haarod Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Ja topic sier det meste. Skal jeg ta ut det batteriet, eller skal jeg flytte på en jumper. Har et Abit NF7-S hk. Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Ja topic sier det meste. Skal jeg ta ut det batteriet, eller skal jeg flytte på en jumper. Har et Abit NF7-S hk. Det blir vel et sånn ja takk begge deler svar HVis ikke finnes det noe som heter bruksanvisning/manual, der bruker det å stå. Ellers så kan jeg anbefale Google, og et søk på Abit, og hva finner man der: ABIT Endret 15. januar 2005 av slimboy Lenke til kommentar
haarod Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Jeg har jo sjekka der da , men jeg kan altså gjøre begge deler. Sjekka i manualen under CMOS også, men sto ikke noe der. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Flytta den jumper'n nå for å resette CMOS, men når jeg starta pcen så bare peip det mange ganger. Så jeg skrudde av pc'en igjen. Er dette riktig? Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Tror jeg hadde forsøkt å ta ut batteriet og kortslutte jumperen... Kent Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 tror ikke du skal flytte jumper... Bare ta den ut, og sette den inn igjen. min yndlingsmetode etter en uvelllykket overklokking er ta ut batteriet... Lenke til kommentar
haarod Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 OK, skal prøve det. St nemlig på ABIT sine sider at man skulle flytte jumper'n fra 1-2, til 2-3. Men skal prveø og bare ta den ut. Angående den pipinga? Er det riktig? Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Det skal i utgangspunktet være nok å flytte jumperen fra 1-2 til 2-3, og så tilbake igjen. Bare ikke prøv å slå på pcen mens du har jumperen i 2-3 posisjon. Mange liker likevel å ta ut batteriet i et par minutter, bare for å være helt sikker på at alle data er slettet. Pipingen kan det være mange grunner til, antageligvis er det bare BIOS som advarer om at dataene i CMOS ikke er riktige. Hvis så skal du bare gå inn i BIOS og konfigurere som vanlig, også skal alt fungere som før. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Men pcen skrur seg ikke på. Så jeg får ikke gått inn i BIOS.. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Du har husket å sette jumperen tilbake og sette batteriet inn igjen? Lenke til kommentar
haarod Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Ja, har det.. Skjønner ingenting jeg, men jeg har levert inn PC'en til sjekk nå, skal bestille nye deler fra butikken der uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå