Gå til innhold

Lian-Li 6277 Tilbudet - 23 lykkelige eiere!

Anbefalte innlegg

Enig med deg der, men Netshop løste jo dette på en fremregende måte med å bare sette ned prisen på kabinettet et par dager... da får jo alle muligheten til å bestille. ;)

Det er en måte å gjøre det på, men slik jeg forsto det var prisen her avhengig av et visst minimum som skulle kjøpe. Da nytter ikke Netshopmetoden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spør microplex om alternativ betalingsmetode, viss dette er noe de tror de kan tene på så kommer de til å lage et alternativ!

Edit: det du skriver over - hadde microplex tatt tilbud på kabinettet i noen dager så hadde jo de sikkert bare fått enda mer kjøpere da!

Endret av r0zie
Lenke til kommentar
Faen, ikke noet kabinett da?? Til redusert pris? Grr...

Så dine 50 timer er bare kasta bort? Håper ikke det.

Pröv å få det til på folgende måte:

Men kan du ikke bare höre hvem som er villig til og sette inn pengene på din (ferie) konto. Om vi blir 15 så får vi kjöpt kabinettet uansett. Right?

Jeg er klar.

Og pappa & sönn kan kjöpe kabinettet direkte fra microplex til full pris!!

Kom med tilbakemelding om dette, takk.

Hilsen Niklas

Theo343, hvorfor ikke denne?

Lenke til kommentar
JArmo, hvis du gidder avklare det for meg så støtter jeg den.

(hvisker til rayline, i morgen har vi 150 kjøpere.), Nei nå var det hjem ja.. Snakkes folkens!

Du løper til banken din og oppretter en egen konto og nevner noen herifra

eller gjør en deal hvor kun leverandør(f.eks.microplex) har disposisjonsrett for

pengene.

Kontoen skal være sperret av banken slik at ingen andre kan (mis)bruke situasjonen....

Edit: det bør jo være noen finans/bankfolk her i forumet også eller ?

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Betalingsløsningene som ble beskrevet i tråden her var ikke kompliserte før en haug av mennesker begynte å komme med konspirasjonsteorier, og nok en haug så ut til å hoppe over alt som var av betalingsinformasjon i første post.

1) De krevde èn felles innbetaling, noe som de nok var klar over kom til å fjerne en del potensielle kjøpere

2) De krevde èn felles bestilling, noe som førte til en haug med regneark, e-poster, etc.

Dersom du ikke ser at punkt 1 er et problem for en del personer, så er vi nok rett og slett uenig. Selv om vi "omgås" på forum.hw.no, så betyr det ikke at vi kjenner hverandre, og det er sunt å stille spørsmålstegn ved denne typen transaksjoner (merk at jeg IKKE tror at Theo ville stikke av med pengene!)

Jeg er ikke uenig i at de stilte disse kravene, men de var nok tindrende klar over at dette reduserte sannsynligheten for at det ble et salg i det hele tatt. Så hva sitter de igjen med? En rekke av de som har hengt med fra starten vil nå kjøpe kabinettet til full pris. Og de har fått god reklame for kabinettet sitt.

Forskjellen mellom dette salget og Netshop/Komplett sine tilbud ligger nok mer på hvilke krav som butikken selv stilte, enn noe annet. Microlex kunne valgt å gå ut med en tidsbegrenset rabatt på 200-250 kroner. Det gjorde de ikke, uten at de skal klandres av den grunn.

Tror egentlig vi er enig her,

Lenke til kommentar
Det er en måte å gjøre det på, men slik jeg forsto det var prisen her avhengig av et visst minimum som skulle kjøpe. Da nytter ikke Netshopmetoden.

Det haddet helt sikkert nyttet, de kunne holdt igjen bestillilngene til avtalt bestillinger var registrert.

Hva med de som ikke er i denne tråden da? De tror jo at de bestiller et kabinett billig, så får de det kanskje ikke allikevel? Microplex kan potensielt få noe problemer pga det. Uansett er det latterlig, betalingsvilkårene var klart og tydlig framstilt i tråden, veldig sent å plutselig klage på det nå.

AtW

Lenke til kommentar

Ikke verre enn å velge en tillitsvalg person av kjøpere her forumet som sørger for samlet innbetaling til leverandøren, bruk han som et mellomledd i transaksjoner...

Jeg ser ikke problemer, bare løsninger ;)

Kunne godt tenkt meg en kabinett jeg også men har nettopp kjøp meg en bærbar pc

Ps. noen som har sett en løs "t"

t

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
1) De krevde èn felles innbetaling, noe som de nok var klar over kom til å fjerne en del potensielle kjøpere

2) De krevde èn felles bestilling, noe som førte til en haug med regneark, e-poster, etc.

Dersom du ikke ser at punkt 1 er et problem for en del personer, så er vi nok rett og slett uenig.

Selvfølgelig ser jeg problemet. Men det problemet vil alltid være der ved gruppekjøp, slik som dette var ment å være. Jeg synes også det blir altfor dumt av mange å begynne med klaging på betalingsmåte så sent som det kom her, og i særdeleshet de som faktisk presterte å ikke få med seg hvordan betaling skulle gjøres.

Alt sto beskrevet i første post i tråden.

Til Theo kan jeg bare si lykke til, og komme med følgende tips:

Dersom dette skal forsøkes igjen, spikre betalingsløsningen og datoen før første post i en tråd, og gjør det fullstendig klart at dette ikke under noen omstendighet endres. Da vil du forhåpentligvis unngå en del av det tullet fra det jeg vil kalle mindre seriøse kjøpere som kom her.

Lenke til kommentar

Jeg er villig til å fortsette hvis man blir enig om hvordan vi skal komme i mål med betalingsmåten. Jeg kan stille en ubrukt konto til rådighet.

Ellers er jo tanken med sperret konto ok, men jeg er altfor opptatt til å forsøke å ordne det. dessverre.

TEE:

Joda, gode tips som man hadde gjort hvis mulig. Jeg sier hvis mulig fordi felles for alle trådene er at forhandlingene har pågått underveis i trådene fordi man var avhengig av å skaffe en "tilhengerskare" man kunne gå til forhandlingsbordet med.

Så eneste som skilte denne fra de andre trådene var trappe-rabatten som krevde felles betaling.

Men uansett så er nok tilbud type det komplett-bigwater, netshop-stacker og xxx-skjermkort tråden vil komme med, det som passer forumet best.

EDIT:

Man må ellers ikke sammenligne Netshop, Komplett dealen med dette. Det er to helt forskjellige scenarioer som TEE nevner.

Dette var et tilbud som ikke utløstes før et hvist antall kjøpte. Ergo kunne de ikke motta 1 og 1 betalin fordi hva skulle de så gjøre hvis de kun fikk 10?.

Men det er pga. typen tilbud vi fikk at det ble vanskelig.

Hadde man gått med på et tidsbegrenset tilbud, åpent for alle, så kunne det vært greiere. Men problemet der er at man ikke må glemme at Microplex fungerer som distributør på dette kabinettet, så det er noen detaljer der dere må være klar over.

Men som sagt, hvis 15 er villig til å betale til min skandiabank konto, så kan jeg være villig til å sluttføre dealen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det må da være mulig for Microplex å ha en konto der de kan spore at vi er 15 som bestiller 6277 kabinettet..dermed kan de gi ut rabatten til de 15 som bestiller + de som eventuelt kommer i tillegg til de 15.........

Vi kan jo alle merke bestillingene våre med "I hht. www.hw.no - saken" eller et eller annet lignende...

Lenke til kommentar

Rayline:

Et godt poeng, men det spørs om de er villig til å ta det administrative. Får de ikke 15 kabinett betalinger dit så må de tilbakebetale pengene.

Men da kunne man betalt direkte, og det ønsker de ikke. Men jeg skal uansett høre med de i morgen.

EDIT:

Men med tanke på svar i vår 15-20 mailvekslinger siste uken så tror jeg ikke det er noe nytt å hente på det området.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...