Gå til innhold

Windows XP nekter å boote opp

Anbefalte innlegg

En bærbar pc som ikke ikke vil boote opp.

-Får blåskjerm etter at scandisk er kjørt.

Vil formatere hele "driten", hvordan får en formatert maskinen?

Prøver vha en boot disk og videre format c: men får bare Bad comand or file...

Hjelp!

:dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv F5 / F8 ved oppstart, velg å start med sikkerhetsmodus, og hopp over scandisk.

Når/hvis du kommer inn med sikkerhetsmodus, høyreklikk på "min datamaskin" > egenskaper > avansert > ytelse - instillinger > avansert - virtuellt minne - endre, og fjern virtuellt minnebruk på de hardiskene det er satt opp med.

Reboot fra startmenyen. Se om windows startet nå vanlig, hvis den gjør det, gå inn igjen i der du slo av virtuellt minne og slå det på igjen, denne gangen sett det til en fast størrelse, gjerne 700MB.

Lenke til kommentar
Jeg prøver å starte opp i sikkermodus. Men da enten får jeg 'blåskjerm' ellers så bare rebooter den igjen...

Når jeg setter inn en bootdisk, får jeg opp a> promt. Hvordan får jeg satt igang formateringen?

Hvis du har XP cd som jeg regner med du har :p, kan du sette bios til å boote fra cd og da slipper du diskett. Bare å følge veiviseren, enkelt å greit ;)

Lenke til kommentar

Når det er blå skjerm, utløs cd-rommen og stapp i oprativ system instalasjons cden. slå pcen av og på og det skal høre til og bote seg opp, da vil du kunne insatlere windows på nytt. Hvis dette ikke går, at den ikke boter opp instalasjons cden, må du restarte pcen på nytt, og i det den starter før den boter windows, må du trykke den knappen som pcen sier du skal trykke for å komme inn i setup og velg at primary startup er cd-romen, og secundary startup er hardisken. lagre og restart. da vil pcen automatisk bote windows install cden. Hvis du aldri har instalert et opprativ system før, så ha med deg noen som har gjort det en del ganger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...