Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forandre fra 115kbps til annen tekst

Anbefalte innlegg

hei

jeg er en av de som dessverre sitter med modem, fordi noe annet går ikke an her i gokk hvor jeg bor.. så jeg må nok bruke med det

mitt "problem" er at jeg når jeg kobler til internett, vil ha opp tilkoblingshastighet som et annet format, ikke tilkoblingshastighet 115.2 kbps (står det akkurat nå, jeg har et 56k modem), men feks 54.2k.

noen som skjønner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal du kunne gjøre i Device Manager/Enhetsbehandling. Men jeg kan ikke skjønne hvorfor. Etter det jeg vet, så er dette en ulempe, og gir ingen fordeler.

Han ønsker vel den reele hastigheten ut på nettet og ikke som nå hvor han får hastigheten mellom modem og PC. Det er ingen ulemper med det.

Lenke til kommentar
Han ønsker vel den reele hastigheten ut på nettet og ikke som nå hvor han får hastigheten mellom modem og PC. Det er ingen ulemper med det.

Ah, han vil ha opplysning om oppkoblingshastigheten. Da misforstod jeg, trodde han ville redusere porthastigheten. Da blir det jeg skreiv ovenfor bare tull.

Det riktig blir da at man må få modemet til å rapportere DCE-hastigheten, ikke DTE-hastighet/porthastighet. For å oppnå dette, må det legges inn en ekstra initieringsstreng i Advanced/Avansert samme sted i i Device Manager/Enhetsbehandling. Denne kommandoen er litt forskjellig mellom de ulike modemen, men disse kan prøves en om gangen:

W2

V3

S95=41

Hvis en av disse ikke fungerer, så må du sjekke AT-kommandoene i manualen til modemet for hvilken kommando som rapporterer DCE-hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...