LgitechDInovo Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Det er en prosses som heter svchost.exe som bruker 50% av cpu hele tiden, hva er det?? den går sånn hele tiden og gjør prossesor varm Noen som vet hva det er? kan man bare avslutte prossesen? #topic endret da posten ble flyttet. moderator jankee# Endret 15. januar 2005 av Jankee Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Søk her: http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist_s.htm Eller her: http://www.windowsstartup.com/wso/browse.p...art=450&end=475 Endret 15. januar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) svchost.exe is a system process belonging to the Microsoft Windows Operating System which handles processes executed from DLLs. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated. Note: svchost.exe is a process which is registered as the W32.Welchia.Worm. It takes advantage of the Windows LSASS vulnerability, which creates a buffer overflow and instigates your computer to shut down. To see more information about this vulnerability please look at the following Microsoft bulletin: http://www.microsoft.com/technet/security/...n/ms04-011.mspx This is a registered security risk and should be removed immediately. Please see additional details regarding this process Google Endret 15. januar 2005 av C4STOR Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 tusen takk så da har jeg et virus da Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 tusen takk så da har jeg et virus da Jepp ! Har mistanke om det, ja... Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 tusen takk så da har jeg et virus da Jepp ! Har mistanke om det, ja... har lastet ned den oppdateringen nå, tror det er borte Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 prossesen dukker opp enda Hva skal jeg gjøre, har kjørt antivirus og den finner ingenting Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) prossesen dukker opp enda Hva skal jeg gjøre, har kjørt antivirus og den finner ingenting Du vil bestandig ha svchost kjørende da denne er en prosess windows benytter seg av, men det er ikke meningen at den skal bruk 50% av systemressursene Endret 15. januar 2005 av C4STOR Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 prossesen dukker opp enda Hva skal jeg gjøre, har kjørt antivirus og den finner ingenting Du vil bestandig ha svchost kjørende da denne er en prosess windows benytter seg av, men det er ikke meningen at den skal bruk 50% av systemressursene men det gjør det, og når jeg avslutter prossesen tar det 50 sekunder før pc'en restartes Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 prossesen dukker opp enda Hva skal jeg gjøre, har kjørt antivirus og den finner ingenting Du vil bestandig ha svchost kjørende da denne er en prosess windows benytter seg av, men det er ikke meningen at den skal bruk 50% av systemressursene når jeg avslutter prossesen kommen det et vindu hvor det står at pc'en restart om 50 sekunder så teller den ned og avslutter Har hatt det samme problemet før, men da fiksa jeg det, men jeg husker ikke hvordan Noen som vet? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) svchost.exe is a process which is registered as the W32.Welchia.Worm. Tok ikke helt denne beskrivelsen jeg; svchost er da vitterlig en (eller flere) prosesser som hører hjemme i Windows, så den vil stort sett alltid være tilstede uten at det nødvendigvis er noe feil. Selv har jeg 6 stk. kjørende nå uten at noe er feil. Edit: Men hvis en eller flere av dem konstant drar masse CPU-kraft er det nok noe feil et sted - ihvertfall hvis man ikke har noen programmer av betydning kjørende. Endret 15. januar 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Denne kanskje : http://www.pchell.com/virus/msblast.shtml http://www.pchell.com/virus/welchia.shtml Endret 15. januar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 prossesen dukker opp enda Hva skal jeg gjøre, har kjørt antivirus og den finner ingenting Du vil bestandig ha svchost kjørende da denne er en prosess windows benytter seg av, men det er ikke meningen at den skal bruk 50% av systemressursene når jeg avslutter prossesen kommen det et vindu hvor det står at pc'en restart om 50 sekunder så teller den ned og avslutter Har hatt det samme problemet før, men da fiksa jeg det, men jeg husker ikke hvordan Noen som vet? MsBlaster og Sasser gjør det.... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) svchost.exe is a process which is registered as the W32.Welchia.Worm. Tok ikke helt denne beskrivelsen jeg; svchost er da vitterlig en (eller flere) prosesser som hører hjemme i Windows, så den vil stort sett alltid være tilstede uten at det nødvendigvis er noe feil. Selv har jeg 6 stk. kjørende nå uten at noe er feil. Stemmer det at Win. har flere svchostprosesser, men det finnes også worms/trojaner/virus som gjemmer seg under samme navn(nesten) http://windowsxp.mvps.org/svchost.htm Endret 15. januar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) svchost.exe skal vel alltid være der?? Jeg har akkurat formatert og den er jo der med en gang. Den bruker ikke noe cpu, men ca. 20 mb ram. Det er vel en del av det windows trenger for å kjøre?? EDIT: Har visst 6 svchost.exe som kjører samtidig. Men det står jo i den linken at det er normalt med mange prosesser samtidig. Tror ikke jeg gidder å uroe meg noe mer om det nå Endret 15. januar 2005 av sablabra Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Flytter denne over til sikkerheits-forumet då det tyder på virus. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Trådstarter: merk deg skrivemåten på den prosessen du mener tar opp 50% av systemressursene. Svchost.exe er en legal prosess. Det er derimot ikke Scvhost.exe. Dette er et virus. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Trådstarter: merk deg skrivemåten på den prosessen du mener tar opp 50% av systemressursene. Svchost.exe er en legal prosess. Det er derimot ikke Scvhost.exe. Dette er et virus. ja ok! skal sjekke hvis det dukker opp igjen Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Trådstarter: merk deg skrivemåten på den prosessen du mener tar opp 50% av systemressursene. Svchost.exe er en legal prosess. Det er derimot ikke Scvhost.exe. Dette er et virus. Les og lær... http://windowsxp.mvps.org/svchost.htm WARNING: There are viruses circulating in the internet which uses the same name as svchost.exe. The legit svchost.exe will be present in the %Windir%\System32 folder. Endret 15. januar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Ole_A Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Trådstarter: merk deg skrivemåten på den prosessen du mener tar opp 50% av systemressursene. Svchost.exe er en legal prosess. Det er derimot ikke Scvhost.exe. Dette er et virus. Les og lær... http://windowsxp.mvps.org/svchost.htm WARNING: There are viruses circulating in the internet which uses the same name as svchost.exe. The legit svchost.exe will be present in the %Windir%\System32 folder. Men i...Jeg finner ikke no Windir? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå