Gå til innhold

Lian-Li 6277 Tilbudet - 23 lykkelige eiere!

Anbefalte innlegg

Hadde vært interessant å få noen tilbakemeldinger fra de som eier det. Vet det er et støvfilter under lokket som sikkert isolerer lyden noe mer enn hvis man bare hadde vifta i et vanlig uttak.

EDIT:

Jeg skal sende en PM til de to som har vært innom og spørre om de kan kikke på spørsmålene :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å ha lest at det følger med gummidemmpere til viftene som eventuelt innstaleres i toppen og dermed dempe vibrasjonslyden som oppstår ved bruk av vifter der.

Har såvidt hørt det hjemme hos en kollega som brukte standard luftkjøling (zalman) og en ganske stillegående psu, kan ikke huske at det støyde noe spesielt (med wd hd og 3200xp cpu).

Lenke til kommentar

Jeg har det kabinettet. Satt det opp slik: har 2 stk SilenX 120mm 11dBA Fan, (en i toppen og en bak) samt 2 stk SilenX 80mm 9dBA Fan(i hver sin drevramme) Når den er på og alle viftene kjører på fullt, hører jeg de knapt. Har nå en zalman cpu-vifte som kjører på ca 50 % som jeg heller ikke hører. Eneste som lager litt lyd er gpu-vifta som er en orginal radeon 9700 pro vifte. Men når vannkjøinga kommer så tipper jeg at den blir så og si lydløs. Hører heller ikke stort fra de 6 harddiskene, borstett fra når raptoren jobber på 100%. Nimblex: den toppen som er ikke noe problem ell irriterende. Ser faktisk bare kult ut, veldig lett å rense støvfilteret også.

Ja har forresten snudd psu slik at den trekker inn luft fra toppen og ikke innenfra kabinettet, noe som gjør at den går veldig stille.

Tja om noen lurer på linker til hva jeg har så er det bare å si fra.

Leben

Lenke til kommentar

Liten sjangs for at vi får det helt ned i 1000,- da prisen er 1795,-, men sikkert ikke langt unna. Men setter deg på listen.

Da er vi oppe i 28 stk. Ikke verst til å være snakk om Lian-Li kabinetter :thumbup:

Kanskje vi er heldige og får til 30 allerede i løpet av lørdagen, og hvem vet hvor mange vi har på lista når jeg skal forsøke å få til en god avtale på mandag ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Har det kabinettet selv, og er kjempefornøyd :w00t:  anbefales :w00t:

Har lurt litt på det med den utstikkende toppen. Er den irriterende hvis du ikke skal benytte kabinettet til vannkjøling, eller er det absolutt ikke noe problem?

Hvordan støyer det? Er det på noen måte støydempende?

Hei.

Nei den toppen er ikke irriterende uansett (hva du skal bruke det til), utrolig praktisk og ser velidg bra ut.

Hvis du ikke skal bruke det til vannkjøling, monterer du bare en 120mm vifte der istedenfor en radiator)

Tror ikke støv filteret hjelper noe for støyen, men bruker du 120mm vifter av god kvalitet og ikke makser turtallet så er det knapt hørbart.(i mine ører vel og merke)

Jeg har også modda det slik at jeg får plass til en dual rad under luftinntaket, dette er ikke noe spesielt vanskelig og hele radiatoren blir skjult under "lokket"(med en klaring på ca 5mm...... :p ) dog kan ikke de øverste brønnene brukes til montage av CD\DVD da dette vil kollidere med raddisen, men det er bare og putte viftestyring,kontrollenheten til vannkjølinga og andre "små" ting øverst så skulle det gå bra, og det er heller ingen krise og måtte ofre et par brønner for en dual rad mener nå jeg.

Jeg har prøvekjørt vannkjølinga og slikt, men har ikke fått testa med hardware inni enda da.....(da jeg venter på et Asus A8V-E deluxe, 3500 (winchester) og X850XT, og OZC PC3700 PE en gig) som aldri kommer...........Men radiatoren er montert og jeg har sjekka det med kollisjon med CD/DVD.

Forøvrig er kabinettet veldig "lett" og ser mye bedre ut i virkeligheten en på bilder..

Et annet "lite" problem er hvis du har en PSU som er litt lenger en ATX standaren så vill det bli veldig trangt mellom PSU og Radiator, jeg har selv en OCZ P.S

og da blir kablene presset forholdsvis hard sammen mellom PSU og raddis, men det er ikke verre en at det går.. ;)

Tror jeg har svart på en del her, men hvis det er noe dere lurerpå så bare og si i fra ;)

Lenke til kommentar
Hvordan støyer det? Er det på noen måte støydempende?

Et annet "lite" problem er hvis du har en PSU som er litt lenger en ATX standaren så vill det bli veldig trangt mellom PSU og Radiator, jeg har selv en OCZ P.S

og da blir kablene presset forholdsvis hard sammen mellom PSU og raddis, men det er ikke verre en at det går.. ;)

jeg har en bzerk 500Watts strømforsyning som er 2,8cm DYPERE enn vanlig er dette noe problem

Lenke til kommentar

menace:

Hvor stor radiator skal du ha i toppen?

Leben:

Den medfølgende 120mm vifta, har den 3 ledninger så man kan avlese og regulere hastigheten via hovedkort og speedfan? Regner med at dB verdien er når vifta går på full guffe.

Er det en 2200 rpm 120mm vifte? watt?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
menace:

Hvor stor radiator skal du ha i toppen?

Leben:

Den medfølgende 120mm vifta, har den 3 ledninger så man kan regulere hastigheten via hovedkort og speedfan? Regner med at dB verdien er på full guffe.

blir det et knakende tilbud har man råd til noen slike SilentX vifter! :thumbup:

Gleder meg allerede!

Lenke til kommentar

med SilenX vifter og vannkjøling blir jo dette et kabinett man aldri kommer til å glemme.

Leben:

De viftene som følger med i harddisk modulene. Kan man også koble de ut til viftestyring? Verdier på de?

Menace:

Da tipper jeg du vil få god plass. Nå er jeg ikke 100% sikker på festene på Bigwater radiatoren, men hvis du snur nipplene på radiatoren mot brønnene så sparer du sikkert noen ekstra cm også.

Mener OCZ PS som en nevnte er 2cm dypere enn vanlig.

Men bedre å få svar fra de som har det :)

EDIT:

Skriveleif.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da blir det en styrbar 120mm vifte i tillegg da, men det er det verdt ;).

Kunne alternativt kjøpt den geniale mCubed viftestyringa som Microplex har på lager som hvistnok i tillegg skal ha små koblinger som forandrer hvordan vifta får strøm og minimerer lyden fra støyende vifter. Denne har også opsjon for å styre vannkjøling og div :).

Men blir vel den enkle løsninen med SilenX eller meget stillegående Papst. Når man først bruker så mye penger på en god pc, så går man hele veien :).

Går det ann å styre brønnvifta med en 4-3 overgang? Men disse er 22.5 dBa vifter som også sitter bak et filter, så de bråker vel ikke noe?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Menace:

Da tipper jeg du vil få god plass. Nå er jeg ikke 100% sikker på festene på Bigwater radiatoren, men hvis du snur nipplene på radiatoren mot brønnene så sparer du sikkert noen ekstra cm også.

Mener OZC PS som en nevnte er 2cm dypere enn vanlig.

Men bedre å få svar fra de som har det :)

Danke schøne :)

skjønte ikke halvparten av hva du sam, men det finner jeg ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...