omtrent like rask prosessor, geforce4Ti4200 og 512MB RAM, så hvis det går glatt hos meg regner jeg med at det er spillbart hos deg også.

 

Selv om det kan virke drøyt å anbefale gamle (og da mente han gamle) spill, gjør jeg allikevel et forsøk da dette er spill jeg i høy grad spiller selv, og nyter selv om jeg har flere nyere og i følge den generelle mening bedre spill.

 

Max Payne (den første altså)

Om du fortsatt ikke har prøvd dette spillet, så anbefales det. Ikke bare får du et innblikk i historien hvis du har tenkt å spille MP2, men det er også et knakende godt spill :)

 

Hitman: Codename 47

Også et spill som begynner å dra på årene, men fortsatt har en grafikk du kan leve med. Hvis du fortsatt ikke har spilt dette, vil jeg si at du har gått glipp av noe. I motsetning til Max Payne er det om å gjøre å ikke bli oppdaget mens du sniker deg frem bak fiendens rekker, og dreper de som må drepes.

 

Mafia

Et spill som kan minne om GTA serien med setting fra 30-tallet. Når jeg sier minne om GTA serien er det ikke mye likheter når du går inn i dybden, da Mafia er utrolig mye dypere og gjennomtenkt. Ikke fullt så arkade-preget som GTA. Absolutt verdt en titt.

 

GTA 3 / Vice City

Alle kjenner vel til disse spillene, så noen videre bortforklaring er unødvendig. Burde kjøre greit på maskinen din, da broren min fint klarer det på GeForce2MX kortet sitt.

 

Alle spillene jeg har nevnt har jeg alltid sittet igjen med følelsen av at jeg bare MÅ spille _litt_ til. Har alltid ventet spent på hva som skjer hvis jeg gjør meg ferdig med dette. Hvem er egentlig hovedpersonen i Hitman? må bare spille et brett til for å finne det ut... og et til. klarer jeg snart å låse opp brua over til andre siden i Vice City? må bare litt til, skal klare det!

 

 

Og så en liten avsporing på slutten for å gå over til en helt annen sjanger:

 

Syberia

Fåes kjøpt som Collectors Edition på play.com til 9,90£ eller noe sånt, og inneholder Syberia (2002) og oppfølgeren Syberia II (2004). Dette er et pek-og-klikk eventyrspill som virkelig har fenget meg de siste dagene. Har hele tiden sittet og ventet på at jeg bare må finne ut hva som skjer hvis jeg kommer meg videre... finner jeg den savnede arvingen til fabrikken? Har han funnet ut noe mer om Syberia, og ikke minst: finner vi Syberia?

To spill for prisen av et halvt, anbefales på det sterkeste

(Syberia II kom på 4. plass i eventyr-genren 2004 i gamer.no's sammendrag, det store minuset var at det ikke var et eget spill, men at du måtte ha spilt nummer 1 for å komme deg ordntlig inn i historien)

 

kom gjerne med flere spill du liker, så er det lettere å finne noe i samme genre du kan ha glede av :)

Lenke til kommentar

Halla.

 

Finnes myyeee spill som du kjører fint.

 

Nemner ikke sjjanger, men i rpg og rts finnes mye bra spill som funker fint.

 

Innen rpg anbefales AC1 (er fortsatt i bruk ja. Kommer oppgraderings pakke i februar. ac2 sux.. )

Stort sett alle bioware spill. anbefaler Baldurs gate 1& 2. NeverWinterNights med begge tillegs pakkene. Icwewind dale 1&2.

 

Innen rts har du; RedAlert2 med yuris revenge, C&c generals, Warcraft/Starcraft osv..

 

eneste problemet er vist fps er favoritt type. Anbefaler da i såfall f.eks ett gforce 6600 gt til ca 1500. og min 512 minne. kan da kjøre det meste..

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hvilken type spill du foretrekker, men ettersom du nevner Max Payne 2 setter jeg standarden der, selv om jeg ikke spiller den typen spill veldig mye selv.

 

Og for sammenligningens skyld: jeg har omtrent like rask prosessor, geforce4Ti4200 og 512MB RAM, så hvis det går glatt hos meg regner jeg med at det er spillbart hos deg også.

 

Selv om det kan virke drøyt å anbefale gamle (og da mente han gamle) spill, gjør jeg allikevel et forsøk da dette er spill jeg i høy grad spiller selv, og nyter selv om jeg har flere nyere og i følge den generelle mening bedre spill.

