Gå til innhold

Post resultater med prescott.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en ganske imponerende temp i sist sommer

Bilde

Ble så varmt at jeg ikke turte å kjøre prime

Dette var på sommerens varmeste dag

Edit

Ligger til vanlig på ca35C idle, da klokket fra 2.8 - 3.5

kan vel også legge til at jeg har hvert nede på 25C idle @ 3.95Ghz, men da var det kaldt ute

Endret av Terje82
Lenke til kommentar
Ble overasket over hvor kald den egentlig var da jeg fikk min etter å ha lest diverse om "preshot"

Ligger på 54*C load  [email protected] med luft....

hvilken ribbe og vifte?? :roll:

Min ligger på 54 grader IDLE Uklokket

Bruker Zalman kjøleren :thumbup:

Vifta står nesten på fult, tipper 10-11 volt. Ligger på ca 60*C når vifta går på 7 volt.

Men denne kjøleren er så rolig at du hører nesten ikke forskjell

Lenke til kommentar
Jeg ligger på 50-51 grader idle og ligger mellom 55 og 60 grader load.. Varierer på hva jeg gjør..

Har denne cpu vifta: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1715

Også har jeg en diger bordvifte som blåser inn i kabinettet som jeg setter på når jeg skal spille..

Har uklokka P4 3Ghz Prescott

PrescHOT

deter samme vifta som jeg har, har du fjernet grillen på den?? da slipper du den ulinga og den vil dra mer luft på et lavere turtall :thumbup:

Fikk tipset aav en annen her på forumet, husker ikke hvem i farta, men det funka...

PS. har forresten samme resultatene selv, har en 3,2 ghz

Lenke til kommentar

Jeg har en følese av at det kastes bort mye penger på å fikse "feil" problem med Prescott. I alle fall er min erfaring med boxed vifta at den ikke har det minste problem med og kjøle nok, det man med rette kan klage på er støy ved høyt turtall, det er ganske enormt. Jeg har aldri vært over 60 grader, og lar jeg vifta få gjøre som den vil er jeg under 50 load. (men da med mye støy)

Det jeg fant var problemet hos meg var at luften rundt cpu kjøleren lå rundt 35 grader, når så vifta prøver og holde cpu under 30 grader med luft som holder 35 sier det seg selv at det blir støy. Løsningen ble en 120mm vifte på lavt turtall. Etter det har det hos meg ikke vært noen grunn til å si at Prescott verken bråker, eller blir mer varm enn dens konkurrenter. At den produserer mye varme er jo en kjennsgjerning, men den Boxed kjøleren (775) er da også bedre enn andre boxed jeg har sett. (det skal sies at jeg også byttet strømforsyning, som gjennom sin bedre vifte også ga bedre luftflyt i kabbiset)

Poenget mitt er bare at jeg tror mange vil bli fornøyde med en Papst til 159 Kr :)

(Det hjelper liksom ikke med tykkere ledning om man har for liten psu, for å ta en dårlig metafor..)

Ettersom jeg liker å mekke, og vil se hvor stille jeg kan få det, har jeg nå bestilt vannkjøling, så kan jo poste nye resultater når det er på plass :thumbup:

Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 17/01/2005 : 11:44

QUOTE (pcp160 @ 17/01/2005 : 01:46)

Ettersom jeg liker å mekke, og vil se hvor stille jeg kan få det, har jeg nå bestilt vannkjøling, så kan jo poste nye resultater når det er på plass 

Ja, det synes jeg du kan gjøre 

Jepp, da er det på plass :w00t:

Må etter 1 døgns drift si meg svært fornøyd med resultatet. Mitt hovedmål var jo som sagt fjerning av støy. Hadde som nevnt før etterhvert kommet ned i akseptabelt lydnivå og temperaturer, ved hjelp av god luftflyt i kabinett, men 6600GT kortet og X antall saktegående vifter lagde likevel endel støy.

Jeg kan nå fint kjøre kontor/surf uten vifter i det hele tatt, men bare for å være hyggelig kjører jeg en 120mm papst (radiator) i serie med en 80mm (foran Raptor- raid) på 4,5 Volt strømforsyning. Dette gir da så lite turtall at det er minimalt med støy fra disse viftene.

Med det oppsettet ligger Prescott'en på 28-30 grader idle og kryper opp rundt 38-42 ved Richard Burns eller kjøring av 2 virussjekk samtidig (90-100% cpu).

Skjermkortet ligger på ca 39-40 idle og 42-52 i Burns.

Vanntemp idle ligger rundt 31, og 37 ved spill. (vanntemp målt etter siste blokk)

Alle temeraturer er ved romtemp ca 22-23 grader. (jeg har da naturlig nok ikke fått prøvet langtids resultater, men spiller heller sjelden mer enn 1 times tid av gangen uansett, så sier meg fornøyd med foreløpige resultater.)

Det som støyer mest hos meg nå er da HD'er, 2x74 Raptor i Raid0 knattrer ganske betraktelig når de jobber, og en viss tomgangstøy er det også, PSU viften går jo også, men den er satt til minimum og da er det tålelig stille fra den også (Fortron 400W, 120 mm vifte)

Det eneste som så langt ikke imponerer er MB temperaturen, den har i følge Asus Probe ikke gått ned noe, til tross for chipset blokk (dette tar jeg forøvrig i en annen tråd)

Som sagt tidligere mener jeg det fint er mulig å få Prescott relativt stille også på luft, men så langt må jeg si vann er vel verdt både prisen og jobben, spennede og morro var det også!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Har nå prøvd en prescott på min vannkjøling som jeg bruker til min A64 3400 og resultatet ble ca 2 grader høyere temp , dette vil jeg ikke kalle så ille . Brukte nøyaktig samme oppsett samme hastighet på viftene og samme blokka, festet den med strips under forsøket.

Lenke til kommentar

Ja, Snekker'n, det er jo atter et lite "bevis" på min mening om at Prescott-varme-snakket ofte er litt overdrevet. At den produserer en god del er vel ikke til å komme fra, men det trenger i grunn ikke være så veldig dramatisk som mange skal ha det til...

Forøvrig takk til deg, for gode tips underveis under mekking av mitt velykkede annlegg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...