Gå til innhold

Kan dette kortslutte mitt R9800Pro?

Anbefalte innlegg

igår kveld, så tok jeg ut skjermkortet for å få plass til å arbeide med å sette i ledninger til hovedkortet(Firewire-port osv). så fikk jeg se at det så ut til å være lite eller ingenting kjølepasta på GPU kjernen siden det var "huller" i kjølerribben kunne jeg se nesten inn til midten av kjernen (trodde jeg). tok da så av kjøleribben, fikk av viften men under forsøket klarte jeg jo selfølgelig å ødlegge disse 2 møkka-plastikk pinnene som holder kjøleren på, så jeg byttet dem ut med 2 bittesmå skurer istedfor. og da lurer jeg på kan disse mutterne på baksiden av kortet på noen som helst måte kunne kortslutte noe på kortet mitt? brukte PC'n i hele går og alt virket normalt, men tenker på i lengden....

tok bilde av baksiden på kortet, men nå får jo self heller ikke lagt ut bilde. pga det står ikke noe om vedlagt fil på dette forumet...hmmm :hmm:

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du bør legge mellom noen nylon skiver eller lignende, noe som isolerer

hvis du er uheldig kan du kortslutte noen baner rundt skruehullene

ja har tenkt tanken, skal se hva jeg kan få gjort. siden metallet nok leder strøm, så føler jeg meg ikke helt trygg på denne løsningen. noen som har forslag om hva til bruke til å ha imellom mutter'ne og kortet? lurer på om det går å lage "skiver" av papir som jeg kan sette under, blir kansje noe svakt? :hmm:

Lenke til kommentar
Hvis du har litt gummi eller en tynn silikonslange kan du vell bruke noe sånt til å tre ned på skruen.

bare bruk fantasien din når det gjelder materialer, bare spør hvis du er usikker på om det leder strøm

nå vet jeg det! kan jo bare bruke paknings papir til motorer! det er nokså tjukt papir! tar og slår ut enten bit av plastikk flaske eller dette tykke paknings papiret, så får vi se hvem som egner seg best. :dremel:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...