 

Max Payne (den første altså)

Om du fortsatt ikke har prøvd dette spillet, så anbefales det. Ikke bare får du et innblikk i historien hvis du har tenkt å spille MP2, men det er også et knakende godt spill :)

 

Hitman: Codename 47

Også et spill som begynner å dra på årene, men fortsatt har en grafikk du kan leve med. Hvis du fortsatt ikke har spilt dette, vil jeg si at du har gått glipp av noe. I motsetning til Max Payne er det om å gjøre å ikke bli oppdaget mens du sniker deg frem bak fiendens rekker, og dreper de som må drepes.

 

Mafia

Et spill som kan minne om GTA serien med setting fra 30-tallet. Når jeg sier minne om GTA serien er det ikke mye likheter når du går inn i dybden, da Mafia er utrolig mye dypere og gjennomtenkt. Ikke fullt så arkade-preget som GTA. Absolutt verdt en titt.

 

GTA 3 / Vice City

Alle kjenner vel til disse spillene, så noen videre bortforklaring er unødvendig. Burde kjøre greit på maskinen din, da broren min fint klarer det på GeForce2MX kortet sitt.

 

Alle spillene jeg har nevnt har jeg alltid sittet igjen med følelsen av at jeg bare MÅ spille _litt_ til. Har alltid ventet spent på hva som skjer hvis jeg gjør meg ferdig med dette. Hvem er egentlig hovedpersonen i Hitman? må bare spille et brett til for å finne det ut... og et til. klarer jeg snart å låse opp brua over til andre siden i Vice City? må bare litt til, skal klare det!

 

 

Og så en liten avsporing på slutten for å gå over til en helt annen sjanger:

 

Syberia

Fåes kjøpt som Collectors Edition på play.com til 9,90£ eller noe sånt, og inneholder Syberia (2002) og oppfølgeren Syberia II (2004). Dette er et pek-og-klikk eventyrspill som virkelig har fenget meg de siste dagene. Har hele tiden sittet og ventet på at jeg bare må finne ut hva som skjer hvis jeg kommer meg videre... finner jeg den savnede arvingen til fabrikken? Har han funnet ut noe mer om Syberia, og ikke minst: finner vi Syberia?

To spill for prisen av et halvt, anbefales på det sterkeste

(Syberia II kom på 4. plass i eventyr-genren 2004 i gamer.no's sammendrag, det store minuset var at det ikke var et eget spill, men at du måtte ha spilt nummer 1 for å komme deg ordntlig inn i historien)

 

kom gjerne med flere spill du liker, så er det lettere å finne noe i samme genre du kan ha glede av :)

kjempe fint innlegg!

Fikk kjempe lyst til å prøve ut Syberia nå jeg, har før (for lenge lenge siden) vert hektet på Bladerunner spillet, og det høres ut som det er i samme genre?

 

Ellers har jeg prøvd mafia, -knallspill! Skal teste ut de andre spillene også.

 

tnx :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har en pc med pentium 4 1,8 ghz cpu. 256 mb ram og et Nvidia Geforce3 Ti 500 skjermkort. Jeg har fått inntrykk av at de fleste spillene som har kommet ut i det siste har veldig store krav, og jeg lurer derfor på om det er noen spill som funngerer bra til min pc samtidig som det er et godt spill.

 

Når jeg sier godt spill tenker jeg på spill som man blir helt avhengig av og nesten ikke klarer å stoppe å spille.

 

Noen som har noe forslag?

 

Takker for alle svar! :thumbup:

Operation Flashpoint... gammelt å konge spill.. :w00t: og det beste!!!

Lenke til kommentar
Hva med VAMPIRE: THE MASQUERADE BLOODLINES ?

Tror det vil gå sånn passe, såfremt du installerer patchen til det. Kjører det selv på XP2000, GeForce4-4600 med 768MB RAM, det går utmerket. Dine specs er ikke langt bak, men jeg vil tro at du vil oppleve noen problemer med spillet, dette pga. mangel på RAM. Problemene vil komme som lange loadingtider samt mulighet for at spillet må stoppe opp å cache nye ting fra tid til annen. Spillet har et offisielt minimumskrav på 384MB RAM. Nå er det sånn at det er mange som oppgraderer PCn sin for tida så jeg vil tro det er mye brukt RAM rundt omkring, få tak i en ekstra brikke billig (fra en kamerat?) så skulle spillet gå som smurt! Merk en ting: om du ikke liker RPG (RolePlayingGame) så er ikke V:TMB noe for deg, her er det historien som teller mest. Absolutt et meget bra spill!

 

Kan også anbefale deg å prøve Rome: Total War, meget bra strategispill. Det burde gå bra på din PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...